
czy to tak ma byc?
Moderator: Moderatorzy
-
dziqs
czy to tak ma byc?
nie znam ise za bardzo na mechanice, wlasciwie to kompletnie sie nie znam, hehe;). zobaczcie na foto i napiszcie czy to nie powinno byc przyczepione? wlasciwie to jest tak odkad pamietam, nie bylo problemow wiec nie wnikalem ,ale teraz mnie to zastanawia
. dodam ze mam MK V 1.4 KAT (tak jest w dowodzie)


-
mikruss
- WieSiu
- Posty: 23684
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
nie przejmoj sie, moze tak byc
Jak wszystko dziala dobrze, to tymbardziej niczym sie nie przejmoj
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23684
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
mikruss, nie jest tak zle, i tak tam dalej dopiero jest filtr
Na nic to nie wplywa, mialem do czynienia z takim silnikiem i tam tez tak bylo, zrobil duzo km i na nic to nie wplywa.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
-
dziqs
-
mikruss
-
Patryk
dziqs, tam oryginalnie jest taki krotki kawalek izolowanej rury, takiej jak w kominach sie uzywa do rozrowadzania ciepla z kominka do innych pomieszczen tylko malej, nie ma obaw przez to NIE ZATRZESZ silnika nie ma takiej mozliwosci bo filtr powietrza jest dalej i ewentualne zanieczyszczenia wylapie. Rurka ta sluzy do pobierania cieplego powietrza do silnika z okolic kolektora wylotowego, co powoduje ze gdy na zewnatrz jest zimno silnik lepiej pracuje i mniej troche pali bo dostaje cieplejsze powietrze ale nie jest to niezbedne do jego pracy tak wiec jak chcesz to sobie tam podlacz a jak nie to tez sie nic nie stanie, pozdrwaiam 
-
Adriano
W kadecie w takim samym miejscu miałem tą rurkę przez 8 lat pękniętą z taką sporawą szczeliną i jeździłem i problemów nie było, więc tu pewnie też nie będzie, chociaż od jakiegoś czasu jestem zwolennikiem, że jak cos gdzieś ma być to trzeba zrobić żeby było, więc załóż to sobie, koszt to groszowe sprawy, a śpisz przynajmniej spokojnie.
-
mikruss
I tu jest błąd. Autku jest potrzebne tylko ciepłe powietrze aby szybciej sie silnik rozgrzał, lub tez po prostu przy rozgrzewaniu silnik równiej pracował, później gdy sie silnik rozgrzeje powinien dostawać tylko i wyłącznie jak najzimniejsze powietrze, ponieważ w zimniejszym powietrzu tlen jest bardziej skrompresowany, czyli w jednej jesdnostce objetosci jest go wiecej niz w ciepłym powietrzu, a co za tym idzie im wiecej tlenu w komorze spalania, tym lepiej jest spalana (efektowniej-wiekszy wybuch)mieszanka paliwowo-powietrznaPatryk pisze:na zewnatrz jest zimno silnik lepiej pracuje i mniej troche pali bo dostaje cieplejsze powietrze
-
Patryk
Masz racje, nie rozpisywalem sie dokladnie nad calym aspektem pracy silnika od momentu odpalania do momentu jego calkowitego nagrzania, chodzilo mi tylko o to co nawet sam napisales:
) Dzieje sie tak poniewarz w obudowie filtra powietrza jest bimetalowy "przelacznik" ktory powoduje ze podcisnienie z kolektora dolotowego zamyka badz otwiera zawor znajdujacy sie w rurze dolotowej powietrza do silnika w odpowiednich warunkach. Uklad ten szczegolnie w starszych Essich nie dziala poprawnie poniewaz nawet najmniejsz nieszczelnosc ukladu podcisnienia powoduje brak reakcji zaworu, z drugiej strony po dluzszym uzytkowaniu zawory te lubia sie zacinac tak wiec nawet podlaczenie tej malej rurki nie musi skutkowac faktem szybszego rozgrzania sie silnika 
Ale instalacja ta jest troche bardziej skomplikowna a mianowicie podczas odpalania auta nawet zimnego w cieply dzien uklad ten nie pracuje, a gdy odpalamy w zimny dzien pracuje, a gdy juz sie autko nagrzeje to sie wylancza (ale wystarczy ze do wlotu powietrza dostanie sie bardzo zimne powietrze i znow zadzialamikruss pisze:Autku jest potrzebne tylko ciepłe powietrze aby szybciej sie silnik rozgrzał, lub tez po prostu przy rozgrzewaniu silnik równiej pracował
-
mikruss
-
Patryk
-
dziqs
dziekuje za wypowiedzi panowie, jutro to podlacze i zobacze czy sie cos zmieni. chociaz wlasciwie to sie nie zmieni,bo moj escort musial byc wczoraj holowny, bylem z dziewczyna w lesie (
) i nam, zgasl, przez 2 godziny nie chical odpalic, na pych tez nie. po przekreceniu kluczyka slychac tylko delikatny trzask i nic wiecej:( nigdy tak nie bylo. nie zakaladam nowego topicu, co moze byc przyczyna smierci mojego forda?
-
MARKKO