KOD 73 ?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

KOD 73 ?

Post autor: KuRowSKi »

Witam.

Autko z silnikiem 1.4i, 91r pali jakieś 13 litrów i komputer pokazuje mi taki błąd 73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika. Co to jest ten pojemnik?

A gdy chce szczytać kody na zapalonym silniku pokazuje tylko kod 50 i cisza?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

73 - taki pierdolnik na wysokości prawej przedniej lampy, między przednim pasem a błotnikiem, taki zbiorniczek, do którego idą wężyki i na jednym z weżyków będzie takie coś walcowatowego a'la filtr paliwa z kabelkami - to będzie to

co do spalania to raczej opisz czy występują jakieś anomalie w pracy silnika, a nie patrz na kody błędów. przy tym silniku błędy niewiele pomogą, wystarczy jedną śrubką pokręcić i ci się zrobi lub zniknie choinka błędów w pamięci kompa :)

napisz czy szarpie, przerywa, czy strasznie dymi, czy są kłopoty z odpalaniem, jakie obroty itd ...
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jedyny problem to to że na zimnym silniku kręcąc rozrusznikiem zapala tak dopiero po 5 sekundach. Jutro będe wymieniał termostat bo mam uszkodzony i mi się nie nagrzewa.
Tak to silnik chodzi dobrze. Równe obroty jest ok. Czasem przy pełnym wciśnięciu gazu zatyka go i trzeba spuścić noge z gazu żeby przyspieszył. Mam nadzieje żę termostat rozwiąże mój problem z dużym spalaniem.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KuRowSKi pisze:ermostat rozwiąże mój problem z dużym spalaniem.
dość prawdopodobne ;) Tymczasowo przysłoń chłodnicę - taki półśrodek ale skuteczny...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Mam przysłąniętą szczelnie ale nawet to nie pomaga.
Po przejechaniu 10km wskazówka temperatury nie wchodzi nawet na "N"
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

no to bardzo dziwne... A skąd wiesz że ci się nie dogrzewa? ze wskaźnika czy ciągle zimno w aucie? bo ten wskaźnik lubi nawalić... Jak masz przysłoniętą chłodnicę to raczej na mur powinno być ciepło...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

KuRowSKi pisze: na zimnym silniku kręcąc rozrusznikiem zapala tak dopiero po 5 sekundach
A dodajesz lekko gazu?
KuRowSKi pisze:Jutro będe wymieniał termostat bo mam uszkodzony i mi się nie nagrzewa.
KuRowSKi pisze:Po przejechaniu 10km wskazówka temperatury nie wchodzi nawet na "N"
Mam prawie to samo i nie musi to być wcale wina termostatu tylko walniętego czujnika co pokazuje na desce tą nieszczęsną temperaturę.
Sprawdź po przyjeździe do pracy ręką czy masz gorący silnik.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Jest bez różnicy czy naciskam lekko gaz czy wcale. Zapala dopiero po 5 sekundach i chodzi równo. Jest to troche denerwujące. Jak silnik jest ciepły to zapala na dotyk.

Sprawdziłem czy na zimnym silniku rozgrzewa się rura pomiędzy termostatem a chłodnicą i niestety się rozgrzewa co wskazuje raczej na walnięty termostat.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ale nawet na walniętym termostacie przy zasłoniętej chłodnicy silnik się dobrze rozgrzewa, przynajmniej tak jest u mnie ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Zobacze jek będzie jutro po wymianie.

Jedyne co mnie teraz męczy to te długie zapalanie.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jedyne co mnie teraz męczy to te długie zapalanie.
nie przejmuj się tym, autko nie jest nowe i często wymiana kabelków WN, filtru czy podobna pierdółka pomaga! Jak ci równo pracuje to nie ma co dodatkowo szukać ale jeślibym miał to bym posprawdzał czujniki i regulator obrotów biegu jałowego ( :mrgreen: ) a przedtem styki...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

a ja już widze jeden problem - jeśli trzyma ci równo obroty i nie wywala błędu silniczka krokowego to sprawdź czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej - one sterują załączeniem "ssania" i wysuniecie silniczka krokowego w przypadku odpalania zimnego silnika.
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

A gdzie znajde ten czujnik powietrza zasysanego to jest ten element za wtryskiwaczem?
Bo jest bardzo brudny. Pewnie sam wtryskiwacz też mam brudny. Poprzedni właściciel nalał tyle oleju że aż bokami wychodziło :) Termostat wymieniłem i już się zagrzewa.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

KuRowSKi pisze:A gdzie znajde ten czujnik powietrza zasysanego
powinien być na dolocie powietrza przed zmieszaniem się go z paliwem czyli napewno przed wtryskiwaczem.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Chodzi mi o ten element jak zdejmę pokrywe z filtra powietrza i widze wtryskiwacz to jak patrze od góry to od strony ściany grodziowej znajduje się jakiś element który jest zamontowany pod pewnym kontem i patrzy na wtryskiwacz, czy to jest ten czujnik temperatury?
ODPOWIEDZ