bierze olej... dlaczego??
Moderator: Moderatorzy
bierze olej... dlaczego??
nic
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2007, 14:26 przez Hostek, łącznie zmieniany 1 raz.
Hostek pisze:1l na 100km
Ojojoj..... to to chyba boli. Ja stawiam na pierścionki. U mnie olej się wylewał filtrem powietrza na głowicę i jak stałem na światłach to kierowcy na mnie trąbili że mi się auto pali bo taki ładny siwy dymek szedł spod maski

Jeżeli to pierścienie, to koszta małe nie będą, samej robocizny jest trochę: Musisz ściągnąć głowicę, żeby móc wyciągnąć tłoki a żeby wyciągnąć tłoki z cylindrów, to musisz odkręcić miskę olejową a później tłoki od wału korbowego. To tak w skrócie
Hostek pisze:jak jest z swapem z benzyny na diesla??
No.... na pewno byś musiał zmienić zawieszenie na dieslowskie bo w końcu silnik diesla jest cięzszy od benzyniaka, a poza tym elektryka. Dokładnie to nie wiem, ale skoro nawet obrotomierze są do benzyny i diesla inne to chyba dużo by było przy tym swapie roboty.
Bo Ci się jeszcze nie wylewaHostek pisze:tylko własnie u mnie nic nie dymi spod machy

Już niestety nie pamiętam, ale wejdź na stronę Inter Carsu czy na allegro to będziesz wszystko wiedziałHostek pisze:a jakie w przyblizeniu były by koszta samych czesci?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przy takiej ilości pochłanianego oleju będziesz miał do wymiany i jedno i drugie.
Czyli i pierścienie (zgarniające) i uszczelniacze do zaworów.
Co do pierścieni to oczywiście nikt nie wymienia tylko samych zgarniających ale wszystkie mimo , że reszta może być dobra.
Czyli i pierścienie (zgarniające) i uszczelniacze do zaworów.
Co do pierścieni to oczywiście nikt nie wymienia tylko samych zgarniających ale wszystkie mimo , że reszta może być dobra.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
w takim razie to ja poproszę przepis na wymianę pierścieni bo wymiana uszczelniaczy to chyba jest opisana.
U mnie też bierze olej tylko że dużo mniej ale i tak o wiele za dużo ogólnie to już motor ma kiepską kompresję 7-8 ale raczej z zaworami jest OK bo jak dolałem trochę oleju do cylindrów to kompresja wzrastała do 14 i w ogóle by mi to nie przeszkadzało bo o dziwo spalanie mało wzrosło i silnik normalnie odpala i na LPG też dobrze chodzi ale wkurza mnie dolewanie oleju co 1000km.
Aha jeszcze jedno problemy zaczęły się po tym jak zagotowałem silnik w korku i strzelił mi jeden z węży przy chłodnicy wcześniej było ok.
Proszę o wszelkie sugestie to policzę sobie ile mnie będzie taki remoncik kosztował
U mnie też bierze olej tylko że dużo mniej ale i tak o wiele za dużo ogólnie to już motor ma kiepską kompresję 7-8 ale raczej z zaworami jest OK bo jak dolałem trochę oleju do cylindrów to kompresja wzrastała do 14 i w ogóle by mi to nie przeszkadzało bo o dziwo spalanie mało wzrosło i silnik normalnie odpala i na LPG też dobrze chodzi ale wkurza mnie dolewanie oleju co 1000km.
Aha jeszcze jedno problemy zaczęły się po tym jak zagotowałem silnik w korku i strzelił mi jeden z węży przy chłodnicy wcześniej było ok.
Proszę o wszelkie sugestie to policzę sobie ile mnie będzie taki remoncik kosztował
to tak dzis byłem u mechanika... i pwoedział mi tak: wymiana pierscieni nic nie da przy takiej ilosci oleju... poniewaz tuleje i pierscieie są juz owalne... i praktycznie włozenie nowych ( okrągłych
) pierscieni graniczy z cudem i nie da efektów, szlif tulei, tłoki, pierscienie, robocizna, wychodzi 1000 zł:) a ja dałem za tego orionika z LPG 1100 zł:) wiec raczej mija sie to z celem...

- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
czy mechanik zwalił głowicę i pomierzył średnice tulei ? czy obejrzał je i są porysowane ?Hostek pisze:szlif tulei, tłoki,
Jeśli nie to nie można stwierdzić czy są one do szlifu.
Można tylko gdybać.
Tłoki ? jeśli nie są powypalane , to po co zmieniać ? Jeśli nie potrzeba szlifować tulei a tłoki nie są uszkodzone mechanicznie , to nie ma sensu ich wymieniać .
Możliwe , że trzeba będzie zrobić to , co Ci mechanior powiedział , ale do póki nie ściągniesz głowicy to się tego nie dowiesz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: