Problem z silnikiem

Moderator: Moderatorzy

Ciavar

Problem z silnikiem

Post autor: Ciavar »

Siemanko. Na początku pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy Forda Escorta. Jestem tu nowy i właśnie kupiłem Escorta. Kupiłem go od pierwszego właściciela, auto było kupione i serwisowane w Polsce. Jest to Ford Escort 1.6 16V rocznik 98. Kupiłem go tydzień temu i jestem bardzo zadowolony. Nie miałem czasu przejżeć go dokładnie więc nie wiem co go boli. Chwilowo mieszkam w Gelsenkirchen (Niemcy) Podczas drogi do Niemiec po przejechaniu ok 900km auto zaczeło się dziwnie zachowywać: podczas wysprzęglania obroty wskakiwały na 2500 i zostawały na tym poziomie. Dzisiaj zrobiłem nim kilkanaście km i obroty już tak nie rosną ale podczas wysprzęglania spadają na chwilkę do 500 i po chwili zostają na ok 1000.

Co to może być? Pomóżcie proszę. Nie znam się na silnikach wtryskowych i nie mam pojęcia co może być przyczyną tego zachowania.

Dziękuje za wszystkie informacje i jeszcze raz pozdrawiam.
emceha

Post autor: emceha »

Ciavar, gdzieś już były podobne przypadki ;) Poszukaj dokładnie dział silnik benzynowy a na pewno coś znajdziesz.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Ciavar, uzyj najpierw opcji szukaj zanim cos napiszesz a jestes nowy wiec tymbardziej ;) byly juz tego typu problemy...

pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23544
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

silnik krokowy, jak juz wiesz, co to skorzystaj z opcji szukaj i na pewno wiele sie dowiesz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja tylko dodam, że jest to taka sytuacja kiedy akurat zaleciłbym rozpoczęcie diagnozowania usterki od resetu kompa i zaprogramowania go od nowa i ma to szansę "naprawić" problem. opis resetu i programowania kompa znajdziesz za pomocą opcji szukaj.
Ciavar

Podziękowania

Post autor: Ciavar »

Dzięki wszystkim za pomoc. Już wiem że jest to silniczek krokowy. Dzisiaj całkiem straciły się wolne obroty. Koszt w Niemczech: silniczek 100eu, wymiana 60eu :cry: Nie dam zarobić kartoflom, zamówie z polski i wymienie pod blokiem.
Pozdrowienia
vera77

Post autor: vera77 »

miałam ten sam problem...po dłuższej podróży obroty sobie skakały jak im sie podobało do 2500 na luzie itp... potem np.były ok.500,
silniczek krokowy wymieniony i problemu nie ma :mrgreen:
ODPOWIEDZ