MKIV XR3i 1990 - silnik > problemy> diagnoza>help

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

MKIV XR3i 1990 - silnik > problemy> diagnoza>help

Post autor: Ven »

Witam jako nowy forumowicz i z góry światecznie pozdrawiam.

Od niedawna mam essiego MKIV Xr3i z 1990r 1.6 CVH na wielopunkcie mechanicznym Boscha KE-Jetronic - silnik jest w dobrym stanie (kompresja prawie równo 13 na wszystkich garach) a nie pracuje tak jak powinien, m in bardzo duzo pali, 15l albo i wiecej, gaśnie na biegu jałowym. Ktoś przy nim kiedyś grzebał bo ma wtryskiwacz rozruchowy podpięty na krótko - guzik w kabinie. I ktos grzebal w wiazkach elektr. Szukam kogoś kto w okolicach Warszawy umiał by go zdiagnozować bo nie wiem co to moze byc, czy czujniki padly, czy ECU siadl, czy sterownik zaplonu zdechl, czy dystrybutor mieszanki daje zle cisnienie, czy to moze lambda (jesli takowa jest). Chcialbym znalezc kogos kto umialby to zdiagnozowac. Auto na wyższych obrotach jest ok, moc ma i wkręca się na obroty żwawo bez potknięć. Ale gaśnie na wolnych przy goracym silniku. Przy zimnym odpala i 3ma obroty. Przy goracym jest zle :-/ Ah i na zimnym jest slaby i dychawiczny chociaz wkreca sie ok. Podejzewam ze to ECU albo sterownik zapłon. lub czujniki temp. Swiece nowe championa. Kopulka i palec nowy. Kable WN pozyczylem od kolegi z Escorta CVH 1.4 i bez zmian. W kazdym razie mieszanka jest zle dobierana - swiece mokre + potworne spalanie przy spokojnej jezdzie.

1 słowem sugestie co do samo diagnozy oraz sugestie co do sprawdzonych fachowców - bardzo mile widziane.

Z góry dzięki. Pozdrawiam. Wesołych Jajek & Wilgotnej Szyneczki :cool:

ps. może ktoś zainteresowany - kit do MKIV :
http://www.allegro.pl/item182934786_for ... 86_90.html
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

0-606-161-180 w Żabieńcu koło Piaseczna - koleś ci wytłumaczy jak dojechać. powodzenia
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dzieki za namiary.

Mam troche czasu więc chciałbym sprawdzić sam sonde lambda. Moglby ktos podac przepis na domowe sprawdzenie z pomoca multimetru? Uzywalem szukajki ale nie jestem pewien jak mam zmierzyc sonde skoro mam ja odpiąć najpierw, tak na logike bez prądu nie będzie działać? Sorry za glupie pytania, mam zerowe doswiadczenie w tych sprawach.

I czy jesli okaze sie ze sonda nie dziala to na wymiane bedzie pasowac jedna z tych uniwersalnych na allegro,nie wiem czy to sa te z elementem grzejnym czy bez...? Ma ktos jakies dane czy domysly co do sond montowanych w tych silnikach? MKIV Xr3i 1.6 KE-Jetronic?

Pozdrawiam.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
markos43

Post autor: markos43 »

Miałem padniętą sonde wesim 1.4 1995 palił jak smok gasł i wogule jeżdził jak chciał kupiłem uniwersalną boscha za 80 zł na alegro bo taką polecił mi elektrotechnik od 2 dni autko śmiga jak nowe.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Dzieki za te informacje!

Bylbym super happy jakby sie okazalo ze wymiana sondy u mnie rozwiaze te problemy. Obejrzalem te swoja i wyglada jakby nie byla wymieniana od miliona lat tzn jakby sie miala sama rozpasc :shock: ale czy nie dziala na 100% - nie wiem.

Tylko jak poznac jaka to ma byc sonda, tych na allegro jest pelno, wszystkie uniwersalne w roznych cenach, czy to mozliwe by wszystkie pasowaly do wszystkich aut ? Moze sprzedawca udzieli wiarygodnej informacji czy bedzie dobra MKIV 1.6i hmm..

Wie ktos gdzie powinien sie znajdowac czujnik temp powietrza doladowania w MKIV XR3i, szukalem u siebie i nie moge znalezc...moze ma ktos fotke takiego silnika, powinien byc widoczny na na rurze dolotu za przeplywomierzem do przepustnicy, gdzies po drodze chyba.

