pali bezpiecznik nr. 27

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

pali bezpiecznik nr. 27

Post autor: orion »

Sprawa jest taka: idą za radą Jamszoła postanowiłem zrobić wczoraj mały przegląd przed zimą i spryskać wszystkie wtyczki które są pod maską "kontaktem". Najpierw spryskałem aparat zapłonowy i wszystkie wtyczki do których dostęp jest od dołu i wszystko było super przestawiłem auto i zabrałem się za resztę. Wszystkie wtyczki wyglądały czysto i sucho w środku aż doszedłem do jednej wtyczki na podszybiu (dwupinowa) po stronie kierowcy była cała zaśniedziała (bardzo mocno) i przypuszczam że nie łączyła NIE WIEM OD CZEGO JEST. Wyczyściłem i odpalam auto pochodziło 3s i nagle zaczęła palić się kontrolka od ładowania potem padł obrotek kontrolka od ładowania zgasła. Wyłączyłem zapłon przekręcam i nie ma kontrolek od ręcznego, oleju i ładowania ale auto odpala i normalnie chodzi. Sprawdzam bezpieczniki spalony nr27 od świateł stopu, wymieniłem przekręcam spalony jeszcze raz wymieniłem znowu spalony rozłączyłem nieszczęsną wtyczkę i wszystko OK, jeżdżę z rozłączoną, przez 6 lat nikt nie dotykał tej wtyczki i była spięta jednak moim zdaniem nie przewodziła . Jeszcze jedno po całej operacji auto dobże śmiga na benzynie ale na LPG słabo sie wkręca (może trzeba przeregulować?) wcześniej na benzynie i gazie było idealnie. Dlatego mam kilka pytań :
1. Do czego ta wtyczka?
2. Czy przez rozłączenie którejś wtyczki mogłem zrobić reset kompa
3. Dlaczego jak połączę tę wtyczkę to pali mi bezpiecznik 27 (światła stop)
4. Co z tym zrobić :-| ?

Nie piszcie mi żebym użył szukajki bo użyłem i nie znalazłem pewnie jest to już na forum, jeżeli jest to pierdoła ze mnie jednak proszę pomóżcie.

Poniżej foto durnej wtyczki
Załączniki
teraz jeżdżę z rozpiętą
teraz jeżdżę z rozpiętą
tak wyglądała przed czyszczeniem była spięta i zaśniedziała, od czego ona jest?
tak wyglądała przed czyszczeniem była spięta i zaśniedziała, od czego ona jest?
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

bezpiecznik 27 jest tez od ogrzewania dysz spryskiwaczy. Czy ty masz u siebie to na wyposażeniu? Jeśli nie istnieje prawdopodobieństwo że masz na podszybiu wyprowadzenie na grzanie dysz ale spięte z wtyczką od czegos innego - stąd robi się zwarcie i leci bezpiecznik. U mnie te wtyczki są nie podpiete. A co do tych wariacji z kontrolkami to może ttroche przesadziłes z ilością "kontaktu" i za dużo ci zwiera ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

nr 27 jest rzeczywiście dysz spryskiwaczy ale jest też od świateł stop. Kontrolki obrotek i wskaźnik temp płynu chłodniczego tylko gasną, wtedy gdy połączę tę wtyczkę o podgrzewanych spryskiwaczach nic mi nie wiadomo i dlaczego teraz robi się zwarcie skoro wcześniej ta kostka była połączona jednak raczej nie przewodziła.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

orioninblue pisze:i dlaczego teraz robi się zwarcie skoro wcześniej ta kostka była połączona jednak raczej nie przewodziła.
nie wiem, bez wejścia w to twoje auto, rozpoznania wtyczek - która do czego to tylko "gdybanie". Może poprzedni właściciel spiął je przed sprzedażą a że nie przewodziły to wszystko chodziło? Może te wtyczki powinny być jednak spięte ale masz jakieś inne zwarcie? W każdym bądź razie ja tych wtyczek raczej spiętych nie mam - jutro jeszcze spojrzę żeby się upewnić. A taki efekt przygasania to właśnie gdy zwarcie masz może sie robić - spadek napięcia w instalacji. Pomierz te wtyczki czy czasem nie łączysz plusa z masą...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

Yagr żebym ja chociaż raz trzymał miernik w rękach, to auto mnie ostatnia dobija :cry: . Tak czy siak dzięki za zainteresowanie.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

powiem krótko .... moze pora na zmiane auta ?? :P
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

cidzej pisze:powiem krótko .... moze pora na zmiane auta ?? :P
Łukasz Ty mnie nawet nie denerwuj, to moja pierwsza miłość i przez takie duperele jakie ostatnio wykryłem (osłona przegubu wewnętrznego, cieknąca skrzynia przy wybieraku,pół księżyc przy pedale sprzęgła, problem z tą wtyczką i mały problem z LPG od wczoraj) się go nie pozbędę.

