Miernik

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Miernik

Post autor: morgon »

Bardzo proszę o wpisywanie wszystkiego co ktokolwiek wie na temat takiego ustrojstwa. Jak widać, oznaczeń na mierniku jest dużo, a ja nie wiem jak je odczytywać. Interesuje mnie zwłaszcza to, w jaki sposób mogę go wykorzystać przy samochodzie, czyli które z tych funkcji będą mi potrzebne.
Tak więc bardzo proszę kolegów o pomoc
Załączniki
Obrazy Corell 1309.jpg
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

skala po lewej od "off" - Volty, prąd stały - tym mierzysz wszystko z akumulatorów i baterii, więc też prąd np. na akumulatorze,
skala po prawej od "off" - Volty, prąd zmienny, czyli tu sobie możesz prąd sieciowy
Skala oznaczona omami, tym sobie mierzysz opór danego elementu albo np. przejście na przewodach.
Ampery - wiadomo, natężenie (osobiście najrzadziej używam)
te takie dziurki przy zielonej skali z omami to do pomiaru tranzystorów (c-colector, b-baza, e-emiter)
jest tam jeszcze pojedyncze miejsce na skali do pomiaru diód a to ostatnie (hfe) to ni mam pojęcia...
zaraz jakiś spec elektryk sie pojawi to uściśli ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jaras231

Post autor: jaras231 »

Przepraszam ale jestem monter elektronik i muszę poprawić przedmowce :razz:
tak jak pisze skala po lewej od "off" - Volty, prąd stały - mierzymy napiecie stałe np aku
Ampery - natężenie prądu -pamiętaj ze prąd mierzy sie wpinając miernik w szereg i przekładając czerwona wtyczkę w gniazdo wyżej (inaczej uszkodzisz miernik!!)
a to ostatnie (hfe) słuzy do sprawdzania tranzystorów za pomocą "te takie dziurki przy zielonej skali z omami.."
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

No dobra, już coś wiem na ten temat. A tak konkretnie: Mam problem ze ścieżkami na liczniku bo nie świecą mi wszystkie diody. Żeby naprawić ścieżkę, muszę wiedzieć gdzie prąd jeszcze dochodzi a gdzie już go nie ma. Na jakiej wartości konkretnie ustawić miernik? Rozumiem że czarną końcówkę chwytam gdzieś masę a czerwoną dotykam ścieżek?
jaras231 pisze:Ampery - natężenie prądu -pamiętaj ze prąd mierzy sie wpinając miernik w szereg i przekładając czerwona wtyczkę w gniazdo wyżej (inaczej uszkodzisz miernik!!)
Dobrze to jaras231, rozumiem? Przy Amperach czarną wtyczkę zostawiam tak jak jest na zdjęciu a czerwoną wtykam w najwyższe gniazdo?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

czarna wtyczka zawsze w wejściu "com" czerwoną tak jak piszesz
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

chlip.... chlip.... :cry: miernik przestał działać. Chyba go spaliłem.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

w środku jest bezpiecznik, może tylko on padł... A co robiłeś że padł?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Właśnie bezpiecznik jest dobry, a wyświetlacz nic nie pokazuje. Ale to była tandeta za 8 zł, tak go kupiłem żeby trochę popróbować. Chyba że bateria starcza na 45 minut pracy
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Haaaloooo!!! Nikt mi już nic nie napisze? Bo zamierzam dziś kupić nowy miernik i nie chciałbym go zepsuć na dzień dobry
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

morgon, jak nie będziesz mierzył np. akumulatora z ustawionymi omami na skali wyboru to nic nie zepsujesz - ważne żeby przed pomiarem sprawdzić czy dobrze wybrałeś rodzaj pomiaru. W aucie zawsze pomiary napięcia robisz korzystając ze skali prądu stałego. Czy jest przejście na kablech - ustawiasz omy (opór elektryczny). pomiar napięcia w domowym gniazdku elektrycznym - tylko prąd zmienny (w tym przyrządzie ustawiasz na 500V). I nie machnij się z tym pokrętłem bo niektóre są tak odlane że nie wiadomo z której strony jest strzałka....
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
jaras231

Post autor: jaras231 »

ja na twoim miejscu sprawdzilbym najpierw baterie
mozliwe ze miernik lezal gdzies na magazynie wlaczony przed sprzedaza i teraz padl
a co robiles gdy przestal dzialac??
bezpiecznik ktory tam jest to zabezpieczenie przy mierzeniu pradu amperomierzem jego spalenie nie ma nic wspolnego z dzialaniem miernika, miernik dalej bedzie sie wlaczal tyle ze pradu nie zmierzysz a napiecie i inne beda dzialac.
nawet jak napiecie w gniazdku zmierzysz na zakresie 200 to nic nie powinno sie stac miernikowi wazne tylko (tak jak pisze kolega) odpowiednio wybierac zakres pomiarowy,
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

jaras231, nie wiem co robiłem, sprawdzałem czy mam prąd na ścieżkach przy liczniku, nagle wszystko z wyświetlacza zniknęło, później wszystkie możliwe opcje się na wyświetlaczu pojawiły, po czym ustrojstwo umarło. Bateria to to nie będzie, ale powtarzam, dałem za niego 8 zł w Castoramie, pewnie taniej niż na odpuście, więc miał prawo się już zepsuć. Toż to zwykła tandeta była. Teraz mam taki wypasiony, za 20 :mrgreen:
jaras231

Post autor: jaras231 »

a powiedz mi czy sprawdzales sciezki na podlaczonym liczniku??
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

dokładnie jaras231, miałem włączone podświetlenie
Tanner

Post autor: Tanner »

Ścieżki sprawdzasz na dwa sposoby:
-na włączonym zasilaniu, czarny do masy a czerwonym dotykasz ścieżek i odczytujesz jakie jest napięcie w danym miejscu dotknięcia czerwonym (ustaw sobie prąd stały 20V na mierniku).

-na wyłączonym zasilaniu, czarnym dotykasz ścieżkę jak najbliżej gniazdka zasilania a czerwonym jedziesz po ścieżce. Jak jest połączenie to będzie wyświetlało 0,00-0,05ohm a jak nie ma to albo nic albo -1, sprawdź złączając czerwoną i czarną sondę. Na pokrętle ustaw Ohm, może być najmniej czyli 200.

W tym bajeranckim za 20zł masz już pewnie taką pozycje z ikonką dźwięku (różnie bywa) - jak jest zwarcie to piszczy - sprawdź zwierając ze sobą sondy.
ODPOWIEDZ