Powolne nagrzewanie silnika --- spadek temperatury

Moderator: Moderatorzy

Poohacz

Powolne nagrzewanie silnika --- spadek temperatury

Post autor: Poohacz »

Ostatnio zauwazylem, ze moj Essi strasznie wolno sie nagrzewa. Na pewno nie jest powodem temperatura powietrza (w sumie mamy prawie +10 st.). Jeszcze m-c temu po 2-3 minutach z nawiewow leical Żar a teraz musze przejechac ok. 10 kilosow, zeby powietrze z nawiewow bylo ledwo cieple (przy usatwieniu na max czerwone).
Do pracy jezdze przez miasto (lacznie ok. 25 km), ale nie stoje w korkach (czasem zalapie sie na druga zmiane swiatel) Im szybciej jade tym cieplejsze powietrze wylatuje z nawiewow. Ale wystarczy, ze postoje troche na swiatlach od razu temp. powietrza ulega ochlodzeniu. POki co jakos daje rade, ale przy minus 10 to zesztywnieje z zimna :)).
Przegladalem posty w podobnych tematach gdzie sugerowaliscie problem z zaworkiem (?), nagrzewnica lub obudowa termostatru. Nie wiem jednak, czy to nie np. problem z chlodnica, pompa wodna, czy czyms podobnym? Ostatnio zauwazylem wyciek pod samochodem na wysokosci prawego przedniego kola i troche sie zmartwilem :( To raczej nie rokuje zbyt dobrze.
NIe wiem, czy w miare jasno przedstawilem moj problem, ale licze, ze podsuniecie jakis dobry pomysl, aby moja furka dogrzala mnie troche tej cieplej zimy :) Z gory dzieki
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

A moze sie zapowietrzył układ :?: i to jest przyczyna nie dogrzewania :!: ALE NIE WIEM poczekaj na wypowiedzi KOLEGóW ;) NAPEWNO PODPOWIEDZA ;)
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

1. może termostat padł- sprawdż czy gruba rura idąca z termostatu na chłodnicę nie nagrzewa się od razu, powinna dopiero po otwarciu termostatu gdy silnik się już trochę nagrzeje.
2. wyciek to może być problem z nagrzewnicą ale sprawdż co tak naprawdę ci wycieka
3. zapowietrzenie raczej nie powinno mieć miejsca bo powinien układ sam się odpowietrzyć- chyba że masz śmieci w płynie i coś się zatkało
4. gdyby pompa ci padła to miałbyś problem z za dużym grzaniem
5' obudowa termostatu i "zaworek" ale o tym już czytałeś./pozdra
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

Poohacz pisze:Ostatnio zauwazylem wyciek pod samochodem na wysokosci prawego przedniego kola i troche sie zmartwilem
mnie to zmartwienie kosztowało 97 PLN (pompa) wymiana prosta. I też niby grzał ale nie miała siły wtłoczyć płynu właśnie do nagrzewnicy, a do tego jego ubytek w zbiorniczku.
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

to na pewno termostat albo ten niby zaworek którego już kiedyś zregenerowałem, i poprostu masz cały czas duży obieg odrazu idzie ci na chłodnice a powien być pierwsze mały obieg czyli silnik nagrzewnica ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Poohacz

Post autor: Poohacz »

Wlasnie sprawdzilem wszystkie plyny (nie robilem tego od m-ca a to zdaje sie -- BLAD :) ). Plynu chlodniczego jest ponizej minimum, czyli wydaje mi sie, ze wlasnie on mi wycieka. czy ten fakt moze miec zwiazek z niedogrzaniem? Sorki, ale sie kompletnie na tym nie znam... Poza tym nie mam pojecia, gdzie moze wyciekac plyn chlodniczy. Macie moze jakies sugestie?
Z gory SENKJU ;)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

Poohacz, sprawdz pod dywanikami czy mokro niemasz możę nagrzewnica ciecze :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nie musiał wycieć, równie dobrze mógł się dostać do cylindra, albo (jak dawno nie sprawdzales) - odparować przez nieszczelny korek wlewu.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Pisałeś , że masz mokro w okolicy prawego przedniego koła.
A więc albo cieknie z pompy wodnej albo na połonczeniu ze zbiorniczkiem wyrównawczym - może wąź jest już do kitu przy zbiorniczku i tam tędy płyn Ci ucieka.
Co do temperatury silnika - jeśli będziesz miał za mało płynu chłodzącego to silnik bedzie się szybko grzał a jeśli nie możesz go dogrzać to wina jest po stronie walniętego termostatu - zepsół się w pozycji otwarte.Jeśli umiesz samemu to wyciąg go i sprawdź jeśli jest tak jak myślę to będzie nieco otwarty i płyn ze silnika idzie na oba obiegi na raz i żeby dogrzać silnik musiał byś niezły kawał drogi przejechać i to z zakrytą chłodnicą.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

TERMOSTAT TYLKO I WYَCZNIE.
:) ( Ford Escort 1.3i CLX - 1996 ) :)
kolorek morski perełka

------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

robertford pisze:TERMOSTAT TYLKO I WYَCZNIE.
nie zawsze ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Poohacz

Post autor: Poohacz »

Hejka, dawno mnie tu nie bylo ale w sumie naleza sie Wam jakies info. Kazdy pomogl po trochu :) Ten moj Essi to kawal blachy na 4-ech kolkach z logo FORD... JBylwem w 3 warsztatach. W kazdym rozkladano rece. A w jednym tylko gosc stwierdzil, ze to prawdopodobnie cieknie z pompy. Koszt wymiany kilka stowek. Albo sciemnil albo nie chcialo mu sie tego robic.
Najtanszym rozwiazaniem okazolo sie dolewanie wody / plynu chlodniczego do zbiornika ;) Wymagalo to ode mnie codziennej kontroli poziomu wody ale bylo skuteczne. Po ok. 3 miechach takiej zabawy zauwazylem, ze przestalo wyciekac.... od ponad miesiaca nie dolalem ani kropli a poziom jest caly czas MAX. Jest to w sumie prowizorka, bo znowu moze zaczac ciec, ale historia pokazala, ze prowizorki w Polsce sa dlugoletnie :)
No ale, zeby nie bylo nudno to moj kolejny problem w kolejnym poscie ;))
ODPOWIEDZ