Oklepany temat ale troche z innej strony :(

Moderator: Moderatorzy

bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

z doswiadczenia to wiem....Kiedyś z ciekawosci zatankowałem na niemal pusty bak równo 10l i jezdziłem normalnie (bez szalenstw) i skrobnoł mi w sumie na tym 115km a potem spychałem go ze skrzyzowania i do bagaznika po karnister z benzyna. Więc wiem ze sie da. Jezdziłem wtedy po miescie na odcinkach nie dłuższych niż 5km. Fakt że ciepło było :D
emceha

Post autor: emceha »

Zgadzam sie z Mikrussem, 1.8 spali mniej niż 1.6 ;)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

na niemal pusty bak równo 10l i jezdziłem normalnie (bez szalenstw) i skrobnoł mi w sumie na tym 115km a potem spychałem go ze skrzyzowania i do bagaznika po karnister z benzyna.
a na stacje tez go wepchales ?? przed zatankowaniem tych 10L ?? wystarczy ze tam byl chociaz 1L w zbiorniku i caly pomiar o kant dupy rozbić :P

no nic, nie istotne w koncu to nie temat o spalaniu :D
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12915
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

prawde prawisz cidzej to trzeba sprawdzić na 100 km tak ja sprawdzałem . pełny bak 100 przejechane i pełny bak tankować po mieście jak i po trasie. metoda ta sama.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Fakt faktem , że Matiego RS pali mniej gazu niż mój. :evil:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Tfaruk

Post autor: Tfaruk »

No niestety spalanie Escortów to chyba ich największa wada tych samochodów. A 18 litrów to już w ogóle chyba rekord :D Sprawdź pompę i jeszcze może lambdę dla pewności...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Tfaruk pisze:18 litrów
Ja bym zaczoł od sondy - do pompki bym się nie przyczepiał.
Po mojemu pompka nie ma nic wspólnego z przepałem - co najwyżej może mieć niedopompowywać .
Zbyt wysokie ciśnienie nie przeszkadza - od tego jest rególator ciśnienia na listwie , żeby nadwyżki przepuścił spowrotem so zbiornika.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł pisze:Zbyt wysokie ciśnienie nie przeszkadza - od tego jest rególator ciśnienia na listwie , żeby nadwyżki przepuścił spowrotem so zbiornika.
problemem jest zbyt niskie cisnienie a nie zbyt wysokie a wtedy wierzcie mi - spalanie bywa kosmiczne :D
bogdanatorx

Post autor: bogdanatorx »

temat można zamknac. Poza czasami nie włanczającą sie pompą paliwa nie mam zastrzezen. Ostatnie słowo w sprawie "szarpie i gaśnie" w moim esie załatwiło uszczelnienie dolotu zeby lewego powietrza nie łapał. teraz walcze z tą pompą paliwa ale to juz w innym temacie ;)
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

bogdanatorx, zrób sobie obejście skrzynki na przekaźniku i będziesz miał problem z głowy, nawet gdzieś jest opis na forum zamieszczony przez jamszoła co prawda na przykładzie RS ale nie powinno być różnic to EFI i to EFI
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
makapu

Post autor: makapu »

Czesc, wlasnie trafilem na forum, bo moj escort "muli i szarpie". niedawno kupilismy ten samochod (5miesiecy - 16,5tys km) i sprawdza sie super pod wieloma wzgledami :)

az do przedwczoraj jezdzil super, nagle rano odpalam a tu bez mocy i szarpie. Objawy dokladnie takie jak tu opisane, na wyzszych biegach gorzej, po rozgrzaniu troche sie poprawialo. Prawdopodobnie tez wiecej palil, ale jeszcze nie tankowalem, zeby to sprawdzic. Mechanicy nie mieli czasu (11listopada za pasem), powiedzieli, zebym sobie sam szukal, a ze sie nie znam... to poszukalem tak na oko - wtyczka do czujnika temp.powietrza z filtra (przeplywomierz sie to zwie, prawda? :oops: ) byla uszkodzona i slabo stykala. wyczyscilem ja, podkleilem i silnik ozyl! jest jak bylo.

przy okazji - moj pali ok 8l. rekord w trasie i na dobrym paliwie 95 to 6,9l a maks 8,7 zaladowany po dach (combi) i czesciowo w miescie. to jesli chodzi o jazde, kiedy cieplo jest. za kilka tygodni bede wiedzial jak jest w czasie mrozow. przy okazji przeczyscilem takie male cos z kapturkiem, co jest na listwie obok komputera, jak mi sie wydaje, i co sobie czasem pukalo jak dodawalem i puszczalem gaz. Jak mnie oswiecicie co to jest i do czego sluzy, bede wdzieczny.

tak na dobra sprawe to jest pierwszy samochod, w ktorym sie grzebie poza moim dawnym polonezem... kilka dobrych lat bez samochodu, a teraz skok techniczny z poloneza na naszego rumaka :)
ODPOWIEDZ