Wskaznik paliwa-moze Kontrolka??

Moderator: Moderatorzy

Arekrei

Post autor: Arekrei »

wiesiu666 pisze:fajny bajer z tego moze byc,powiedz mi tylko, czy bedziesz bral sygnal z plywaka ktory jest juz zamontowany w baku, czy tworzysz osobny mechanizm sprawdzajacy poziom paliwa?

Czekam z niecierpliwoscia na opis wykonania tego urzadzonka :)

A wiec takk Escorciki co maja 5 wychodzocych przewodow z pompki paliwa to maja gicior :mrgreen: (ja mam piec, chodzi o przewody pod kanapa tylnia)co do reszty to robie uklad scalony ktory bedzie "uzywal rezystancji plywaka" jak juz bede mial scalaka czyli jakos w tym tygodni wszystko zamieszcze na stronce :mrgreen:
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

NO to extra czekamy z niecierpliwością :wink: a tak poza tym to sam bym założył sobie taką kontrolke :wink: niby nic a jednak :wink:
Iziek

Post autor: Iziek »

Dobry pomysł... można by sobie zrobić wskazuweczke(znaczy wskaźnik taki jak do poziomu paliwa w baku) wtedy by wiadomo dokładnie ile mamy LPG w zbiorniku...
Ale ja niejestem elektronikiem i nieznam się na tym więc ja moge sobie pomażyć o zrobieniu takiego czegoś... chyba że ktoś mi zrobi albo sobie kupie na allegro...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a jaki kolor ma ten 5 dodatkowy przewod? to sobie sprawdze czy mam
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Arekrei

Post autor: Arekrei »

Wiesiu sprawdz czy z wtyczki wychodzi Ci pięc przewodow :mrgreen: cos mi sie wydaje ze wychodzi :mrgreen: Dalsze dane pozniej :mrgreen: Dzis dalem plytke do wykonania :mrgreen: Wole nie krakac, jak wykonam sam i bedzie wszystko dzialalo to wszystko umieszcze na FORUM.narazie opanujmy emocje :mrgreen:
Iziek

Post autor: Iziek »

No to ja też zobacze... może ja też sobie zrobie kontrolke
Dawid

Post autor: Dawid »

U mnie wskaznik benzyny jest do kitu :( Wskazuje poziom paliwa jak chce - raz mniej raz wiecej. Malo tego - czasami po wylaczeniu stacyjki wskazowka poziomu nie opada tylko sobie zostaje, albo opada ale nie na sam dol.
Dlatego nie mam nawet jak zmierzyc sredniego spalania mojego nowego autka :lol: Teraz wskazowka dotarla do okolic czerwonego pola i jak narazie spalanie wynosi jakies 7,1 litra w jezdzie miejskiej na ssaniu.
Jak tu zrobic zeby wskaznik paliwa dzialal normalnie?
Iziek

Post autor: Iziek »

No jak tak bardzo ci ta wskazówka lata to nie wiem... każdy wie że na drdze są gorki dołki i inne ubytki i wskazówka ma prawo pokazywać minimalnie za mało albo zadużo...
baw

Post autor: baw »

czy może być tak w eskorcie z 96r, że wskażnik poziomu paliwa po przekręceniu stacyjki startuje z prawej strony z pozycji "Full"???
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

U mnie wskażnik poziomu paliwa stoi cały czas na poziomie jaki mam w zbiorniku nawet po wyłączeniu zapłonu pokazuje poziom etylinki i ztego co się oriętuje to tak musi być w MK VII :wink:
Mariusz

Post autor: Mariusz »

u mnie tak samo jak u ciebie Yanek ale kiedys z bratem fobilismy forda sierre a dokladnie wymienialismy zbiornik i podlaczylismy zle przewody przy plywaku co dalo w efekcie start wskaznika od prawej strony czyli jak zbiornik byl pusty pokazywal pelny i na odwrot, a wiec Baw moze to byc przyczyna.
Robson

Post autor: Robson »

"Dawid" ja w swoim essim mam podobny problem jak wleje do zbiornika z5litrów to sie bujnie do góry ale jest na czerwonym już na drugi dzień wskazówka jest taka leniwa że pokazuje na samym dole czerwonego pola czyli pokazuje że nie ma już paliwa, ostatnio od ok. 100km jeżdże na wskaźniku na samym dole poniżej czerwonego pola i teżni mogę za bardzo określić ile jeszcze przejade na paliwie bo nie wiem ile mam jeszcze paliwka...co jest przyczyną to nie wiem może dlatego że jest mróz????bo z początku jak go kupiłem na początku grudnia było dobrze..wtedy jeszcze nie było takich mrozów..
Dawid

