elektryczne szyby- pytanko

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

simo pisze:Wiesiu testowałem u mnie nie poszło
nie bede sie sprzeczal, sprawdze kiedys u siebie, ale dla mnie to nielogiczne.... sprawdze to bede pewien
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
jaras231

Post autor: jaras231 »

wiec tak
przyszły moje upragnione silowniczki :grin: :grin: :grin:
narazie połączona lewa strona (czasu brak) i niestety siłownik sie nie wyłącza jak dojedzie do końca aaa
wiec troszkę kiszka bo impuls zamykania z alarmu trwa 24s a szyba zamyka sie w 3s aaa
po wylaczeniu domykania w alarmie czas impulsu 1,5s aa czyli o polowe za krotko
pomyślałem o podtrzymaniu impulsu przez 3s na jakims układzie, ale po dłuższych przemyśleniach stwierdziłem ze nie zda to egzaminu bo gdy będę mieć zamknięte szybki to po zamknieciu dzrzwi z pilota obciążę aku prawie 20Amperami! ( po10 A na każdą z szyb)
mam jeszcze jeden pomysł jak to wykonać jutro pokombinuje i zdam relacje czy sie udało

Mam jeszcze pytanie
gdzie i czy w ogole dostane te gumowe dystanse do zamontowania siłowników bo te co dostałem w komplecie maja w sobie resztki nitów i nie idzie ich rozwiercić :(
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jaras231 pisze:gdzie i czy w ogole dostane te gumowe dystanse do zamontowania siłowników bo te co dostałem w komplecie maja w sobie resztki nitów i nie idzie ich rozwiercić
uwierz mi ze idzie je rozwiercic, tez mialem z tym problem, myslalem ze bede musial kupowac nowe (jak nowe,to tylko w salonie,gdzie indziej nie znajdziesz). Ale sie nie poddalem i to rozwiercilem lamiac troche wiertel. Wystarczy zeby te nity powpadaly do srodka,to juz nie bedziesz mial problemow z ich zalozeniem do auta, nawet gdy pozostana resztki starych nitow

Co do domykania szyb,to uwierz mi ze bez porzadnego modulu domykania szyb nic nie zdzialasz bo mozesz sobie wiecej szkody narobic niz to warte !

A tak przy okazji SIMO, jak wytlumaczysz ze u kolegi idzie duzy prad gdy szyby sa juz zamkniete ? To chyba swiadczy o tym ze nie ma czujnikow przeciazenia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

ja to zrobiłęm tak ze podgrzałęm te metalowe sześciokątne podkłądki i jak je zdjałęm bo jak są podgrzane to odchodzą łątwo, to wtedy wyjąłem te resztki nitów, później posklejałęm te podkąłdki, ale czy dobrym klejem tego jeszcze nie wiem bo siłowniki czekaja na montaż
jaras231

Post autor: jaras231 »

silowniki juz zalozylem :D
co do otwierania z centralnego zrobilem pare dziwnych urzadzen ktore sie do niczefo nie nadawaly :P
w koncu wpadlem na dobry pomysl
samo urzadzenie domykania szyb nie jest problemem
prblem tkwi tylko w wylaczeniu silownika gdy szyba dojedzie do konca
zrobilem urzadzonko na ukladziku 555 (10sekundowy timer) ma on za zadanie wylaczyc przekaznik od szybek
wszystko byloby si gdy by wylaczal tam gdzie trzeba
elementem pomiarowym jest cewka nawinieta z drutu a w srodku niej kontaktron
gdy szyba dojezdza do konca rosnie prad wytwarza sie pole elektromagnetyczne i zalacza kontaktron ktory z kolei daje krotki sygnal na uklad 555 a tez wylacza zasilanie szyby
tyle ze albo szyba nie rusza wcale bo przy rozruchu jest duzy skok pradu albo jak sie poreguluje troszke cewka to nie wylacza wcale :(
ThundeR

Post autor: ThundeR »

a nie lepiej i szybciej zrobić coś takiego na procku jakimś AVRku albo ARMie
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ThundeR pisze:a nie lepiej i szybciej zrobić coś takiego na procku jakimś AVRku albo ARMie
ale jestescie pozytywnie upraci :) ze chce Wam sie marnowac czas na cos co inni wymyslili juz dawno i doskonale to dziala, co prawda moze i z 10 razy wiecej kosztuje od Waszych metod,ale czas jaki zmarnujecie na zrobienie tego samemu jest nieporownywalnie cenniejszy, no chyba ze chcecie tym sposobem zdobywac doswiadczenie
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ThundeR

Post autor: ThundeR »

WieSiu pisze:
ThundeR pisze:a nie lepiej i szybciej zrobić coś takiego na procku jakimś AVRku albo ARMie
ale jestescie pozytywnie upraci :) ze chce Wam sie marnowac czas na cos co inni wymyslili juz dawno i doskonale to dziala, co prawda moze i z 10 razy wiecej kosztuje od Waszych metod,ale czas jaki zmarnujecie na zrobienie tego samemu jest nieporownywalnie cenniejszy, no chyba ze chcecie tym sposobem zdobywac doswiadczenie
zrobienie takiego układu trwa max 30min jak ktoś już ma gotowy program napisany :mrgreen:
robiłem już to w swoim samochodzie i z rok czasu działa bez zarzutu
jaras231

Post autor: jaras231 »

ThundeR, i procek mierzy prad na przewodach??
WieSiu, dla wlasnej satysfakcji ;)
ThundeR

Post autor: ThundeR »

jaras231 pisze:ThundeR, i procek mierzy prad na przewodach??
WieSiu, dla wlasnej satysfakcji ;)
nie ale spadek napięcia na rezystorze :razz:
jaras231

Post autor: jaras231 »

masz schemacik :)
pokaz jak to wyglada i jakies przyblizone koszta :)
jesli mozesz
ThundeR

Post autor: ThundeR »

schemacik jest bardzo prosty, musiałbym go poszukać na kompie w domu wieczorem albo jutro Ci podeślę.
a koszta mnie to wyszło ok 15-20zł
jaras231

Post autor: jaras231 »

a program? nigdy takich rzeczy nie robilem ;/
ThundeR

Post autor: ThundeR »

na pewno gotowego programu Ci nie dam co najwyżej mogę Ci pomóc trochę
jaras231

Post autor: jaras231 »

bedzie ciezko bo nigdy programu nie pisalem ;/
ODPOWIEDZ