1,6 EFI 8V jakie świece NGK?

Moderator: Moderatorzy

BaNaN

1,6 EFI 8V jakie świece NGK?

Post autor: BaNaN »

Witam! mam następujący problem. w moim esim z 91r jest silnik 1,6 EFI 8V z hydraulicznymi samoregulatorami, elektronicznym pełnym wtrysku i jedną dużą czarną cewką umieszczoną na głowicy z 4 wyjsciami na swiece zamiast aparatu zapłonowego (nie ma go). wkladałem do niego gaz (sam- mam uprawnienia) I gen. regulowany registerem (taki tylko uznaje) na początku palił po mieście w granicach 10L ale strzelał w dolocie- nie wymieniałem wczesniej świec więc wymieniłem świece i przewody - ale Pani w sklepie sie chyba troche nie znała bo dała mi przewody troche za krótkie - nie mogłem ich puścic tymi kanałami w dolocie tylko jedynie w lini prostej, niby sa do mojego silnika, po drugie świece- niby zamienniki akurat do mojego silnika firmy NGK V-Line (kurcze zapomniałem oznaczenia). I jaki jest efekt- samochód teraz pali mi w granicach 14 litrów, zimny zbiera się i idzie jak burza na gazie ale po rozgrzaniu silnika do temperatury nominalnej zaczyna się tak mulić że ledwo idzie 120....efekt jest ten sam zarówno na benzynie jak i na gazie więc wina napewno nie leży po stronie instalacji gazowej, sprawny jest również silniczek krokowy, sonda lambda (która i tak nie ma wpływu na gazie) oraz ten czujnik na nadkolu prawym który (jak mi się wydaje) zmienia sygnał podciśnieniowy na sygnał elektroniczny- to chyba jakies podcisnieniowe sterowanie kontem zapłonu- jak zassysam ustami zmieniają sie obroty więc działa- czujnik położenia przepustnicy też prawdopodobnie działa bo jak ściągne wtyczke z nigo przy zapalonym silniku zaczynają pływać obroty. Moje podejżenia to nieprawidłowe świece (być może inna ciepłota) lub przewody (inna rezystancja). Czy ktoś może wie, jaki nr. świec firmy NGK V line powinien być dobry do tego silnika i adekwatnie jaki nr orginalnych motorcraft? czy ktoś z was ma ten sam silnik i świece NGK V line i nie ma takich problemów? (dodam ze wczesniej samochód spokojnie osiągał w 2 osoby 200km/h) nie bierze ani kropli oleju (po 2 tysiącach od wymiany olej jest czysciutki jak z butelki na bagnecie i w stanie jak po wymianie) wiec pierścienie i zawory tez odpadają. pozdrawiam i dziękuję za sugestie
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

myśle ze kolega darcun4 ci powie bo on ma taki sam silnik to pewno odczyta jakie tam świece ale myśle że to wina nie leży po stronie świec ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Kolega darcun świece NGK wywalił i przesiadł się na Motorcrafty.Miał podobno najbardziej pasujące do tego silnika o numerze 12.
I można mi wierzyć,że nie mam świra na temat "tylko oryginał" ale różnica jest znaczna na plus dla Motorcraftów.Czemu? Nie mam pojęcia ale jest.
Aha za świece płaciłem coś koło 12zeta/szt.Prawie tyle samo co NGK.
Banan- teraz nie będę rozkręcał, ale zadzwoń do sklepu gdzie ja kupowałem, to Ci powiedzą.Tel. (056) 645-99-95
BaNaN

Post autor: BaNaN »

Witam! sory ze nie pisalem ale nie mam neta na stale. sprawdzalem i mam NGK V- Line 2 nr,12 czyli tez pod nasz silnik. Więc dlaczego się muli po rozgrzaniu.....nie wiem....za chwilke zejde sprubuje go przetestowac tą diodą do ecu moze cos wykaze....moze jakis czujnik temperatury nawalił.....ale w sumie przynajmniej na gazie powinien dobrze chodzic...albo moze cewka jak sie nagrzeje to ma przebicie....nie wiem..Gdzie masz podłączony ten przewód z silniczka krokowego co orginalnie idzie na puszke z dolotu? (to takie pytanie poza tematem) i gdzie masz wsadzony mikser? (zaraz na przepustnicach czy dopiero miedzy puszką dolotu a gumowym przewodem do filtra powietrza?
BaNaN

Post autor: BaNaN »

właśnie dokonałem testu- kody które udało mi się odczytać z diody to 28, 35, 57. bede musial wykonac chyba reset kompa i zobaczyc czy bledy znikną jak nie to szukac pprzyczyny. test wykonany na benzynie.
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

aaaa

Post autor: darcun4 »

