obrotomierz - liczy do 3,5 tyś

Moderator: Moderatorzy

jandek

obrotomierz - liczy do 3,5 tyś

Post autor: jandek »

Witam,

mam dziwny problem z obrotomierzem. Mam essiego 93 rok 1,3 gaźnik, wymieniłem zegary ponieważ nie miałem wcześniej obrotka. podłączyłem go osobnym kablem do ESC na 11 pin,
bo na oryginalnej instalacji nie chciał chodzić. Teraz działa tylko jest problem, gdy dochodzi do 3,5 tyś obrotów staje w miejscu pomimo tego że obroty silnika dalej rosną.
Awatar użytkownika
lordpablo
Posty: 3055
Rejestracja: 17 lut 2007, 14:50
Lokalizacja: Siennica

Post autor: lordpablo »

a zegary są w 100% sprawne? sprawdzałeś je?
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

już ktoś kiedyś pisał niejednokrotnie na forum, że do 1.3 na gaźniku nie ma sensu podłączać obrotomierza, gdyż będzie przekłamywał i będą się z nim działy takie rzeczy jak właśnie opisujesz... Sam chciałem podłączyć u siebie w 1.3 obrotek ale odradzili mi, gdyż byłoby z tym więcej roboty niż to warte ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
AdamGr

Post autor: AdamGr »

Każdy obrotomierz posiada przynajmniej 3 wyjścia:
1 - minus ( masa )
2 - + po stacyjce
3 - + podawany z ECU lub z cewki wysokiego napięcia.

Pokombinuj z impulsem z cewki wysokiego napięcia tylko przestudiuj co gdzie ma być podawane na zegary (który pin gdzie idzie)

Masz wersję na gaźniku więc nie powinno Ci sprawić problemu.
jandek

Post autor: jandek »

zegary sprawne na 100%,

da się podłączyć i działa dobrze bo już kilka razy czytałem że działa w tym typie bez problemu, tylko fakt trzeba się pomęczyć.

jeżeli chodzi o piny już wiem który jest + - i impulsy
rozmawiałem z elektrykiem i powiedział że musi coś zakłócać ale nie wie co.
Arekturbo

Post autor: Arekturbo »

w mk4
jak wyciagniesz obrotek od zegarów i podłaczysz takz ebyś miał do tyłu dostep
to regulujesz sobie sróbką natezenie
ustawiasz na wolnych obrotach 850-900 nie wiem ile ma 1,3 ale w takich granicach i masz obrotek:)
miałem identyczną sprawe w 1,4 gażnikowcu nagle obrotek przekałmywał do tego stopnia ze silnik miał 5 tys a na obrotku było tylko 1,5 regulacja pomogła bezpowrotnie:)
ODPOWIEDZ