Post autor: Dawid »

Ja nie jezdze juz na rezerwie. Zrobilem tak: tankuje paliwo na wlaczonym zaplonie i obserwuje co chwile wskaznik poziomu paliwka. Tankuje tak dlugo zeby wskaznik stanal rowno w polowie (czyli powinno byc okolo 47/2=23,5 litrow). Potem po przejechaniu 100km wrocilem w to samo miejsce tankowania i znowu wlalem fuel do tej samej pozycji wskaznika poziomu. Wtedy mozna zobaczyc ile spalil na 100km :D Mozna tez sprawdzic czy wskaznik wskazuje prawidlowo - nie wiem jak w nowszych Escortach, ale w MKIV wskaznik ma podzialke z dziewiecioma kreskami (czyli osmioma przedzialkami), z czego latwo obliczyc ile litrow paliwa musi ubyc aby wskaznik spadl o jedną przedzialke. Jest to 5,8 litra. U mnie wskaznik dziala prawidlowo bo jak zatankuje niecale 6 litrow fuelu to wskaznik podskakuje o jedna przedzialke :) Wydaje mi sie, ze takie pomiary nalezy wykonywac majac zatankowany bak w okolicach polowy jego pojemnosci. W okolicach rezerwy wskazania chyba sa mocno mylne, co zauwazyl takze "Robkom".
Arekrei

Post autor: Arekrei »

A OTO SCHEMAT KONTROLKI REZERWY DLA ESSICH CO MAJA PIEC PRZEWODóW WYCHODZACYCH Z BAKU(CZUJNIKA) Mam nadzieje ze fotke uda mi sie wkleic :evil:

[ Dodano: Sob 12 Mar, 2005 ]
OK udało sie :mrgreen: wiecej fotek z montarzu ukarza sie ok pod koniec tygodnia(zgodnie z planem) Piaty kabele( bedzie teraz szukany w desce rozdzielczej, dokladny kolorek podam ;) ) jest ten kabelek na pewno wiec nie bedzie trzeba go Ciagnac od tylnej wtyczki pod siedzeniem(czujnika) jesli ma tkos jakies pytanka prosze pisac ;)

[ Dodano: Sob 12 Mar, 2005 ]
CO DO CZEGO


Ucc- zasilanie +12V
GND - masa pojazdu
Kontrolka - do żarówki w zegarach lub jakiejkolwiek innej, jest ona połaczona z +12V z jednej strony , a z drugiej do układu.
Czujnik - to musisz podłaczyć do tego srodkowego w rzędzie trzech. (chodzi o ta kostke z tylu pod kanapa)

[ Dodano: Sob 12 Mar, 2005 ]
OTO CO NALEZY ZAKUPIC ABY WYKONAC KONTROLKE


R1 - 10k C1 - 47n÷100n
R2 - 1k C2 - 100u/16V C3 – 10u/25V
R3 - 1k C4=C5 - 100n
R4 - 27k C6- 1u/63V monolit
R5 - 22ohm D1- dowolna krzemowa małej mocy np.1N4148
R6 - 27k IC1 – 78M10,7810 lub inny stabilizator 10V
R7 - 1k
R8 -680 ohm
R9 - 1k
T1=T2=T3 dowolne tranzystory npn o Ic >50mA Uce> 40V (uniwersalne)np.2SC1740,BC237
T4 – BD 137,BD139 lub inny o Ic>1A Uce> 40V Ptot >5W

Zycze Miłej zabawy :mrgreen:
Aha i zeby nie było niejasnosci :evil: Ja dorwałem schemat i opis z innego forum Essia, wiec zeby pozniej nie było ze jestem jakis .... :) Miłej zabawy :mrgreen:
Załączniki
schemat_kontrolki.JPG
schemat_kontrolki.JPG (17.65 KiB) Przejrzano 5255 razy
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Demontowałem ostatnio zegary w moim ESSIM i zauważyłem że jest tam kontrolka rezerwy i nawet jest pod spodem żaróweczka :wink:

Dlaczego jest kontrolka żarówka a to i tak nie działa :? skoro tak zaprojektowali to po to zeby to działało a nie tak by sobie tam było :evil:

Ktoś przy projektowaniu tego musiał sie mocno zakręcić :mrgreen:
Załączniki
Kontrolka znajduje sie po prawej stronie zestawu wskażników dokładnie pod wskażnikami temperatury i poziomu paliwa :) MK VII
Kontrolka znajduje sie po prawej stronie zestawu wskażników dokładnie pod wskażnikami temperatury i poziomu paliwa :) MK VII
PICT0044.JPG (98.37 KiB) Przejrzano 5628 razy
ODPOWIEDZ