bierze olej... dlaczego??

Moderator: Moderatorzy

Hostek

bierze olej... dlaczego??

Post autor: Hostek »

nic
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2007, 14:26 przez Hostek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Hostek pisze:1l na 100km

Ojojoj..... to to chyba boli. Ja stawiam na pierścionki. U mnie olej się wylewał filtrem powietrza na głowicę i jak stałem na światłach to kierowcy na mnie trąbili że mi się auto pali bo taki ładny siwy dymek szedł spod maski :mrgreen: Fajnie było......

Jeżeli to pierścienie, to koszta małe nie będą, samej robocizny jest trochę: Musisz ściągnąć głowicę, żeby móc wyciągnąć tłoki a żeby wyciągnąć tłoki z cylindrów, to musisz odkręcić miskę olejową a później tłoki od wału korbowego. To tak w skrócie
Hostek

Post autor: Hostek »

no troszke boli... tylko własnie u mnie nic nie dymi spod machy... a jakie w przyblizeniu były by koszta samych czesci?? Mam mozliwosc kupna silnika disla w fajnym stanie i tanio... ale własnie jak jest z swapem z benzyny na diesla??
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Hostek pisze:jak jest z swapem z benzyny na diesla??

No.... na pewno byś musiał zmienić zawieszenie na dieslowskie bo w końcu silnik diesla jest cięzszy od benzyniaka, a poza tym elektryka. Dokładnie to nie wiem, ale skoro nawet obrotomierze są do benzyny i diesla inne to chyba dużo by było przy tym swapie roboty.
Hostek pisze:tylko własnie u mnie nic nie dymi spod machy
Bo Ci się jeszcze nie wylewa :razz:
Hostek pisze:a jakie w przyblizeniu były by koszta samych czesci?
Już niestety nie pamiętam, ale wejdź na stronę Inter Carsu czy na allegro to będziesz wszystko wiedział
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy takiej ilości pochłanianego oleju będziesz miał do wymiany i jedno i drugie.
Czyli i pierścienie (zgarniające) i uszczelniacze do zaworów.
Co do pierścieni to oczywiście nikt nie wymienia tylko samych zgarniających ale wszystkie mimo , że reszta może być dobra.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

w takim razie to ja poproszę przepis na wymianę pierścieni bo wymiana uszczelniaczy to chyba jest opisana.
U mnie też bierze olej tylko że dużo mniej ale i tak o wiele za dużo ogólnie to już motor ma kiepską kompresję 7-8 ale raczej z zaworami jest OK bo jak dolałem trochę oleju do cylindrów to kompresja wzrastała do 14 i w ogóle by mi to nie przeszkadzało bo o dziwo spalanie mało wzrosło i silnik normalnie odpala i na LPG też dobrze chodzi ale wkurza mnie dolewanie oleju co 1000km.
Aha jeszcze jedno problemy zaczęły się po tym jak zagotowałem silnik w korku i strzelił mi jeden z węży przy chłodnicy wcześniej było ok.
Proszę o wszelkie sugestie to policzę sobie ile mnie będzie taki remoncik kosztował
Hostek

Post autor: Hostek »

to tak dzis byłem u mechanika... i pwoedział mi tak: wymiana pierscieni nic nie da przy takiej ilosci oleju... poniewaz tuleje i pierscieie są juz owalne... i praktycznie włozenie nowych ( okrągłych :P ) pierscieni graniczy z cudem i nie da efektów, szlif tulei, tłoki, pierscienie, robocizna, wychodzi 1000 zł:) a ja dałem za tego orionika z LPG 1100 zł:) wiec raczej mija sie to z celem...
Awatar użytkownika
morgon
Posty: 802
Rejestracja: 20 cze 2007, 21:33
Lokalizacja: Buczkowice

Post autor: morgon »

Hostek pisze:wychodzi 1000 zł:) a ja dałem za tego orionika z LPG 1100 zł:) wiec raczej mija sie to z celem..
a ja za swojego dałem 2000 a po 6-ciu miechach władowałem w silnik 2400
Awatar użytkownika
orion
Posty: 3764
Rejestracja: 13 sty 2006, 09:58
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: orion »

morgon pisze:po 6-ciu miechach władowałem w silnik 2400
:shock: to ja dziękuję już nie chcę robić remontu
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Pozostaje Ci szukać niedrogiego w dobrym stanie silnika.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Hostek pisze:szlif tulei, tłoki,
czy mechanik zwalił głowicę i pomierzył średnice tulei ? czy obejrzał je i są porysowane ?
Jeśli nie to nie można stwierdzić czy są one do szlifu.
Można tylko gdybać.
Tłoki ? jeśli nie są powypalane , to po co zmieniać ? Jeśli nie potrzeba szlifować tulei a tłoki nie są uszkodzone mechanicznie , to nie ma sensu ich wymieniać .
Możliwe , że trzeba będzie zrobić to , co Ci mechanior powiedział , ale do póki nie ściągniesz głowicy to się tego nie dowiesz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
dan795

Post autor: dan795 »

mam problem z moim esim ,tzn, kupa dymu z rana i olej to lubi lepiej jak paliwko
dan795

Post autor: dan795 »

mam prosbe czy ktos mi powie jak wymienie same pierscienie to cos sie poprawi czy potrzebna jest grubsza naprawa
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Tak jak wcześniech koledzy pisali renomt generalny silnika. Wymiana samych pierścieni nic tutaj nie pomorze. Niestety.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
dan795

Post autor: dan795 »

robertford pisze:Tak jak wcześniech koledzy pisali renomt generalny silnika. Wymiana samych pierścieni nic tutaj nie pomorze. Niestety.
czyli co jeszcze powinienem wymienic - uszczelnicze ??????????
ODPOWIEDZ