Dam parę fotek mojego silnika, to może zobaczysz gdzie co idzie
Załączniki
25.01.07 003.jpg
IMG_0286.jpg
Obraz 001.jpg
Obraz 003.jpg
BaNaN

Post autor: BaNaN »

dzieki wielkie za fotki, mam podlączone tak samo- widze ze tez masz zwykly register na gazie....jak ci chodzi na gazie? ile spala? silnik mam identyczny ale nie mam tej białej kostki z wtykiem do góry zaraz nad cewką (miedzy cewką a wlewem oleju) co to moze byc? jest w tym silniku wogóle przepływomierz?? bo ja nie umie zlokalizować....dziś po tescie wyskoczyly błędy 11,11,27,28,42....ale jeszcze nie robilem resetu......a po kodzie 60 silnik mi zgasł....tak ma byc?:)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

nasze autka nie mają przepływomierza tylko MAP sensor (i to jest ich plus przy LPG). Ta biała kostka nad cewką to jakiś rodzaj filtru przeciwzakłóceniowego - kondensator chyba, była o tym mowa na forum. kod 11 to brak usterek,27-zbyt wysoki sygnał MAP sensora, 28 - czujnik tlenu, 42-przepływomierz ( :mrgreen: ) zrób reset i sprawdź jeszcze raz. kilka kodów może być powodowanych jedną usterką
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
BaNaN

Post autor: BaNaN »

czyli ten map sensor to ten czujnik na prawym nadkolu z wezykiem podcisnieniowym (wiem ze reaguje na podcisnienie ale czy prawidłowo nie wiem....), a gdzie jest komputer co steruje silnikiem ? (te ecu4 czy jakos tak) bo nie mam tego pod maską.... sorry ze tyle pytan ale musze wreszcie dojsc do tego:)
BaNaN

Post autor: BaNaN »

no i czy ta biała kostka (kondensator czy tym podobne) jest obowiązkowa czy była wersja bez nich?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

ECU czyli komputerek auta to w escortach EEC IV i zanjduje się pod plastikiem po prawej stronie nóg pasażera. MAP to to co piszesz a co do tedo filtru to na 100% nie wiem ale słyszałem że były też escorty bez niego.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
BaNaN

Post autor: BaNaN »

to ja juz sam nie wiem co moglo pasc:) dzis robilem test ponownie- bez resetu komputera (mam malo paliwa w baku zeby go pozniej "konfigurowac") i wyszly same jedenastki a silnik zaczal reagowac na wyjmowanie wtyczki z MAPa. Ale objawy mulenia dalej są więc to chyba nie jest przyczyną.....moze ten EDIS....ponoc za zaplon odpowiada.....ale najbardziej podejzewam cewkę.....na złomie stoi escort 92 z moim silnikiem postaram sie z niego wyszubrowac wiekszosc za flache (map sensor edis, cewke i EECIV) dzięki wielkie za rady i pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

BaNaN pisze:wyszubrowac wiekszosc za flache (map sensor edis, cewke i EECIV)
jak to wszystko wyszarpiesz za flache to bardzo dobra cena ;)
a co do mulenia to jest jeszcze możliwość (zresztą możliwości jest jeszcze wiele) że masz zły mixer. Jak zwężka jest za mała to do pewnych obrotów będzie chodził o.k. a później muli... a jak masz za duży mikser to na wysokich idzie jak burza a na niższych niedomaga.... Na tem problem trapiący wszystkich użytkowników instalacji mieszalnikowych I i II gen najlepszym lekarstwem jest BLOS :mrgreen: właściwy wybór miksera i mocy parownika to taki złoty środek między mocą na wysokich a kulturą pracy na niskich obrotach.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
BaNaN

Post autor: BaNaN »

tylko jak juz wspominałem muli mi się tylko jak jest rozgrzany (więc mikser odpada) i obojętnie czy na benzynie czy na gazie (więc nie przez gaz). a co do Blosa.....fajny bajer, ale z zalozenia na gazie ma się oszczędzać a nie scigac a on kosztuje blisko 400zł:)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

napisałem że możliwości jest jeszcze wiele ;) a co do miksera to jak założysz za mały to będzie ci mulił i na gazie i na benzynie - będzie po prostu ograniczał dolot niezależnie od tego na jakim paliwie jedziesz przy wysokich obrotach nie dostanie tyle tlenu co potrzeba. Jednak jeśli mulenie jest na nagrzanym silniku to wracamy do czujników... poszukaj na forum, o czujnikach i muleniu jest już tona postów!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