stuki

Moderator: Moderatorzy

jkkk3

stuki

Post autor: jkkk3 »

witam
Podczas skretu w lewo lub w prawo słysze jak trzeszczy w lewym gurnym zawieszeniu amortyzatora.Jakby cos przeskakiwało.Szybciej skrecam to szybciej to słychac
Noi dodatkowo na dziurach dosyc głosne stuki z tamta dochodzą
Mam w spomaganie
w czym problem?
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

naj prawdopodobnie łożysko na amortyzatorze ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A ja dożucę łączniki drążka stabilizacyjnego - ale kolumna Mcpearsona do wymontowania.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23542
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł, czemu od razu do wymontowania? Zeby elementy gumowe na stabilizatorze wymienic nie trzeba nic innego poza nimi zdejmowac
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja pisałem raczej o wymianie łożyska w MacPearsonie kolega napisał , że TRZESZCZY a na tulejach to taczej puka.
Więc napisałem o wyciąganiu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
jkkk3

Post autor: jkkk3 »

łączniki stabilizatora odpadaja
niedawno wymienione i sa oki
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

jkkk3, sprawdz jeszce sworzeń wachacza możę być zatarty ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14625
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

jkkk3 pisze:łączniki stabilizatora odpadaja
niedawno wymienione i sa oki
nie chodzi o łączniki tylko gumy na samym drążku, to te elementy pod obejmami mocującymi stabilizator.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jeśli wymieniłeś łączniki stabilizatora a na drążku stabilizatora miałeś luzy to teraz łączniki masz bez luzów a w dwójnasób zacznie pukać drążek stabilizatora bo na łącznikach nie ma już luzów.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

gumy na stabilizatorze na 100%. żeby się upewnić weź strzykawkę i wlej tam trochę oleju. Zobaczysz, przestanie zgrzytać. Też tak miałem. Podlałem olejem i jak ręką odjął... Swoją drogą, takie zgrzytanie to znak że te gumy są do wymiany. Mnie to czeka przy okazji wymiany wahaczy. Aha. Jeżeli zlokalizujesz stuki gdzieś na wahaczach to nie baw się w wymiane tulei czy sworzni. Jeden kompletny wahacz z tulejami i sworzniem kosztuje ok. 80zł :mrgreen:
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Pozwolą koledzy ze podepne sie pod temat.

Właśnie zaobserwowałem podobną rzecz u siebie. Przy ruszaniu z miejsca i skrecaniu czy to lewo czy prawo (światła/skrzyzowania) nagle zaczelem slyszec trzeszczenie / chrobotanie w przednim zawieszeniu, bardziej z lewej ale z prawej chyba tez lekko strony. Auto jezdzi prosto, na wybojach nie stuka nie puka nic, amorki/sprezyny w stanie dobrym. Tylko to nowe "doznanie" sluchowe przy zmianie kierunku jazdy z przyspieszeniem mnie martwi.

Co w takiej sytuacji najmozliwiej kwalifikuje sie do wymiany? Same gumy czy mozliwe ze cale stabilizatory/wahacze?

Czy wymiana jest upierdliwa (amator sobie poradzi?) ?
Czy jak nie zrobie tego przed zima ryzykuje powazniejsze uszkodzenie/zuzycie ukł. zawieszenia? Czy jezdzac ostroznie moge poczekac z tym do wiosny?

Dzieki z góry.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Pozwolą koledzy ze podepne sie pod temat.

Właśnie zaobserwowałem podobną rzecz u siebie. Przy ruszaniu z miejsca i skrecaniu czy to lewo czy prawo (światła/skrzyzowania) nagle zaczelem slyszec trzeszczenie / chrobotanie w przednim zawieszeniu, bardziej z lewej ale z prawej chyba tez lekko strony. Auto jezdzi prosto, na wybojach nie stuka nie puka nic, amorki/sprezyny w stanie dobrym. Tylko to nowe "doznanie" sluchowe przy zmianie kierunku jazdy z przyspieszeniem mnie martwi.

Co w takiej sytuacji najmozliwiej kwalifikuje sie do wymiany? Same gumy czy mozliwe ze cale stabilizatory/wahacze?

Czy wymiana jest upierdliwa (amator sobie poradzi?) ?
Czy jak nie zrobie tego przed zima ryzykuje powazniejsze uszkodzenie/zuzycie ukł. zawieszenia? Czy jezdzac ostroznie moge poczekac z tym do wiosny?

Dzieki z góry.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11775
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

z reguly jak ci trzeszczy/grzechocze przy skrecie i dodawaniu gazu to są to przeguby do wymiany. zacznij od obejrzenia manżet na przegubach, czy są całe i smar nigdzie nei wycieka
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja podejżewam że masz łożysko do wymiany w amortyzatoże u gury w kielichu lub gumy na stabilizatorze sprubuj je polać olejem i zo bacz co dalej
przeguby to skręć kierwnicą w rawo- wlewo i rusz z kopytka jak będziesz słyszał tyrkotanie to jest właśnie przegłub
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
knoxville

Post autor: knoxville »

ARIEL pisze:ja podejżewam że masz łożysko do wymiany w amortyzatoże
Zgadzam sie z Tobą ARIELU ...u mnie jest podobnie, tylko że u mnie jest pojedyńczy stuk i tyle...nie stuka cały czas tylko raz stuknie i cisza....ale tylko podczas ruszania....miałem sprawdzane całe zawieszenie dogłębnie i wszystko jest w jak najlepszym porządku...a źródłem "stuku" są właśnie łożyska na amortyzatorach...a co do łączników to ja musze wymienic drugi raz bo za długo zwlekałem z wymianą amortyzatorów i sporo kilometrów zrobiłem na "zdupanych" że tak powiem i łączniki dostały po dupie...ale nie jest to droga sprawa...70 zł dałem a co najciekawsze były od BMW 7 hehe
ODPOWIEDZ