Pozdr.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
markos43

Post autor: markos43 »

Zobacz ilem ma przewodów i jakie kolory umnie były 4 kabelki czarny szary i 2-wa białehttp://moto.allegro.pl/item176461576_uniwersalna_nowa_sonda_lambda_boscha_4_przewodowa.html tak to wyglądało
markos43

Post autor: markos43 »

Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Sprawdziłem sonde. Ma 3 kabelki, 1 czarny i 2 białe. Sprawdzałem napięcie, na luzie zmienia się w zakresie od 0.2 przez 0.4 do 0.9, jak dodaje gazu na 3000obr, napięcie sondy skacze do 2.5 volta. To chyba za dużo. :-/

Z drugiej strony wyczytałem że jak sonda uszkodzona to daje stałe 0.25 volt czy coś w tym stylu, a ta moja dziwnie bo dziwnie ale próbkuje. Więc sprawna czy nie? Auto kopci, osmala wydech, a przy gazowaniu na 3000-4000 obr dymi straszliwie a wydech robi sie mokry.

Czy to lambda? Chyba nie obędzie sie bez analizy CO?

Pozdrawiam.
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven, nie marnuj kasy na darmo. jedz do speca i on ci powie. moze sie skonczyc na drobnej korekcie cisnienia paliwa lub powie, ze ktoras wtyczka nie kontaktuje.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Ok. Co powinien sprawdzić specjalista, poza sondą? Wole zasugerować bo jak sie sami zabiorą to wymienia mi pół silnika i skasują stosownie :-| Zna ktoś sprawdzonego mechanika który zna sie na rzeczy (tzn widział kiedykolwiek na oczy silnik 1.6 z MKIV) w okoliach Otwocka/Konstancina Jez./Piaseczna?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven człowieku przecież ci podałem namiary !!! i to dokładnie w tych okolicach o które pytałeś !!! gościu cię nie skasuje i on nawet nie bardzo chce słuchać podpowiedzi. pyta sie tylko co jest nie tak i zacyzna samemu sprawdzać, mierzyć. na koniec stawia werdykt. jeżeli jest to jakaś pierdoła (typu np. źle wyregulowane lub założone coś albo uszkodzony przewód, uszczelka) to robi od ręki a jak nie to ci mówi, że np. sonda jest do wymiany i na tym koniec. płaci mu się za wjazd ~ 120 zł i tyle. taniej ciężko ci będzie kogoś od wtrysków znaleźć. zrób zresztą jka uważasz.

możesz jeszcze wypiąć sondę i zobaczyć jaki będzie efekt. a swoją drogą sondy do forda to mają 4 a nei 3 przewody !!!
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Kochana skleroza..faktycznie. ;)

120zł za powiedzenie że sonda jest dead to chyba sporo, nowa to koszt 80zł, ale w okolicy faktycznie nie ma dużego wyboru..

W Escortach MKIV (86-90r) są sondy 3 przewodowe(potwierdzona info).

Jak odłączam sonde to wydaje się że silnik pracuje chyba troche równiej, mniej szarpie, ale dymi na szaro-biało podobnie jak z sondą (oko i ucho amatora możliwa autosugestia). Po dłuższej obserwacji byłbym skłonny sądzić że bez różnicy.

Wiesz może około ile kosztuje analiza CO i gdzie w moich okolicach można to zrobić? Po analizie będe wiedział czy sonda pracuje (tzn zubaża mieszanke gdy trzeba) czy nie na 100%. Jak nie pracuje to teoretycznie wciąż jeżdżcze na super bogatej dlatego mam spalanie 15l-20/100 Racja?
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Ven pisze:Po analizie będe wiedział czy sonda pracuje (tzn zubaża mieszanke gdy trzeba) czy nie na 100%.


a no nie do końca jest tak słodko. musisz pojechać na tester sondy lambda żeby mieć 100% pewności co do niesparwności sondy lub zamienić się na sondy z kimś. prawda jest taka, że wystarczy iż będzie problem z zapłonem (nieprawidłowy skład mieszanki spowodowany np. zatkanymi filtrami lub nietrzymającą ciśnienie pompą paliwa albo nieprawidłowym sygnałem zapłonu) i sonda będzie ci cały czas zgłaszać za bogatą/ubogą mieszankę.
Awatar użytkownika
Ven
Posty: 559
Rejestracja: 07 kwie 2007, 01:01
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Ven »

Hm no tak. Tester sondy znajde tylko u gazownika zgadza się? Filtry mam nowe, świece też, przewody WN bez przebić a pompa paliwa sprawna (zmierzyłem wydatek).
Jest: Civic Sedan 6Gen VTi
Były: MKV RS2000, MKVI CLX 1.6 16v, MKIV Ghia 1.4 '89, MKIV XR3i '90 1.6 KE-Jetronic
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jak chcesz to ci prześlę prosty schemat testera - jak cokolwiek z elektroniki kumasz to sam zrobisz a jak nie to daj komuś co się orientuje. Części to jakieś 20 zł ;) chcesz?
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