Wymiana pierścieni tłokowych.

Moderator: Moderatorzy

Remontować czy sprzedać?

Remontować silnik
15
83%
Sprzedać samochód
3
17%
 
Liczba głosów: 18
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja dopowiem tak :
Osobiście wolał bym zrobić mały remoncik bo wtedy wiem na czym stoję a raczej w czym siedzę.
Piszesz o sprzedaniu wozu - a jaką masz gwarancję , że ten następny co go kupisz nie będzie jeszcze gorszy ?
Ja bym wyremontował to co mam.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
mikruss

Post autor: mikruss »

O tym samym Jurek tez napisalem-w kazde auto trzeba wlozyc-kuppujesz auto to jeszcze 2 tys w rezerwie musi byc a tym drozsze tym rezerwa powinna byc wieksza ;)
Niestety tak to juz na tym padole jest :???:
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Pierścienie i tak będą do wymiany, bo kompresja na tych pierwszy garach wcale nie jest kolorowa... Załóżmy, że bym się zdecydował na remont. Spróbujmy wspólnie zrobić jakiś kosztorys.

Co będzie do wymiany gdyby górę też robić :?:

pierścienie tłokowe, głowica (planowanie), zawory, uszczelniacze zaworowe, uszczelka głowicy, miski olejowej, + inne jakieś mniej lub więcej poważne pierdółki ;)
No to tak po mojemu:
pierścienie: ~250 zł
plan głowicy ~ 50-100 zł
zawory ~ 150-200 zł
uszczelniacze zaworowe ~ 30 zł
uszczelki głowicy, miski, klawiatury ~ 150 zł
załóżmy inne pierdółki ~ 200 zł

Sumując wszystko wychodzi +/- 1000 zł na części. Ile wyszłaby robocizna za to wszystko :?:

To wszystko jest na częściach zamiennych - jakiej firmy radzilibyście wybrać :?:
Pierścienie widziałem firmy Goetze. Coś ktoś słyszał :?:

A jak tam, robił ktoś z Was jakiś podobny remoncik i ile taki silnik po czymś takim pożyje później :?:
To czekam na opinie i jakieś może poprawki do kosztorysu i cenę za robotę Waszym zdaniem.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

podejżewam że około 500zł robocizna jak nie wiecej :cry:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
emceha

Post autor: emceha »

Ja za remont głowicy, rozrząd, pompa wody i robocizna dałem 1800 zeta :(
mikruss

Post autor: mikruss »

Mucha a ja za to samo co ty dałem 1300 zł z czesciami olejami itp itd :mrgreen:
emceha

Post autor: emceha »

Zależy na jakich częściach to robiłeś ;)
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Dzisiaj dowiedziałem się, że jeśli na ciepłym silniku chodzi dobrze, to są to napewno pierścienie. Co Wy na to :?: No bo w sumie jakby zawory były beee to by cały czas było coś nie teges, a tutaj tylko przy odpaleniu czasem sekundę, czasem 2 albo 3 nierówno chodzi i potem już równiutko jak zegarek... Za robotę zawołał gościu 500 zł - za wymianę pierścionków, więc razem wyszłoby mnie jakoś 750 zł. Jeśli tak, to bardziej zastanawiam się nad remontem... Hmmm
mikruss

Post autor: mikruss »

moj zimny przebieral w wlasnie jak byl cieply chodzil w miare dobrze a byla glowica (nie tyle zawory co powypalane gniazda zaworowe i tam gubil kompreche.
TDiesel

Post autor: TDiesel »

mikruss pisze:moj zimny przebieral w wlasnie jak byl cieply chodzil w miare dobrze a byla glowica (nie tyle zawory co powypalane gniazda zaworowe i tam gubil kompreche.
No ale po jakim czasie chodził w miarę dobrze :?: Bo ja o swoim muszę powiedzieć, że wręcz idealnie chodzi, jak minie od 1 do 3 sekund... Tylko przy rozruchu trzęsie a tak chodzi bdb.
mikruss

Post autor: mikruss »

NIe wiem po jakim czasie bo do dzisiaj mam problem na zimnym silniku bo mi gasnie-ssanie co sie zwalilo chyba i za szybko sie wyłącza i jak po wymianie czujnika (juz ostatni) nic nie pomorze to juz chyba tylko pozostaje wymiana popychaczy u mnie bo dluuugo stukają zanim sie auto nie nagrzeje troche a pozniej cisza ze mozna kieliszek postawic na pokrywie zaworowej i nic sie nie wyleje :twisted:
TDiesel

Post autor: TDiesel »

Taka ciekawostka: gościu w takim prywatnym warsztacie za 500 zł wymieni mi pierścienie, a w Fordzie za 400 zł i to będę mógł przynieść swoje części. Chyba roboty w Fordzie za wiele nie mają... ;) Bardziej zastanawiam się nad oddaniem auta do Forda.
Komplet pierścini Goetze na 4 cylindry u mnie w sklepie 150 zł, więc nie drogo. Tylko się dowiem w poniedziałek, jeśli by była taka potrzeba - ile by chcieli za np. szlif zaworów, czy planowanie głowicy... Wtedy może bym się zdecydował jednak na ten remont.
mikruss

Post autor: mikruss »

TD głowice po zdemontowaniu i tak musisz tak do planowania , w zasadzie jezeli nie poszla uszczelka pod glowica to wystarczy trasowanie czyli zbierze tylko pozostalosci uszczelki tak aby cala powierzchnia sie zabielila i gosciu Ci w tedy niech sprawdzi całą głowice i szczelnosc zaworow i gniazd- itak musisz zawiesc do kogos takiego i tak, a co do roboty we fordz- dostaniesz fakture za prace remontowe i powinna byc jakas gwarancja no nie :roll:
marcin880

Post autor: marcin880 »

widzę, że temat omawiany był dosyć dawno,
a to mój bierzący problem.
interesuje mnie czy ktoś ostatnio planował głowice
ile to kosztowało? :?:
a może lepiej kupić urzywaną głowicę/.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 15:15 przez marcin880, łącznie zmieniany 2 razy.
mikruss

Post autor: mikruss »

planowanie glowicy to MAX 100 zl, zreszta 100 zl to i tak juz ździerstwo bo za 50 zl to z palcem w poopie robią ;)
ODPOWIEDZ