Sporo pali, późno włącza wentylator i inne

Moderator: Moderatorzy

Benio123

Sporo pali, późno włącza wentylator i inne

Post autor: Benio123 »

Witam, jestem nowy na forum, mój Escort to 1.6 16V MKVII.
Mam kilka pytań:
1.Wentylator mi się włącza dopiero trochę przed czerwonym polem, chyba trochę późno, chociaż gdzieś czytałem, że to norma.
2.Albo mi sie wydaje albo dużo pali, czy np. stare świece mogą być jakąś tego przyczyną ? Ew. kable ? Nic o nim nie wiem bo jest z Niemiec, czy da się jakoś ocenić stan kabli ?
3.Czasem słyszę dziwne pukanie w tempie mniej więcej 2 na sekundę z okolić hmm...zbiorniczka od wspomagania, może z rozrządu ( wymieniłem ). Może pasek o osłonę ? Wymieniał to dobry znajomy mechanik więc nie sądzę że coś źle zrobił, i to się zaczęło nie od razu po wymianie tylko po jakimś czasie.
4.Kiedyś otwieram maskę, a tam płyn chłodniczy na MIN, no to jadę na stacje po płyn, a tam się wyrównało normalnie ?! Jak odkręcam korek to dość mocno puszcza powietrze, nawet na zimnym i też czasem się wyrównuje jak jest na MIN.
5.Na odpalonym odkręciłem korek wlewu oleju i napier**** powietrzem jak nie wiem, nie lecą spaliny nie ma żadnego mleka ani nic, czy to tak ma wyglądać, bo się trochę przestraszyłem.

I to narazie tyle, będę wdzieczny za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja bym zaczal od sprawdzenia termostatu, bo moze dogorywa ...
griby

Re: Sporo pali, późno włącza wentylator i inne

Post autor: griby »

Benio123 pisze: 3.Czasem słyszę dziwne pukanie w tempie mniej więcej 2 na sekundę z okolić hmm...zbiorniczka od wspomagania, może z rozrządu ( wymieniłem ). Może pasek o osłonę ?
u mnie też tak stukało - odkręciłem obudowę i zauważyłem na niej czarny nalot od wycierającego się paska. pasek jako taki był jeszcze dobry ale za luźny i dlatego tak stukał o obudowę. wymieniłem rozrząd i jest git. być może jest u Ciebie za luźny mimo niedawnejh wymiany?
Benio123

Post autor: Benio123 »

Dzięki za odpowiedzi :) Czy da sie jakoś sprawdzić czy termostat jest już do wymiany ew. na granicy padnięcia ? Najbardziej martwi mnie to dmuchanie z wlewu oleju.....co to może być ? A tak w ogóle to sie zastanawiam co z olejem w skrzyni ? Jego sie wymienia okresowo ? I czy wymiana coś pomoże w ogólnej pracy skrzyni, czy jest sens się bawić.
Sprzęgło mi bierze dość wysoko, czy to normalne ? Bo widziałem już kilka escortów w których tak było...
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Benio123 pisze:martwi mnie to dmuchanie z wlewu oleju.....
prawdopodobnie masz już przedmuchy czyli kompresja i dzie między pierscieniami albo uszczelka pod głowicą poszła na kanele olejowym , może być małe pęknięcie głowicy i może to być spowodowane przegrzaniem silnika spo0wodu termostatu ,termostat prosto sprawdzić -czy węże za termostatem śą ciepł ( termostat chłodnica czyli duży obieg , podejrzewam że jeżdziłeś na małym obiegu i przegrzałeś silnik :sad:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Benio123

Post autor: Benio123 »

hmm..no to sie "zmartwilem"... ale weze sa cieple, wiec to nie termostat ? nie moze tak dmuchac spod korka jak sie odkreci ? koszta naprawy wogole oplacalne ?

ale nie odczulem spadku mocy...
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli będą przedmuchy poprzez pierścienie to po czasie będziesz miał czarny olej w silniku - sprawdź czy mocno brudzi , jeśli pobrudzisz rękę tym olejem i uda ci się wytrzeć brud w szmatę tak , że ręka będzie czysta - to nie jest tak źle.
Trochę to zawsze dmucha jak się odkręci korek - po to jest odma , żeby to odprowadzić do filtra powietrza.
Co do termostatu - możliwe , że czujnik temperatury trochę przekłamuje i pokazuje za dużo - poza tym jeśli masz termostat , który otwiera przy 92 stopniach to też to jest prawie pod czerwone na wskaźniku.
Co do oleju w skrzyni biegów - sprawdź ile go masz , jeśli dosyć , to nic nie rób.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Benio123

Post autor: Benio123 »

Witam, jest tak: odkręcę korek, włożę go z powrotem tak żeby gwintu nie złapał to drży dość mocno, nie wypchnie go na pewno pod żadnym kątem, ale dmucha dość mocno. Wyjąłem bagnet, nic nie dmucha, zarówno z korka jak i bagnetu nie leci dym ani nic. Zapomniałem sprawdzić czym tam "śmierdzi" :P Jak powinno być ? Jeśli czuć spaliny to już jest źle ? Czy ma być tylko sam olej bez innych zapachów ? Uwaliłem całą rękę ( no może przesadzam :P ) Jak kolega Jamszoł radził, wytarłem to normalnie i nie było śladu nie licząc zapachu i troche tłustej ręki. I co powiecie na to ?? Bo już nie wiem czy to padło czy jeszcze pojeździ...



I jak, nikt nie ma pomysłu ?? Dodam jeszcze tylko to, że jak przysłonie korek wlewu palcami/ręką to czuje jakby zasysało...jak to jest możliwe, że dmucha i zasysa ?!
Benio123

Post autor: Benio123 »

Witam ponownie, odświeżam bo coś widzę, że nikt nic nie pisze dłuższy czas... Zauważyłem jeszcze jedną rzecz - jak ruszam ew. na luzie dodam ostro gazu to na początku go troszkę zmuli i dopiero zaczyna normalnie ciągnąć...???? o co chodzi
ODPOWIEDZ