15 litrow na 100 Km POMOCY!!!!!!!!

Moderator: Moderatorzy

SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

jamszoł, Wprawdzie przed wymiana sondy ale robilem juz to 2 razy ;) Po wymianie tez zrobic?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Ja bym zrobił po wszystkich wymianach - ale pamiętając o tych minimum 8 km i naprawdę te 8 km jazdy bardzo spokojnej ( ekonomicznej )
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

aha... to ekonomicznie ma byc?? Gdzies w opisie na forum jest napisane zeby roznego rodzaja jazdy uzywac podczas reseta, wiec tak robilem :P Rozumiem ze obroty utrzymywac na 2500??
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg pisze:jamszoł, Wprawdzie przed wymiana sondy ale robilem juz to 2 razy ;) Po wymianie tez zrobic?

yyy stary, to jak Ty żeś wymieniał tą sondę ?? jak jakiś $#$@#@ ("kowal") a nie fachowiec !!!!

PRZED KAŻDˇ WYMIANˇ/ODPIĘCIEM CZUJNIKA OD KOMPUTERA (W TYM SONDY !!!) NALEżY ODłACZYć KLEMY OD AKUMULATORA = AUTOMATYCZNY RESET I PROGRAMOWANIE KOMPA OD NOWA !!!!
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Heh.. no to dalem plame :P :oops:
cidzej pisze:yyy stary, to jak Ty żeś wymieniał tą sondę ?? jak jakiś $#$@#@ ("kowal") a nie fachowiec !!!!
Jak to jak?? Zapewne najpierw ja odlaczylem, pozniej odkrecilem, wkrecilem nowa i podlaczylem :lol:
cidzej pisze: PRZED KAŻDˇ WYMIANˇ/ODPIĘCIEM CZUJNIKA OD KOMPUTERA (W TYM SONDY !!!) NALEżY ODłACZYć KLEMY OD AKUMULATORA = AUTOMATYCZNY RESET I PROGRAMOWANIE KOMPA OD NOWA !!!!
No mechanik ze mnie nieza dobry- Esi to moj pierwszy samochod, wiec dopiero sie ucze :P Czyli zrobic reseta ?? :P
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg pisze:Czyli zrobic reseta ?? :P
wypadałoby :mrgreen: szczególnie, że Twój silnik ma tryb awaryjny (w odróżnieniu od mojego).

reset kompa to nic groźnego, nie ma się co go aż tak bać i przeżywać :P wieczorem, jak wrócisz z roboty/szkoly po prostu odepnij kleme "-" od aku. rano wyjdz te 5 minut wcześniej niż zazwyczaj, podepnij kleme do aku, odpal fure (najlepiej bez dodawania gazu czy coś, bez kręcenia kierownicą, zapalania świateł itd), pozwól pochodzić silnikowi minimum 3 minuty, a po tych 3 minutach wybierz się na 8 kilometrową przejażdżkę :) jeśli chcesz żeby się zaprogramował w tryb oszczędny (choć ja nie wierze, że komp może się na różne sposoby programować) to delikatnie, rozpędzaj się do tych max 3000RPM i następmy bieg, najlepiej delikatnie wciskając gaz tak, żeby nas każdy maluszek nawet wyprzedzał. Komp się zaprogramuje.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

SlaVkoEg, Jak byś sobie poczytał serwisówkę to doczytał byś , że każdy demontaż jakiejkolwiek pierdoły od prądu to najpierw każą odpiąć aku.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

jamszoł, Zauwazylem to ze przy wszystkim tak trzeba ale myslalem ze to poprostu jest przesadzone... :]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg pisze:jamszoł, Zauwazylem to ze przy wszystkim tak trzeba ale myslalem ze to poprostu jest przesadzone... :]
też tak myślałem, bo w sumie po wymianie niedziałającego/źle działającego elementu na sprawny samochód zaczyna od razu zupełnie inaczej się zachowywać (nawet bez resetu), ale tak naprawde dopiero po resecie zaczyna zachowywać się prawidłowo :)

zresztą podobnie jak Ty myślą np. ci "fachowcy" od tłumików - z reguły nie odłączają akumulatora przed spawaniem i potem efekt = usmażona sonda lambda :)
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

cidzej pisze:zresztą podobnie jak Ty myślą np. ci "fachowcy" od tłumików - z reguły nie odłączają akumulatora przed spawaniem i potem efekt = usmażona sonda lambda
To moze moja tez ktos usmazyl bo wiem ze poprzedni wlasciciel wymienial tlumik... :]
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

SlaVkoEg pisze:wymienial tlumik
tu nie chodzi o wymianę tłumika bo to można zrobić kluczem + śrubokręt + młotek .cidzej, pisał o spawaniu tłumika np. Migomatem.
Prąd przy spawaniu zamyka obwód poprzez np.sondę lambda i szlak ją trafia.
A najczęściej to sypią się diody w alternatorze.
Dzieje się to szczególnie wtedy gdy masę podłancza się daleko od miejsca spawu.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

jamszoł, domyslilem sie o co mu chodzilo. Ja mialem na mysli ze byl wymieniany tlumik, mam na to fakture ale teraz nie chce mi sie jej szukac i nie pamietam dokladnie co w nim robili. Mozliwe ze bylo cos dodatkowo spawane, nie wnikalem w to :]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Czy 5-6 godzin bez klamy starczy zeby komp sie zresetowal?
Vieczur

Post autor: Vieczur »

panowie prosze nie dyskutowac tu o resecie bo bylo juz dosc tematow na ten temat i sa w nich zawarte WSZYSTKIE informacje :!:

..oj beda ostrzezenia sie sypac...
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Vieczur, wybacz ale to tez dotyczy tematu a w tego typu tematach w kazdym jest co innego :/
ODPOWIEDZ