Problem z paliwem... a raczej z zapachem...

Moderator: Moderatorzy

Quler

Problem z paliwem... a raczej z zapachem...

Post autor: Quler »

Witajcie...

Nie bardzo wiedziałem gdzie temat umieścić więc umieściłem tutaj... mam essa kombi MKVII 1.4 z 1995r (silnik na pełnym wtrysku), mam taki problem... podczas jazdy czuć w samochodzie paliwo... (zapach dochodzi z prawego tyłu), po wyjściu z samochodu czuć że śmierdzi koło korka... korek raczej jest szczelny... więc co to może być ? czy może coś się przytkało ? żadnego wycieku paliwa nie ma... bardzo proszę o pomoc gdyż w piątek wyruszam w trasę ok. 600km w jedną stronę... wyjeżdżam z kompletem ludzi na pokładzie i nie chce żeby mi zapaskudzili auto przez ten "zapach"....
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Quler pisze:korek raczej jest szczelny
No właśnie.... raczej. Poza tym popatrz czy nie masz przypadkiem skorodowanej blachy wokół wlewu. Korek może być szczelny a i tak zapach będzie ciągło, zwłaszcza przy otwartym oknie. Możesz też mieć nieszczelne połączenie wlewu z bakiem
Quler

Post autor: Quler »

a może to być spowodowane wysłużonym i zabrudzonym filtrem paliwa ? Przy rurkach od wlewu jest jeszcze takie urządzonko (coś jak filtr) i wychodzą z tego 2 wężyki. Jeden od góry, a drugi z dołu... Co to jest ? i do czego to służy ? Czy ten nieprzyjemny zapach może być spowodowany "awarią" tego urządzonka ? Pozdr.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz jeszcze czy pompa paliwa jest dobrze i szczelnie zakrecona, bo u mnie mechanik nie dokrecil i klepalo wlasnie z niej (prawy tył pod dupą pasażera)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Quler, to urządzenie to filterek oparów paliwa.
Jeden wężyk idzie do zbiornika , drugi do komory silnika i poprzez elektrozawór do kolektora ssącego.
Możliwe , że jeden z tych wężyków przy filterku jest pęknięty i czujesz paliwo.
Jeśli wężyki są OK i cały ten układ działa to przy odkręcaniu korka wlewowego powietrze jest zasysane do zbiornika (podciśnienie)
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