stuki
Moderator: Moderatorzy
stuki
witam
Podczas skretu w lewo lub w prawo słysze jak trzeszczy w lewym gurnym zawieszeniu amortyzatora.Jakby cos przeskakiwało.Szybciej skrecam to szybciej to słychac
Noi dodatkowo na dziurach dosyc głosne stuki z tamta dochodzą
Mam w spomaganie
w czym problem?
Podczas skretu w lewo lub w prawo słysze jak trzeszczy w lewym gurnym zawieszeniu amortyzatora.Jakby cos przeskakiwało.Szybciej skrecam to szybciej to słychac
Noi dodatkowo na dziurach dosyc głosne stuki z tamta dochodzą
Mam w spomaganie
w czym problem?
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jamszoł, czemu od razu do wymontowania? Zeby elementy gumowe na stabilizatorze wymienic nie trzeba nic innego poza nimi zdejmowac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie chodzi o łączniki tylko gumy na samym drążku, to te elementy pod obejmami mocującymi stabilizator.jkkk3 pisze:łączniki stabilizatora odpadaja
niedawno wymienione i sa oki
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
gumy na stabilizatorze na 100%. żeby się upewnić weź strzykawkę i wlej tam trochę oleju. Zobaczysz, przestanie zgrzytać. Też tak miałem. Podlałem olejem i jak ręką odjął... Swoją drogą, takie zgrzytanie to znak że te gumy są do wymiany. Mnie to czeka przy okazji wymiany wahaczy. Aha. Jeżeli zlokalizujesz stuki gdzieś na wahaczach to nie baw się w wymiane tulei czy sworzni. Jeden kompletny wahacz z tulejami i sworzniem kosztuje ok. 80zł 

Pozwolą koledzy ze podepne sie pod temat.
Właśnie zaobserwowałem podobną rzecz u siebie. Przy ruszaniu z miejsca i skrecaniu czy to lewo czy prawo (światła/skrzyzowania) nagle zaczelem slyszec trzeszczenie / chrobotanie w przednim zawieszeniu, bardziej z lewej ale z prawej chyba tez lekko strony. Auto jezdzi prosto, na wybojach nie stuka nie puka nic, amorki/sprezyny w stanie dobrym. Tylko to nowe "doznanie" sluchowe przy zmianie kierunku jazdy z przyspieszeniem mnie martwi.
Co w takiej sytuacji najmozliwiej kwalifikuje sie do wymiany? Same gumy czy mozliwe ze cale stabilizatory/wahacze?
Czy wymiana jest upierdliwa (amator sobie poradzi?) ?
Czy jak nie zrobie tego przed zima ryzykuje powazniejsze uszkodzenie/zuzycie ukł. zawieszenia? Czy jezdzac ostroznie moge poczekac z tym do wiosny?
Dzieki z góry.
Właśnie zaobserwowałem podobną rzecz u siebie. Przy ruszaniu z miejsca i skrecaniu czy to lewo czy prawo (światła/skrzyzowania) nagle zaczelem slyszec trzeszczenie / chrobotanie w przednim zawieszeniu, bardziej z lewej ale z prawej chyba tez lekko strony. Auto jezdzi prosto, na wybojach nie stuka nie puka nic, amorki/sprezyny w stanie dobrym. Tylko to nowe "doznanie" sluchowe przy zmianie kierunku jazdy z przyspieszeniem mnie martwi.
Co w takiej sytuacji najmozliwiej kwalifikuje sie do wymiany? Same gumy czy mozliwe ze cale stabilizatory/wahacze?
Czy wymiana jest upierdliwa (amator sobie poradzi?) ?
Czy jak nie zrobie tego przed zima ryzykuje powazniejsze uszkodzenie/zuzycie ukł. zawieszenia? Czy jezdzac ostroznie moge poczekac z tym do wiosny?
Dzieki z góry.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Pozwolą koledzy ze podepne sie pod temat.
Właśnie zaobserwowałem podobną rzecz u siebie. Przy ruszaniu z miejsca i skrecaniu czy to lewo czy prawo (światła/skrzyzowania) nagle zaczelem slyszec trzeszczenie / chrobotanie w przednim zawieszeniu, bardziej z lewej ale z prawej chyba tez lekko strony. Auto jezdzi prosto, na wybojach nie stuka nie puka nic, amorki/sprezyny w stanie dobrym. Tylko to nowe "doznanie" sluchowe przy zmianie kierunku jazdy z przyspieszeniem mnie martwi.
Co w takiej sytuacji najmozliwiej kwalifikuje sie do wymiany? Same gumy czy mozliwe ze cale stabilizatory/wahacze?
Czy wymiana jest upierdliwa (amator sobie poradzi?) ?
Czy jak nie zrobie tego przed zima ryzykuje powazniejsze uszkodzenie/zuzycie ukł. zawieszenia? Czy jezdzac ostroznie moge poczekac z tym do wiosny?
Dzieki z góry.
Właśnie zaobserwowałem podobną rzecz u siebie. Przy ruszaniu z miejsca i skrecaniu czy to lewo czy prawo (światła/skrzyzowania) nagle zaczelem slyszec trzeszczenie / chrobotanie w przednim zawieszeniu, bardziej z lewej ale z prawej chyba tez lekko strony. Auto jezdzi prosto, na wybojach nie stuka nie puka nic, amorki/sprezyny w stanie dobrym. Tylko to nowe "doznanie" sluchowe przy zmianie kierunku jazdy z przyspieszeniem mnie martwi.
Co w takiej sytuacji najmozliwiej kwalifikuje sie do wymiany? Same gumy czy mozliwe ze cale stabilizatory/wahacze?
Czy wymiana jest upierdliwa (amator sobie poradzi?) ?
Czy jak nie zrobie tego przed zima ryzykuje powazniejsze uszkodzenie/zuzycie ukł. zawieszenia? Czy jezdzac ostroznie moge poczekac z tym do wiosny?
Dzieki z góry.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
ja podejżewam że masz łożysko do wymiany w amortyzatoże u gury w kielichu lub gumy na stabilizatorze sprubuj je polać olejem i zo bacz co dalej
przeguby to skręć kierwnicą w rawo- wlewo i rusz z kopytka jak będziesz słyszał tyrkotanie to jest właśnie przegłub
przeguby to skręć kierwnicą w rawo- wlewo i rusz z kopytka jak będziesz słyszał tyrkotanie to jest właśnie przegłub
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Zgadzam sie z Tobą ARIELU ...u mnie jest podobnie, tylko że u mnie jest pojedyńczyARIEL pisze:ja podejżewam że masz łożysko do wymiany w amortyzatoże
