Prowadzenie się auta

Moderator: Moderatorzy

ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Prowadzenie się auta

Post autor: ssn »

Witam
Mam takie pytanie dosyć ogólne. Na codzień jeżdżę Escortem, ale okazyjnie zdarza mi się prowadzić nowsze auta. Wiadomo, że wysłużony 14-letni Fordzik nie będzie się prowadził tak dobrze jak auto kilkuletnie, ale właśnie czemu?
Jadąc na przykład Peugotem 307 2004r. i można puścić kierownicę nawet na mocno dziurawej drodze, a auto dalej jedzie prosto. W Escorcie w takim wypadku szarpie kierownicą na boki i auto chce ucieć gdzieś poza drogę.
Jaki jest tego powód? Wyrobione końcówki drążków kierowniczych albo zużycie innych elementów zawieszenia? A może po prostu konstrukcja zawieszenia?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

powód nr 1:
postęp techniczny - współcześnie konstruowane zawieszenia, nawet gdy nie korzystają z zaawansowanych rozwiązań wielowahaczowych, są po prostu lepiej zaprojektowane. Przy czym chodzi tu też o projektowanie całego auta - nowsze konstrukcje są zwykle bardziej sztywne.
powód nr 2:
zużycie zawieszenia w starszym aucie (ale nie tylko zawieszenia - niby cała buda nie powinna tracić sztywności ale prawda jest taka że każda naprawa, usuwanie korozji, dziurawe progi wpływa na ogólną sztywnośc konstrukcji)
powód nr 3:
Inne założenia konstrukcyjne przy projektowaniu - ess miał w założeniu zapewnić precyzyjne prowadzenie i w moim odczuciu to się doskonale udało. Teraz nacisk na komfort jest dużo większy i choć takim przytoczonym peugeotem pojedziesz komfortowo i pewnie ale gwarantuję że porównując czasy przejazdu jakiegoś odcinka testowego ess byłby górą (porównując tylko zawieszenie - czyli silniki identyczne, masy też)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