KOD 73 ?
Moderator: Moderatorzy
KOD 73 ?
Witam.
Autko z silnikiem 1.4i, 91r pali jakieś 13 litrów i komputer pokazuje mi taki błąd 73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika. Co to jest ten pojemnik?
A gdy chce szczytać kody na zapalonym silniku pokazuje tylko kod 50 i cisza?
Autko z silnikiem 1.4i, 91r pali jakieś 13 litrów i komputer pokazuje mi taki błąd 73 Elektrozawór oczyszczania pojemnika. Co to jest ten pojemnik?
A gdy chce szczytać kody na zapalonym silniku pokazuje tylko kod 50 i cisza?
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
73 - taki pierdolnik na wysokości prawej przedniej lampy, między przednim pasem a błotnikiem, taki zbiorniczek, do którego idą wężyki i na jednym z weżyków będzie takie coś walcowatowego a'la filtr paliwa z kabelkami - to będzie to
co do spalania to raczej opisz czy występują jakieś anomalie w pracy silnika, a nie patrz na kody błędów. przy tym silniku błędy niewiele pomogą, wystarczy jedną śrubką pokręcić i ci się zrobi lub zniknie choinka błędów w pamięci kompa
napisz czy szarpie, przerywa, czy strasznie dymi, czy są kłopoty z odpalaniem, jakie obroty itd ...
co do spalania to raczej opisz czy występują jakieś anomalie w pracy silnika, a nie patrz na kody błędów. przy tym silniku błędy niewiele pomogą, wystarczy jedną śrubką pokręcić i ci się zrobi lub zniknie choinka błędów w pamięci kompa

napisz czy szarpie, przerywa, czy strasznie dymi, czy są kłopoty z odpalaniem, jakie obroty itd ...
Jedyny problem to to że na zimnym silniku kręcąc rozrusznikiem zapala tak dopiero po 5 sekundach. Jutro będe wymieniał termostat bo mam uszkodzony i mi się nie nagrzewa.
Tak to silnik chodzi dobrze. Równe obroty jest ok. Czasem przy pełnym wciśnięciu gazu zatyka go i trzeba spuścić noge z gazu żeby przyspieszył. Mam nadzieje żę termostat rozwiąże mój problem z dużym spalaniem.
Tak to silnik chodzi dobrze. Równe obroty jest ok. Czasem przy pełnym wciśnięciu gazu zatyka go i trzeba spuścić noge z gazu żeby przyspieszył. Mam nadzieje żę termostat rozwiąże mój problem z dużym spalaniem.
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
dość prawdopodobneKuRowSKi pisze:ermostat rozwiąże mój problem z dużym spalaniem.

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
no to bardzo dziwne... A skąd wiesz że ci się nie dogrzewa? ze wskaźnika czy ciągle zimno w aucie? bo ten wskaźnik lubi nawalić... Jak masz przysłoniętą chłodnicę to raczej na mur powinno być ciepło...
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
A dodajesz lekko gazu?KuRowSKi pisze: na zimnym silniku kręcąc rozrusznikiem zapala tak dopiero po 5 sekundach
KuRowSKi pisze:Jutro będe wymieniał termostat bo mam uszkodzony i mi się nie nagrzewa.
Mam prawie to samo i nie musi to być wcale wina termostatu tylko walniętego czujnika co pokazuje na desce tą nieszczęsną temperaturę.KuRowSKi pisze:Po przejechaniu 10km wskazówka temperatury nie wchodzi nawet na "N"
Sprawdź po przyjeździe do pracy ręką czy masz gorący silnik.
Jest bez różnicy czy naciskam lekko gaz czy wcale. Zapala dopiero po 5 sekundach i chodzi równo. Jest to troche denerwujące. Jak silnik jest ciepły to zapala na dotyk.
Sprawdziłem czy na zimnym silniku rozgrzewa się rura pomiędzy termostatem a chłodnicą i niestety się rozgrzewa co wskazuje raczej na walnięty termostat.
Sprawdziłem czy na zimnym silniku rozgrzewa się rura pomiędzy termostatem a chłodnicą i niestety się rozgrzewa co wskazuje raczej na walnięty termostat.
- Yagr
- Posty: 14630
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
nie przejmuj się tym, autko nie jest nowe i często wymiana kabelków WN, filtru czy podobna pierdółka pomaga! Jak ci równo pracuje to nie ma co dodatkowo szukać ale jeślibym miał to bym posprawdzał czujniki i regulator obrotów biegu jałowego (Jedyne co mnie teraz męczy to te długie zapalanie.

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
a ja już widze jeden problem - jeśli trzyma ci równo obroty i nie wywala błędu silniczka krokowego to sprawdź czujnik temperatury powietrza zasysanego oraz czujnik temperatury cieczy chłodzącej - one sterują załączeniem "ssania" i wysuniecie silniczka krokowego w przypadku odpalania zimnego silnika.