Tarcze hamulcowe czy elementy zawieszenia?

Moderator: Moderatorzy

ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Tarcze hamulcowe czy elementy zawieszenia?

Post autor: ssn »

Kupiłem essiego we wrześniu. Na początku wszystko było ok. Palił aż miło, obroty nie falowały, ale teraz chciałbym się dowiedzieć czemu kierownica drży przy hamowaniu.
Samochód prowadzi się dobrze, nie ściąga w żadną stronę. Przy hamowaniu też nie. Jednak kiedy jadę ponad 50-60km/h i zaczynam hamować to kierownicą szarpie na lewo i prawo, dosyć gwałtownie. Czuć też drżenie pod pedałem hamulca. Pierwsza myśl - pokrzywione tarcze hamulcowe. Zdjąłem prawe koło (bo wydaje mi się ze to prawa strona jest sprawcą) i się trochę zdziwiłem. Czy tarcza hamulcowa jest tylko założona na szpilki? Ma ona jakby lekki luz. Można przekręcić na szpilkach o kilka mm "do przodu" i "do tyłu". Mam wrażenie że gdybym zdjął zacisk to mógłbym zdjąć tarczę. Czy tak powinno być?
Tarcza sama w sobie nie wygląda na pokrzywioną. Szarpanie jest dosyć znaczne, a na tarczy nie widać żadnych odchyłów.
Szukając dalej powodów: końcówki drążków kierowniczych? Wahacz? A może wina np. felg zimowych lub opon?(nie jestem pewny, ale to szarpanie zaczęło się objawiać po zmianie kół na zimowe) A może coś innego?

Jakie mogą być skutki dalszej jazdy bez naprawiania tego?
Escort 1,6 16v 94r. 230tys.km bez ABS-u, ze wspomaganiem (nie wiem czy to ważne)
Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 341
Rejestracja: 03 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Żory

Post autor: Przemo »

ja tez w 2 essach nie mialem przykreconych tarcz hamulcowych, choc powinny byc przykrecone :mrgreen:

drzenie kierownicy mialem jak uderzylem w kraweznik, moze masz fegli niewywazone?

koncowki drazkow kierowniczych raczej nie, bo mam zleksza uszkodzony a nic nie szarpie tylko przy skrecaniu kierownica ci pomaga skrecac i nie odbija pozniej jak powinna :razz:
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
emceha

Post autor: emceha »

ssn pisze:Czy tarcza hamulcowa jest tylko założona na szpilki? Ma ona jakby lekki luz. Można przekręcić na szpilkach o kilka mm "do przodu" i "do tyłu". Mam wrażenie że gdybym zdjął zacisk to mógłbym zdjąć tarczę. Czy tak powinno być?
Jak najbardziej wszystko w najlepszym porządku ;)
ssn pisze:kiedy jadę ponad 50-60km/h i zaczynam hamować to kierownicą szarpie na lewo i prawo, dosyć gwałtownie
ssn pisze:A może wina np. felg zimowych lub opon?(nie jestem pewny, ale to szarpanie zaczęło się objawiać po zmianie kół na zimowe)
I tu bym szukał przyczyn skoro
ssn pisze:Na początku wszystko było ok. Tarcza sama w sobie nie wygląda na pokrzywioną

Zmień na letnie i zobacz czy wróci do normy. Tylko nie zapomnij o wyważeniu kół ;)
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Zimówki były wyważane przed założeniem... Kupiłem używane od tego samego człowieka, od którego kupiłem samochód.
No to końcówki wykluczamy... Przy wymianie rozrządu mechanior mówił że "prawa ma lekki luz, ale jeszcze pojeżdżę". Zobaczymy. Ciepło się robi więc na dniach, albo jeszcze dziś wrzucę letnie... Narazie dziękuję. Po wymianie się odezwę :)
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ssn jak byś miał felgi krzywe to drżenie kierownicy byłoby cały czas ( ja tak miałem ) a tak zapytam czy czasem nie hamowałeś z dość dużej prędkości? ja kiedyś hamowałem z ok 120 km/h do zera bez blokady kół i po prostu przepaliłem tarcze. na oko to nie było widać a jak dałem do przetoczenia to wyszło że są krzywe.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ssn
Posty: 62
Rejestracja: 23 paź 2007, 17:35
Lokalizacja: Garwolin

Post autor: ssn »

Założyłem letnie gumy na innych felgach (też stalowych), ale problem nie zniknął. Czyli to nie felgi.

Co do hamowania to nie pamiętam. Kierownicą szarpie od dosyć dawna, nawet nie pamiętam kiedy to się zaczęło. Wydaje mi się, że nie hamowałem nigdzie tak ostro. Auto raczej jeździ po mieście i nie ma okazji, żeby hamować z takiej prędkości. Sam nie wiem...
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Możesz tarcze sprawdzić na oko, zdejmij koło przykręć dwie śruby z kół do tarczy na skos potem obracaj piastą i patrz na szczelinę pomiędzy klockiem a tarczą jak się zmienia, to już wiesz że krzywa tarcza.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

u mnie podobna sytuacja była gdy z lewej strony skończył się jeden klocek hamulcowy :cry:
Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Kolego, jak dla mnie to wina tarcz - u mnie jest podobnie. Mam słabej jakości tarcze i co 2-3 miesiące daję do przetoczenia...a raczej dawałem, bo teraz będę je zmieniał na nowe. Przy okazji sprawdzę czy nie mam gdzieś luzu, chociaż ewidentnie wszystko wskazuje na badziewne tarcze. Zatem przetocz je (koszt niewielki, około 50 PLN) i zobaczysz co i jak. Jak będzie ok, to sprawa rozwiązana, jak Ci wciąż będzie biła kiera (u mnie powyżej 70km/h zaczyna latać) przy hamowaniu, to wtedy pomyślimy ;)
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Pexu
Posty: 571
Rejestracja: 27 sty 2007, 17:17
Lokalizacja: HC
Kontakt:

Post autor: Pexu »

Ano przetaczałem je parokrotnie... Wiem wiem, że dwa przetoczenia i mam nowy komplet tarcz, w końcu teraz sam to zrozumiałem i lada dzień zmienię hamulce :)
emceha

Post autor: emceha »

Pexu pisze:w końcu teraz sam to zrozumiałem i lada dzień zmienię hamulce
No to się wcześnie obudziłeś Pexu :mrgreen: darcun4 ma rację. Nie opłaca się przetaczać.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12912
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja przetaczałem po 10 zyla z szt.
ale do tematu - sprawdź tarcze i klocki bo to bdzie na bank problem.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