Teoria na temat opon - porady
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja z felg i opon 13 przeszedłem na 14 z uwagi na krawężniki i koleiny.Teraz mam wyżej i lepszą amortyzację a co do trzymania się opony do podłoża to raczej większe znaczenie ma typ opony ; typ protektora i producent - a nie wielkość profilu.
Poza tym z rozmiarów 60 przeszedłem na 70 - o większym profilu.
Istnieje pogląd rozpowszechniany przez fachowców od opon i kierowców rajdowych , że lepsze opony zakładamy na tył bez względu na rodzaj napędu w samochodzie.
Ja w to wierzę - bo wydaje się to bardzo logiczne - przód auta mamy jako tako pod kontrolą a tył nie.
Tak , że Procurator, jeśli na zimę będziesz zakładał od Poldka to zerknij które oponki masz lepsze.
Poza tym z rozmiarów 60 przeszedłem na 70 - o większym profilu.
Istnieje pogląd rozpowszechniany przez fachowców od opon i kierowców rajdowych , że lepsze opony zakładamy na tył bez względu na rodzaj napędu w samochodzie.
Ja w to wierzę - bo wydaje się to bardzo logiczne - przód auta mamy jako tako pod kontrolą a tył nie.
Tak , że Procurator, jeśli na zimę będziesz zakładał od Poldka to zerknij które oponki masz lepsze.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
też ma duże znaczenie, im większy profil ,tym większy balon, i wtedy bardziej na zakrętach autem przechyla.jamszoł pisze:a nie wielkość profilu.
hmm zależy w jakim stanie są te gorsze. Jak strzeli z przodu to kicha.jamszoł pisze:lepsze opony zakładamy na tył bez względu na rodzaj napędu w samochodzie
Ale w sumie to racja, że tył jest tak jak by poza kontrolą.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Opona kierunkowa w założeniu ma lepiej odprowadzać wodę spod kół. Jest to spowodowane tym że bieżnik w kształcie "V" pracuje jak wyżymaczkaProcurator pisze:Czy opony zimowe kierunkowe z "daszkowym" bieżnikiem mają jakieś zalety w stosunku do bezkierunkowych?


Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Dobrze wytłumaczyłeś, a poza tym wydaje mi się, że ta bezkierunkowa co jedną stroną wciąga wodę, a drugą stroną wywala ją to będzie powodować powstanie siły bocznej starającej się przesunąć koło w lewo lub w prawo (względem płaszczyzny w której się ono obraca) w zależności od tego jak wycięty jest bieżnik. Choć raczej siła ta będzie baaardzo słaba.
Pozdr.
Pozdr.
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Yagr, bardzo dobrze wytłumaczyłeś - jest tylko jedno ale z mojej strony.
Opony kierunkowe to nie tylko bierznik w kształcie " V " są i inne - ale zasada działania pozostaje taka sama - dodać należy tylko jeszcze jedno - to dotyczy nie tylko wody ale i błota pośniegowego - którego mamy chyba więcej zimą niż wody.
Opony kierunkowe to nie tylko bierznik w kształcie " V " są i inne - ale zasada działania pozostaje taka sama - dodać należy tylko jeszcze jedno - to dotyczy nie tylko wody ale i błota pośniegowego - którego mamy chyba więcej zimą niż wody.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]