Sprzęgło po wymianie
Moderator: Moderatorzy
Sprzęgło po wymianie
Witam
Jakiś miesiąc temu wymieniłem sprzęgło, no i jest kłopot.
Po przejechaniu paru kilometrów temperatura silnika jest wysoka i aby zmienić bieg bez kłopotu muszę bardzo mocno (do samej podłogi - do opru) wcisnąć sprzęgło, a wcześniej aż tak nie było. Niedociśnięcie sprzęgła powoduje przy zmianie biegu czy nie pozwala go wbić.
Proszę o informacje czy to normalne po zmnianie sprzegła, mechanik mówił ze to sprzęgło samonastawne co to oznacza ?.
I czy powinnienem podjechać na warsztat czy to się ustabilizuje.
Jakiś miesiąc temu wymieniłem sprzęgło, no i jest kłopot.
Po przejechaniu paru kilometrów temperatura silnika jest wysoka i aby zmienić bieg bez kłopotu muszę bardzo mocno (do samej podłogi - do opru) wcisnąć sprzęgło, a wcześniej aż tak nie było. Niedociśnięcie sprzęgła powoduje przy zmianie biegu czy nie pozwala go wbić.
Proszę o informacje czy to normalne po zmnianie sprzegła, mechanik mówił ze to sprzęgło samonastawne co to oznacza ?.
I czy powinnienem podjechać na warsztat czy to się ustabilizuje.
To znaczy że samo sie reguluje (nie trzeba podciągać linki). Hmmm dziwna sprawa. Nie wiem czy jest tam jakis samoregulator (jak przy ręcznym), jeśli tak to pewnie należało by go wymienićAnntom pisze:mechanik mówił ze to sprzęgło samonastawne

Albo gościu nie wymienił nic i zgarnął kasiorę (zdarzają się takie ch.je
) albo samoregulator strzelony i trzeba wymienić (jeśli się mylę lub błądzę to może Darek mnie poprawi bo też za wiele nie wiem na temat sprzęgieł w escortach). Wygląda to tak: KLIK KLIK a kosztuje około 20 zeta (w Intercarsie na przykład) 


sp
Ale gdyby używał odpowiedniego trzpienia do wyśrodkowania tarczy, to raczej byś widział lub gdybyś słyszał, że klnie jak szewc, to wtedy możnaby przypuszczać,że nie używał.Anntom pisze:Nawet jak bym był i poatrzył to i tak nic by to nie dalo
Mówię o tym co na rysunku.
Mam wrażenie że właśnie nie używał i spasował to "na oko".Teraz docisk i łożysko oporowe nie pracują w swoim miejscu i jest gorzej niż było.Generalnie jeżeli miałeś wymieniany cały komplet (tarcze,docisk i łożysko oporowe) to pedał nawet dziecko 3 letnie powinno wciskać bez problemu.
Samoregulator jak działa, to działa.Ma to do siebie,że nie ma tam opcji "działa na pół gwizdka".
Proponuję wrócić do warsztatu i spytać się kiedy się ułoży?
- Załączniki
-
- Rys. 4.5. Wymiary trzpienia do środkowania tarczy sprzęgła do silników benzynowych
A—do silników 8-zaworowych, B — do silników 16-zaworowych - image218.jpg (9.8 KiB) Przejrzano 2820 razy
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
to nie ma nic do żeczy .darcun4 pisze:Mam wrażenie że właśnie nie używał i spasował to "na oko".Teraz docisk i łożysko oporowe nie pracują w swoim miejscu i jest gorzej niż było.
Złe ustawienie tarczki spowoduje tylko to , że skrzyni biegów nie da się włożyć w sprzęgło ( wałek sprzęgłowy przejdzie przes tarczę ale nie trafi w łożysko wału).
A jeśli jakiś mechanior spróbuje wbić to na siłę to tarcz się rozp...
W opisywanym przypadku naciąg linki jest s....
Linka ma za duży luz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]