czujnik położenia przepustnicy

Moderator: Moderatorzy

sachar

Post autor: sachar »

Witam chopy!!!!
potrzebuje na gwałt:
1. Ford Escort i Orion od 1991 /wydawnictwo WKŁ/
2. Ford Escort - obsługa i naprawa /wydawnictwo AUTO/ "
Bardzo prosze o przesłanie mi tych książek, nie stac mnie na zakup nowej. Mam nadzieje ze ktos mi przesle w wersji elektronicznej te 2 ksiazki. Bardzo mi one pomoga bo mam pewne problemy i jestem niedoinformowany. POZDRO!
__________________________
sachar@poczta.fm
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

NIESTETY TU NIKT NIE DYSPONUJE TAKOWYMI KSIAZKAMI W WERSJI ELEKTRONICZNEJ :!:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

opisz problem, może ktoś miał podobny i sobie z nim poradził to się wiedzą z Toba podzieli
kroitzman

Post autor: kroitzman »

Witam,
mam chyba podobny problem
silnik wskakuje na biegu jalowym na 2000-3000 obrotow. Mechanicy teraz z nim walcza, na poczatku mysleli ze mam cos z mikserem gazu ale jednak to nie to. Rozumiem ze moze byc cos z potencjometrem? Widzialem opis jamszola ale to dotyczylo silnika 1.4 czy do 1.6 jest podobnie?
Prosze o pomoc bo sie nie wyplace!
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Przy 1.6 jest podobnie.
U mnie też od czasu do czasu obroty wskakują do 2000 nieraz 3000 - podnoszę wtedy machę - poruszam przewodami od krokowca i czujnika przepustnicy i mu przechodzi.
Wiem - wiem powinienem wymienić przewody na nowe ale komu by się chciało ? :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jamszoł, nie wprowadzaj zametu - ty nie masz krokowca :) krokowca to mam ja
trawa71

Post autor: trawa71 »

Ford Escort i Orion 1990-1999 ja mam tylko taka ksiazke jak chesz to ci wysle
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

trawa71 pisze:Ford Escort i Orion 1990-1999 ja mam tylko taka ksiazke jak chesz to ci wysle
komu chcesz coś wysyłać? popatrz na daty postów - Sachar był na forum 2 razy i to baaaaardzo dawno ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
trawa71

Post autor: trawa71 »

to po co odgrzewacie stare kotlety nawet nie zwrocilem uwagi na to;)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

No to co , że nie mam krokowca :mrgreen: mam zawór elektromagnetyczny spełniający rolę krokowca i kolega też - ale objaw jest taki sam i takie same kable ( kolorowe ) którymi można pomajtać :mrgreen:
Efekt będzie ten sam.Czy silniczek krokowy czy zawór elektromagnetyczny.Przewody dochodzące do zaworu i do czujnika położenia przepustnicy idą razem - nawet je widać na zdjęciach które zapodałem - a są one dość mocno naprężone i idą tuż pod kolektorem ssącym.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
kroitzman

Post autor: kroitzman »

Po sprawdzeniu wszystkich czujników okazalo sie ze padl czujnik cisnienia w wtryskiwaczach ( cos w tym stylu) i dlatego wchodzil na 3000 obrotow.
Zeby bylo malo rozwalil mi sie reduktor LPG .... a gdy tak mi sie grzal na 3000 tys cos poszlo i wysuszylo mi chlodnice... wlalem 2l petrygo i nie bylo jakies znaczacego wycieku... tyle ze moglo cos pojsc z pompa wodna... tak wiec walcze dalej, zgrzytam zębami i kombinuje kase...

Jak to mechanik powiedział FORD- dziecko specjalnej troski.... i zgadzam sie z nim wpelni
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kroitzman, twój mechanik to dziecko specjalnej troski. szczegolnie, ze na milion procent reduktor nie jest Forda tylko jakies wloskie gówno. pewnie ci ten twoj mechanik sam to gowno wcisnal. poza tym trzeba mieć sporo tupetu żeby na "Forum miłośników Escorta" pisać takie herezje !!

poza tym nie ma czegos takiego w Escortach jak czujnik cisnienia we wtryskiwaczach wiec neich ci nie pierd... za przeproszeniem glupot.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Może zamiast "czujnika" miało być regulator?
Załączniki
Schowek02.jpg
Schowek02.jpg (41.21 KiB) Przejrzano 3993 razy
Procurator

Post autor: Procurator »

Ja zauważyłem pewną rzecz: Jak przyciska się pedał gazu od położenia jałowego do mniej więcej środkowego wciśnięcia gazu to jest duży przyrost mocy, zaś jak się przyciska od położenia środkowego do maksymalnego wciśnięcia gazu to przyrost mocy jest już wyraźnie mniejszy. Czy wszystkie silniki 1.6 CVH EFI tak mają niezbyt równomiernie rozłożony gaz, czy też u mnie czujnik położenia przepustnicy zaczyna szwankować? A może maksymalne wciśnięcie gazu jest użyteczne jedynie przy dużych prędkościach obrotowych? Bo jak się jedzie na np 3 biegu spokojnie pod górę z gazem wciśniętym do połowy, to jak się nagle wciśnie do końca pedał gazu to wcale nie przyspiesza wyraźnie lepiej. Linke gazu mam dobrze wyregulowaną.
Rezystancje: Silnik był jeszcze ciepły lecz nie gorący.
końcówki miernika wkładałem (po zdjęciu wtyczk)i od spodu czujnika.
Po między lewym i środkowym (patrząc od strony akumulatora) było przy niewciśniętym gazie 3940 omów i w miare dodawania gazu spadało płynnie do 640 omów.
Po między środkowym i prawym (też patrząc od strony akumulatora) było przy niewciśniętym gazie 550 omów i w miare dodawania gazu rosło płynnie aż do 3810 omów.
Jeśli coś to zmieni to mogę poczekać aż zupełnie ostygnie i w tedy jeszcze raz zmierzyć, chociaż w taką pogode to pewnie potrwa.
Pozdr.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Procurator pisze:: Jak przyciska się pedał gazu od położenia jałowego do mniej więcej środkowego wciśnięcia gazu to jest duży przyrost mocy
Też to mam
Procurator pisze:zaś jak się przyciska od położenia środkowego do maksymalnego wciśnięcia gazu to przyrost mocy jest już wyraźnie mniejszy.
Też to mam
Procurator pisze: Czy wszystkie silniki 1.6 CVH EFI tak mają niezbyt równomiernie rozłożony gaz, czy też u mnie czujnik położenia przepustnicy zaczyna szwankować?
Tego niestety nie wiem.Mój miał tak odkąd nim jeżdżę.Dodam jeszcze,że czasami przy wyprzedzaniu wciskam pedał w podłogę,a on zaczyna ładnie dźwięczeć (nie mam kata) i nic szybciej nie jedzie.Pomaga w tym momencie lekkie odpuszczenie gazu i wtedy dostaje "kopa".
Odnośnie Twoich pomiarów el. to nie mam pojęcia o elektryce i nawet nie wiem o czym piszesz.
ODPOWIEDZ