Nie odpala na benzynie-elektryka

Moderator: Moderatorzy

Wark

Nie odpala na benzynie-elektryka

Post autor: Wark »

Witam
Jestem tu nowy a więc parę słów o mnie: Mam na imię Sebastian ucze się zaocznie w weekendy a dniami pomagam ojcu w warsztacie (Mechanika, Blacharstwo, Lakiernictwo) , kupiłem escorta cabrio w dość atrakcyjnej cenie co do stanu, jest to już 3 fordzik po escorcie i fiestach. Mam z nim mały problem co postaram sie opisać poniżej i liczę na waszą pomoc :D

Ford Escort mk5 cabrio 1991 1.6 efi benzyna/gaz
A więc mój problem polega na tym ze essi (takiego kupiłem) nie odpala/jeździ na benzynie, po przekręceniu kluczyka pompa nie chodzi, wtryski nie maja impulsu, dioda koło zegarka na desce zapala sie i gaśnie po kilku sek. pompa działa na krótko a więc jest sprawna byl u mnie już elektryk i powiedział ze na miejscu mi tego nie zrobi i musiałbym zawieźć to do niego koszt 200zł, za to na gazie odpala i jeździ bez problemu, pomyślałem ze ktoś może na coś wpadnie i uda sie to zrobić. Elektryka to nie ta bajka dla mnie.
POZDRAWIAM
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Sprawdź czujnik położenia wału - przede wszystkim wtyczkę przy nim.
On jest odpowiedzialny za to , żeby komp zapodał napięcie (impuls) na wtryski.
Pompa na wstępie działa 2 - 3 s puźniej jednak żeby znów zadziałała - musi być impuls z czujnika położenia wału - gdy go nie ma , pompa też nie chodzi.
Jak nie wiesz gdzie jest ten czujnik to popatrz w dziale elektrycznym na temat - wygląd czujników.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie, nie koledzy - cos mi sie tu kupy nie trzyma.
Wark pisze:a to na gazie odpala i jeździ bez problemu,
to oznacza, ze impuls z czujnika polozenia walu jes, bo:

1. potrzebny jest on do pracy sterownikowi gazu
2. jakby nie bylo sygnalu - nie byloby iskry :D
Wark pisze:pompa działa na krótko
mysle, ze tutaj chodzi o to, ze pompa dziala jak jej sie poda bezposrednio napiecie na styki, a nie ze dziala krótko tzn 2 sekundy i sie wylacza

suma sumarum - wtryski moga nie dzialac, bo moze je odcinac np emulator wtryskiwaczy z instalacji gazowej, a tak wogole mam wrazenie, ze to albo przekaznik pompy paliwa zdechl albo wylacznik bezwladnosciowy, choc wcale mnie nie zdziwi jak to najzwyczajniej w swiecie polegla skrzynka bezpiecznikow i wymaga przelutowania.

zacznij kolego od sprawdzenia przekaznika pompy paliwa, bezpiecnzika pompy paliwa i tego wylacznika bezwladnosciowego.
nillu

Post autor: nillu »

witajcie. rowniez jestem nowy na tym forum. mieszkam w Gdyni.

dolaczam sie do tematu w tym charakterze ze mam podobny problem jak kolega Wark. mnie rozniez odpala z LPG ale nie odpala na benzynie. jak przelaczam w czasie pracy silnika z gazu na benzyne - momentalnie gasnie.

wymienialem mu juz pompe paliwa, bo taka diagnoze postawili w warsztacie. powiedzieli ze pompa uszkodzona, nie ma cisnienia i nie pracuje. po wymianie bylo wszystko ok, pojezdzilem dwa dni i znowu zdechl. zatem to nie moze byc wina uszkodzonej pompy. bezpieczniki pewnie tez by w warsztacie sprawdzili a wiec co to kur... jest. nie chce znowu dawac do naprawy bo mnie zezra ich stawki za roboczogodziny za diagnoze...

powiedzcie mi prosze jak sprawdzacie czy pompa pracuje. po przekreceniu kluczyka powinna na chwile dzialac z tego co czytam. tylko jak zidentyfikowac ten dzwiek...

jutro sprawdze te rzeczy o ktorych pisal cidzej. to jest przekaznik pompy paliwa, bezpiecnzik pompy paliwa i wylacznik bezwladnosciowy.
a czy moze to byc wina filtru paliwa lub zabrudzen w baku paliwa? dodam ze problemy sie zaczely jak diabel mnie podkusil zatankowac do pelna benzynki, mimo ze raczej tego nie robilem bo jezdze na gazie. wiec jest tez taka teoria ze brudy w baku mogly sie ujawnic po pelnym tankowaniu. co myslicie?

Wark - czy juz cos wiesz co jest przyczyna?
Wark

Post autor: Wark »

nillu- jeszcze nic nie sprawdzilem dopiero w poniedziałek będę miał okazje, wiem ze napewno wyłacznik bezwładnościowy jest ok bo sprawdzałem.

cidzej - "pompa paliwa chodzi na krótko" -miałem na myśli to że działa ponieważ elektryk sprawdzał i zwarł jej styki w skrzynce z bezpiecznikami, mimo wszystko dziekuję za odpowiedzi w poniedziałek będę sprawdzał i myślę że już nie napisze w tym temacie ;]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wark pisze:poniedziałek będę sprawdzał i myślę że już nie napisze w tym temacie ;]
Jak to nie napiszę ? - musisz napisać co było.
No chyba , że jesteś samolubem.
Jeśli nie to napisz co robiłeś i co naprawiłeś - niech następni wiedzą co było przy tych objawach.

