Podczas testu wyskoczył błąd 552 czyli "obwód układu impulsowego powietrza" - tak zwany EGR. Moje pytanie brzmi: co jest nie tak i jakim cudem się zepsuło???
Wiem że mało precyzyjne pytanie ale nie mam zielonego pojęcia o zasadzie działania tego czegoś i nie wiem na co zwrócić uwagę. To jest plątanina rurek wychodzących z kolektora wydechowego - tyle wiem na ten temat Jak ktoś ma bogatszą wiedze to prosze o pomoc w rozwiązaniu zagadki. Z góry dzięki
Czy zaślepienie EGR napewno spowoduje troszeszke zmniejszenie spalania ?? Czy zaślepiony EGR spowoduje większe chmurki dymu ?? Czym można zaślepić EGR ??
mikosz83, zaslepic mozna, podobno mniej wtryski sie zapychaja i podobno ma mniej palic. Ja u siebie nie zauwazylem zadnych zmian po zatkaniu, kopcenie sie nie zmienilo,bo w sumie go nie bylo, a rano to wiadomo, ze z regoly jest
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tak czytam ten temat z lekkim niedowieżaniem - według mojej wiedzy i ustaleń EGR zabiera max do 10% mocy auta - jeżeli komuś się wydaję, że po odcięciu go samochód zacznie zap....lać jakby co najmniej turbo dostał to sory vinetou 90 + 9 ps to nei jest wartość powalająca ani też odczuć się tego nei da
ps. a nie sory - to nei jest tak naprawde uzyskanie kopa tylko przywrócenie mocy silnika czyli z jakis ~81ps do ~90ps - gratuluje jak ktoś odczuje te "extra" 8,1ps*
* przy założeniu, że EGR "urwał" nam z mocy "aż" 10%