
15 litrow na 100 Km POMOCY!!!!!!!!
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
SlaVkoEg pisze:jamszoł, Wprawdzie przed wymiana sondy ale robilem juz to 2 razyPo wymianie tez zrobic?
yyy stary, to jak Ty żeś wymieniał tą sondę ?? jak jakiś $#$@#@ ("kowal") a nie fachowiec !!!!
PRZED KAŻDˇ WYMIANˇ/ODPIĘCIEM CZUJNIKA OD KOMPUTERA (W TYM SONDY !!!) NALEżY ODłACZYć KLEMY OD AKUMULATORA = AUTOMATYCZNY RESET I PROGRAMOWANIE KOMPA OD NOWA !!!!
Heh.. no to dalem plame
Czyli zrobic reseta ?? 


Jak to jak?? Zapewne najpierw ja odlaczylem, pozniej odkrecilem, wkrecilem nowa i podlaczylemcidzej pisze:yyy stary, to jak Ty żeś wymieniał tą sondę ?? jak jakiś $#$@#@ ("kowal") a nie fachowiec !!!!

No mechanik ze mnie nieza dobry- Esi to moj pierwszy samochod, wiec dopiero sie uczecidzej pisze: PRZED KAŻDˇ WYMIANˇ/ODPIĘCIEM CZUJNIKA OD KOMPUTERA (W TYM SONDY !!!) NALEżY ODłACZYć KLEMY OD AKUMULATORA = AUTOMATYCZNY RESET I PROGRAMOWANIE KOMPA OD NOWA !!!!


- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
wypadałobySlaVkoEg pisze:Czyli zrobic reseta ??

reset kompa to nic groźnego, nie ma się co go aż tak bać i przeżywać


- cidzej
- Posty: 11785
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
też tak myślałem, bo w sumie po wymianie niedziałającego/źle działającego elementu na sprawny samochód zaczyna od razu zupełnie inaczej się zachowywać (nawet bez resetu), ale tak naprawde dopiero po resecie zaczyna zachowywać się prawidłowoSlaVkoEg pisze:jamszoł, Zauwazylem to ze przy wszystkim tak trzeba ale myslalem ze to poprostu jest przesadzone... :]

zresztą podobnie jak Ty myślą np. ci "fachowcy" od tłumików - z reguły nie odłączają akumulatora przed spawaniem i potem efekt = usmażona sonda lambda

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tu nie chodzi o wymianę tłumika bo to można zrobić kluczem + śrubokręt + młotek .cidzej, pisał o spawaniu tłumika np. Migomatem.SlaVkoEg pisze:wymienial tlumik
Prąd przy spawaniu zamyka obwód poprzez np.sondę lambda i szlak ją trafia.
A najczęściej to sypią się diody w alternatorze.
Dzieje się to szczególnie wtedy gdy masę podłancza się daleko od miejsca spawu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]