Obroty i gaśnięcie silnika

Moderator: Moderatorzy

maciekk

Obroty i gaśnięcie silnika

Post autor: maciekk »

Witam.Mam escorcika 1,4 Ghia z 97r.silnik benz.+gaz.Podczas jazdy na wyższych obrotach jest super,ale przy podjeżdżaniu do świateł lub w korkach obroty spadają często poniżej 500,silnik skacze jakby się dusił i jak mam szczęście to nie dopuszczę by zgasł,ale czasem tego szczęścia brakuje i potrafi zgasnąć,po czym nieraz nie można go odpalić ani na gazie ani an benz.i to na gorącym silniku.Prąd podaje,ale się zalewa i czuć benzynę w środku.Muszę poczekać lub na popych odpala,ale czasem np.kilka prób na popych i dupa,a wkońcu na koniec sam zaskakuje.Nie wiem,co robić,nie chcę zostawić całej pensji u mechanika bo dzieciak w drodze:).Dodam,że świece i kable wymieniałem jakieś 5 tyś.km temu.Zależy mi na tym autku jak na członku rodziny:)Pomóżcie. Z góry serdeczne dzięki
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

a faluja ci obroty? czy odrazu spadaja na 500, drga i zdycha ?
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
maciekk

Post autor: maciekk »

Tak, tzn. raz dzieje się tak, że oscylują pomiędzy 900 a 1500, potem jak ruszę jest ok i podczas jazdy też a spadają po jakimś czasie gdy jadę na wolnych obrotach, a czasem jest tak, że od razu po odpaleniu zaczyna się dławić.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Zdejmij obudowę filtra i zobacz czy nie jest zasyfiony silnik krokowy który otwiera przepustnicę, czy przewody od potencjometru przepustnicy nie są spalone, czy wtyczki nie gniją. Miałem podobny problem może i nawet taki sam. Wyczyściłem krokowca z osadu bo się blokował i nie chciał się płynnie wysuwać co objawiało się bardzo podobnymi objawami jak u Ciebie, potem reset komputera i sprawdz czy się poprawi.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
maciekk

Post autor: maciekk »

Dzięki.Coś tam spróbuję poszperać pod maską, choć muszę przyznać, że silniczek krokowy parę dni temu dokładnie przeczyściłem ale nie pomogło niestety:( Co do resetu kompa to może to jest jakaś wskazówka, też o tym słyszałem. Tylko jak myślisz, auto nie utraci wtedy jakichś istotnych parametrów zapisanych odnośnie funkcjonowania innych układów?Forda mam od niedawna, dopiero się go "uczę" więc sorry za lanie wody:)
maciekk

Post autor: maciekk »

Dzięki.Coś tam spróbuję poszperać pod maską, choć muszę przyznać, że silniczek krokowy parę dni temu dokładnie przeczyściłem ale nie pomogło niestety:( Co do resetu kompa to może to jest jakaś wskazówka, też o tym słyszałem. Tylko jak myślisz, auto nie utraci wtedy jakichś istotnych parametrów zapisanych odnośnie funkcjonowania innych układów?Forda mam od niedawna, dopiero się go "uczę" więc sorry za lanie wody:)
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Odłącz na noc akuś, rano podłącz i jedz jakieś 8-10Km żeby zrobiły się nowe ustawienia i wszystko
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
maciekk

Post autor: maciekk »

ok spróbuje i dam zanć. Dzieki. A jeszcze jedno - napewno nic się tam nie poprzestawia?, tak żeby mechanik od nowa musiał ustawiać?
maciekk

Post autor: maciekk »

ok spróbuje i dam zanć. Dzieki. A jeszcze jedno - napewno nic się tam nie poprzestawia?, tak żeby mechanik od nowa musiał ustawiać?
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Może być tylko lepiej, na pewno nie gorzej.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
ODPOWIEDZ