Kod błędu 552 (czyli coś nie tak z EGR)

Moderator: Moderatorzy

emceha

Kod błędu 552 (czyli coś nie tak z EGR)

Post autor: emceha »

Podczas testu wyskoczył błąd 552 czyli "obwód układu impulsowego powietrza" - tak zwany EGR. Moje pytanie brzmi: co jest nie tak i jakim cudem się zepsuło???

Wiem że mało precyzyjne pytanie ale nie mam zielonego pojęcia o zasadzie działania tego czegoś i nie wiem na co zwrócić uwagę. To jest plątanina rurek wychodzących z kolektora wydechowego - tyle wiem na ten temat :mrgreen: Jak ktoś ma bogatszą wiedze to prosze o pomoc w rozwiązaniu zagadki. Z góry dzięki ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14628
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

czyli recyrkulator spalin, Przemek byłeś na teście w jakimś ASO? bo z diody to 552 nie odczytasz...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
MARKKO

Post autor: MARKKO »

zobacz czy masz wtyczki elektryczne do elektrozaworu podpięte oraz wszystkie przewodu podciśnieniowe
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr pisze:czyli recyrkulator spalin, Przemek byłeś na teście w jakimś ASO? bo z diody to 552 nie odczytasz...
odczytasz :) tylko to wykracza poza zakres wiedzy tajemnej udostepnionej na forum ;)
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

W którym miejscu w moim TD zobaczę zawór EGR ?? Może podajcie zdjęcie, bedzie łatwiej :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

urzadzenie co otwiera zawor ERG jest przy lewym nadkolu w TD, a samo ERG jest przymocowane do dolotu i wylotu :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Wiesiu troche za trudne napisałeś ale w google znalazłem fotki, wiec taki też wygląda w Escortach ?? http://www.fordclubpolska.org/porady.ph ... eo&type=34
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Nikt nie odpisuje :-/ Jeżeli ktoś ma na dysku fotke EGR to niech tu wstawi. Mam zamiar zaślepić 2 czerwca bo bede w warsztacie z kanałem.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

prawdopodobnie to jest wlasnie zawor, z tym ze mozesz chyba tez zaslepic samo podcisnienie od niego i chyba tez powinno go zablokowac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Mikosz
Posty: 1689
Rejestracja: 12 lis 2007, 16:57
Lokalizacja: UK

Post autor: Mikosz »

Czy zaślepienie EGR napewno spowoduje troszeszke zmniejszenie spalania ?? Czy zaślepiony EGR spowoduje większe chmurki dymu ?? Czym można zaślepić EGR ??
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

mikosz83, zaslepic mozna, podobno mniej wtryski sie zapychaja i podobno ma mniej palic. Ja u siebie nie zauwazylem zadnych zmian po zatkaniu, kopcenie sie nie zmienilo,bo w sumie go nie bylo, a rano to wiadomo, ze z regoly jest :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

tak czytam ten temat z lekkim niedowieżaniem - według mojej wiedzy i ustaleń EGR zabiera max do 10% mocy auta - jeżeli komuś się wydaję, że po odcięciu go samochód zacznie zap....lać jakby co najmniej turbo dostał to sory vinetou :D 90 + 9 ps to nei jest wartość powalająca ani też odczuć się tego nei da :D

ps. a nie sory - to nei jest tak naprawde uzyskanie kopa tylko przywrócenie mocy silnika czyli z jakis ~81ps do ~90ps - gratuluje jak ktoś odczuje te "extra" 8,1ps* :D



* przy założeniu, że EGR "urwał" nam z mocy "aż" 10%
ODPOWIEDZ