
Cieknie z pompy wody
Moderator: Moderatorzy
W 14i cvh jest to 1h roboty niewiem jak w 16v bo nierobiłem ale podejżewam żę podobnie tylko pasek dł€ższy rożrządu i więcej śrubek na pokrywie rożrządu 

fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Roboty nie jest więcej .Należy tylko pamiętać o ustawieniu kół na znakach a jak ich nie ma to je zrobić.Pasek należy zakładać pod obroty silnika - to dla tych co nie robili tego.
Nie będę opisywał jak wymienić rozrząd bo już taki post pisałem .
Acha pompa jak cieknie a u Wuerte jeszcze piszczy - wymieńcie je jak najszybciej bo jak się zatrze i stanie to spali się pasek klinowy a w silniku 16v gdzie napęd jest od paska rozrządu jak pompa się zatrze to posypią się zęby na pasku a w następnej kolejności zawory i tłoki - może być jeszcze gorzej - zależy kiedy się to urwie - jeśli przy pożądnym przyspieszaniu to należy wtedy dorzucić głowicę ; wałki rozrządu i wał korbowy .
Nie będę opisywał jak wymienić rozrząd bo już taki post pisałem .
Acha pompa jak cieknie a u Wuerte jeszcze piszczy - wymieńcie je jak najszybciej bo jak się zatrze i stanie to spali się pasek klinowy a w silniku 16v gdzie napęd jest od paska rozrządu jak pompa się zatrze to posypią się zęby na pasku a w następnej kolejności zawory i tłoki - może być jeszcze gorzej - zależy kiedy się to urwie - jeśli przy pożądnym przyspieszaniu to należy wtedy dorzucić głowicę ; wałki rozrządu i wał korbowy .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Pozwole odswiezyc sobie temat bo postanowilem sam z pomoca ojca zmienic pompe wody i zwiazku z tym przeczekalem do wiosny az sie zrobi cieplo. Mysle ze jest juz wlasciwy moment i planuje w nastepna sobote sie za to zabrac
Przeszukalem allegro i znalazlem cos takiego:
http://www.moto.allegro.pl/item18440907 ... iesta.html
Czy warto to kupic i czy w 100% to jest ta sama pompa co w moim samochodzie?
Jeszcze jedna aukcja:
http://www.moto.allegro.pl/show_item.ph ... s%C5%82any.

http://www.moto.allegro.pl/item18440907 ... iesta.html
Czy warto to kupic i czy w 100% to jest ta sama pompa co w moim samochodzie?

Jeszcze jedna aukcja:
http://www.moto.allegro.pl/show_item.ph ... s%C5%82any.
Mam pilne pytanie
Wiem juz ze jak sie wymienia pompe to trzeba zdjac rozrzad, ale wyczytalem ze jak sie chce go zdjac to trzeba duzo rzeczy rozkrecac miedzy innymi trzeba zdjac pokrywe zaworow itp. Czy do zmiany pompy tez trzeba to robic czy wystarczy jakos tylko poluzowac pasek i go zdajac z np. wczesniejszym zaznaczeniem jak on lezal ??

Ojciec jednak mi dzis nie mogl pomoc wiec zabralem sie za to z kumplami i zakonczylo sie to niezaciekawie
Przestawil sie rozrzad. Kolo pasowe walu jest tam tak mocno dokrecone ze przy probie odkrecenia przeskoczyl pasek o jeden zabek
Teraz bedzie trzeba ustiwiac wszystko od nowa
Mam nadzieje ze tylko ustawic?? Jaki tam w tym kole jest gwint?? Chodzi mi o srube przedstawiona na zdjeciu?



normalny lewo odkręcasz a wprawo zakręcasz naj lepiej użyć klucza oczkowego i młotka i i systemem udaru odkręcać ja już mnustwo aut tom technikom odkręciłem


fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
...a to że przeskoczył pasek o jeden ząbek to cos bardzo zlego?? Przemyslalem to i doszedlem do wniosku ze zle zrobilem. Nie doczytalem na stronie ktoa wczesniej mi podaliscie o wymianie rozrządu jak odkrecic ta srube i zblokowalem walki rozrządu i wtedy probowalem odkecic ta srube od walu. Coz.... czlowiek uczy sie na bledach
Mysle ze na wale korbowym rozrzad nie przestawil sie tylko na walkach przeskoczyl czyli jakby dalo sie cofnac o ten jeden zabek to moze bylo by dobrze. Przeszloby cos takiego?

- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja proponuję , żebyś ustawił rozrząd od podstaw.
Ale możesz spróbować tak jak muwisz - z tym , że po założeniu paska przekręć dwa razy dookoła wałem i dokedź do znaków i sprawdź czy się zeszły - jeśli tak to masz ustawione prawidłowo - jeśli nie to będziesz musiał ustawiać tak jak pisałem wcześniej - od podstaw.
Najważniejsze żebyś się nie spieszył i przemyślał każdy ruch.
Dasz radę .
Ale możesz spróbować tak jak muwisz - z tym , że po założeniu paska przekręć dwa razy dookoła wałem i dokedź do znaków i sprawdź czy się zeszły - jeśli tak to masz ustawione prawidłowo - jeśli nie to będziesz musiał ustawiać tak jak pisałem wcześniej - od podstaw.
Najważniejsze żebyś się nie spieszył i przemyślał każdy ruch.
Dasz radę .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]