Lepiej napisz co to za kostka i co z tym zrobić bo Ty w przeciwieństwie do mnie masz pojęcie o takich rzeczach.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

byłem zerknąć na mojego i potwierdzam że ja te wtyczki mam rozpięte. Z tym że u ciebie są tekie kolory kabki: brązowy + biały oraz brązowy + czrny - napisz czy dobrze się dopatrzyłem ze zdjęcia. a u mnie ten biały jest zastąpiony niebieskim. I teraz tak - te wtyczki u mnie spinają sie tak że brązowe nie łączą się a brązowy kolor to zwykle w escortach masa. Wniosek - jeśli biały lub czarny podaje u ciebie + to robisz zwarcie. Musisz sobie to zerknąć. Pamiętam że u mnie jedna z tych wtyczek była do podpięcia bocznego kierunowskazu w miejsce tej zaślepki ale tak jak wczesniej napisałem musisz zobaczyc jak to u ciebie wygląda ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie te wtyczki (o ile mnie pamiec nie myli) rowniez sa rozpiete i z tego co pamietam to sa to kostki od kierunkow i wlasnie spryskiwaczy ....

przy okazji nastepnego spotu (o ile odbedzie sie w miare niedlugo - nim es pojdzie pod mlotek ;( :cry: ) moge podjechac swoim esem to sie porowna
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

byłem w garażu i sprawdziłem: jedna wtyczka to brązowy i czarnym z niebieskim paskiem, drugie gniazdko to brązowy i czarno biały; wtyczka i gniazdo pasują do siebie idealnie po połączeniu brązowe się ze sobą nie stykają. Kostkę mam rozłączoną i wszystko działa pewnie tak powinno być bo jestem prawie pewien że nie było tam wcześniej połączenia i pewnie dla tego było OK. ale żeby przez ponad 6lat tam nie było połączenia :shock: :?:
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

wtyczka z brązowym oraz czarno-białym jest do kierunkowskazu. A ta druga z brązowym i czarno-niebieskim to prawdopodobnie ta od ogrzewania dysz - piszę "prawdopodobnie" bo nie mam tego na schemacie ale grzane dysze uruchamiają się razem z grzaniem szyby a tam jest taki sam zestaw kolorów ;) Rozepnij to i raczej nie spinaj...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

Łukasz to jest wtyczka od podgrzewanych spryskiwaczy tak jak Ci Yagr i Cidzej piszą ;) U mnie jest tak samo: zepnę wtyczkę to mi pali bezpiecznik i nie działają kontrolki na desce, krótkie światła i światła stopu. Z tym że ja mam 2 takie wtyczki i są pod tą osłoną pod machą. Podgrzewanych sprysków już nie ma a były :shock: i grzanej przedniej szyby też nie ma a była. Te rzeczy pracują razem (grzana szyba przednia i spryskiwacze) więc jestem ciekawy czy jak bym miał i jedno i drugie to by działało :razz: Pewnie nie bo skrzynka bezpieczników jest już na najlepszej drodze do raju skrzynek bezpieczników :mrgreen:
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

To wszystko jasne :mrgreen: ale dziwny przypadek, odkąd kupiłem to cudo to wtyczki zawsze były połączone i musiały nie przewodzić. Jeszcze jedno pod tymi dwoma wtyczkami znalazłem jeszcze jedną białego koloru jednopinową kabelek czerwony z niebieskim paskiem od czego ona może być?

Dzięki za pomoc.
ORION i RS2000 dały mi mnóstwo radości, niestety nie miałem już do nich cierpliwości...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Też mam tą białą wtyczkę i też nie wiem do czego... w niektórych essach w tym miejscu jest ABS więc może jakaś końcówka do tego? Nie mam pojęcia...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emceha

Post autor: emceha »

U mnie to jest wtyczka od sygnału dźwiękowego fabrycznego alarmu. Właśnie w tamtym miejscu mam syrenkę.
ODPOWIEDZ