Co do skrzynki bezpiecznikowej .
Poczytaj ten post - może u Ciebie jest to samo ?
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... mpa+paliwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wark

Post autor: Wark »

Pewnie że napisze ale mam nadzieje że już z odpowiedzią na ten problem :)
nillu

Post autor: nillu »

niestety nie zdazylem dzis przed zmrokiem dobrac sie do mojego essiego. jutro na bank sprawdze podejrzane usterki i odpisze jaki wynik.

a tymczasem jak u Ciebie Wark ? powalczyles?
nillu

Post autor: nillu »

dzis mialem okazje poszperac i... lipa. nie doszedlem do tego. z góry mówię ze nie jestem specem od mechaniki a wiedzę mam podstawową.

pompa paliwa najpewniej nie dziala bo jej nie slychac po przekreceniu kluczyka, mimo ze niedawno wymieniłem na nową, a raczej nową używaną :/

z gazu odpala ale jesli wczesniej probowalem odpalac na benzynie to juz na gaz nie odpale, dopiero za jakis czas

bezpiecznik pompy jest w porzadku, wylacznik bezwladnosciowy wciskalem do dolu wiec powinien byc wlaczony (chyba ze problemy z tym wylacznikiem sa bardizej zlozone i wymagaja ingerencji w obwód). a z przekaznikiem pompy to juz nie wiem. potrzebuje wiedzy na ten temat. czy wystarczyloby zebym wymienil przekaznik od pompy z podobnym, np: tym od wycieraczek i w ten sposob powinno byc ok? czy problem z przekaznikiem trzeba obejsc cos jak w tym poscie:

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=4465

cidzej - pisales w tamtym poscie ze to moze byc tez przez autoalarm. mam w swoim escorcie zamontowany autoalarm PROXIMA ZK, ktory posiada jakas blokade ale chyba zaplonu, a nie pompy. wiecie cos o tym autoalarmie? jutro bede dzwonil do goscia ktory to montowal i sie dowiem czy on moze odcinac pompe.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nillu pisze:ktory posiada jakas blokade ale chyba zaplonu, a nie pompy. wiecie cos o tym autoalarmie?
najczesciej alarm ma zamontowany przekaznik ktory zalacza i wylacza to co do niego podepniesz - mzoe to byc zaplon, moze to byc pompa paliwa a równie dobrze moze ci odcinac światełko w schowku :P co jest do niego podpiete to tylko wie ten co go zakładał(monter)

kolego jak masz próbnik to sprawdz nim czy sie pojawia napiecie na wtyczce (ktory to jest pin to nie pamieta, ale powinienes znalezc na forum, bo kiedys to opisywalem albo koledzy pomoga z forum) od pompy paliwa po przekreceniu kluczyka

poza tym nie orientujesz sie kolego czy przypadkiem nie mailes zamontowanego przekaznika wylaczajacego pompe paliwa jak przelaczasz na gaz ?? ostatnio to modny "patent" i moglo to sie na przyklad sypnać
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

W moim poscie nie było problemu z przekaźnikiem , tylko z puszką bezpiecznikową.
Do pompy dochodził prąd , bo wskaźnik i miernik to pokazywał a pompa nie chodziła.
W poscie jest opisane jak obejść puszkę bezpiecznikową.nillu, tam masz foty jak i co - możesz na próbę wyciągnąć przekaźnik i zewrzeć styki bez przekaźnika - jeśli to wina przekaźnika to pompa zadziała.
Jeśli chodzi o styki przy pompie to też jest tam opis - można zapodać prąd dodatkowym kablem na krótko i się przekonać czy pompa zagada.
Moim zdaniem nillu, masz to samo co u mojego Matiego.
Poczytaj ten post dokładnie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Wark

Post autor: Wark »

Witam
Niestety komp mi padł i mam utrudniony dostęp do internetu, a więc tak posiedziałem pogrzebałem ze znajomym gazownikiem i jak na razie problem dalej jest a wiadomo, że , wszystkie przekaźniki pompy i bezpieczniki są dobre - sprawdzane na drugim escorcie, wyłącznik bezwładnościowy jest na krótko wiec musi działąć, przy kręceniu silnikiem i trzymaniu chodzącej pompy na krótko nie dopala, być może tak jak cidzej napisal jest jakis przekaźnik (przycisk) odcinający, albo skrzynka bezpieczników padła, jutro jeszcze będę dochodził kabel po kabelku może coś sie uda znaleźć, dziekuję za wszystkie odpowiedzi. Pzdr
nillu

Post autor: nillu »

ciagle sie borykam z odpalaniem. tym razem przestal odpalac nawet z gazu (a musze go odpalic z gazu by przerzucic escorta do innego miasta - hol odpada)

spojrzcie na dotyczacy tego topic, ktory zalozylem w dziale LPG:

http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?p=71608#71608

jak uda mi sie odpalic essiego, przemiescic, to wyprobuje podlaczenie pompy na krotko z obejsciem skrzynki bezpiecznikow

i jeszcze jedna uwaga - przestal dzialac obrotomierz. wczesniej gdy rzęził rozrusznik przy próbie rozruchu wskazówka obrotomierza wykonywała małe ruchy zgodne z praca rozrusznika.
teraz obrotomierz wogole zdechl. co moze byc przyczyna? (aku jest w pelni naladowany)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Możliwe , że pada ci coraz mocniej i dalej skrzynka bezpiecznikowa ( zimno , wilgoć - rdza )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jest iskra ?? moze to czujnik polozenia wału ??
ODPOWIEDZ