Cieknie z pompy wody

Moderator: Moderatorzy

SlaVkoEg

Cieknie z pompy wody

Post autor: SlaVkoEg »

Nie wiem czy w dobrym miejscu umiescilem ten temat ale nic innego nie wymyslilem. Problem polega na ubywaniu wody(plynu) z zbiornika wyrownawczego. Z chlodnicy nie leci, z zadnych wezykow tez nie. Polozylem sie pod samochod, zajzalem do ksiazki i wyglada na to ze to z pompy leci. Sytuacja jest na tyle powazna ze mamy zime i dolewanie za kazdym razem wody moze skonczyc sie nieprzyjemnie, a na plynie to bym zbankrutowal... Dosypalem uszczelniacz ale pomogl na dwa tygodnie. Z tego co sie dowiedzialem z ksiazki to zeby pompe wymontowac to trzeba pasek rozrzadu zdiac i jeszcze wiele rzeczy, a przynajmniej tak zrozumialem?? Nie jestem mechanikiem wiec wybaczcie jezeli bzdury pisze. W kazdym badz razie nie mam tego zbytnio gdzie zrobic i chyba jedynym wyjsciem jest jakis warsztat. Pierwsze moje pytanie to jak ta pompe wymontowac i czy duzo przy tym trzeba grzebac, a drugie to czy naprawa u mechanika bedzie bardzo kosztowna? Chcialbym tez poznac wasze zdanie. Co o tym myslicie?
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

koszt nie jest maly bo trzeba sciagnac pasek rozrzadu i tu jest troszke roboty przy tym
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

a jednak dobrze zrozumialem?? :/
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Niestety dobrze wyczytałeś.
Nie jest to trudne do wymiany ale pracochłonne - nie można pospieszyć roboty bo się można walnąć o ząbek przy pasku rozrządu. :(
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

Co za Idiota konstruował Escorta?? Czy w tym samochodzie wszystko musi byc pod gore?? :> Z tego wychodzi ze jednoczesnie przy wymianie pompy dobra rzecza bylo by wimienic rozrzad...
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

SlaVkoEg, patrz, w koncu rozgryzles konstruktorow Escorta :] on jest tak skonstruowany zeby przy okazji wymieniac kilka rzeczy naraz a serwis kasuje $$$ za to :] inna sprawa, ze w dobie dzisiejszych cen czesci do Escorta to czesto warto wymienic od razu pare rzeczy na raz bo koszt ewentualnej ponownej robocizny znacznie przekracza wydatek na czesci.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

SlaVkoEg, to nie jest robota dla Einsteina więc jeśli masz gdzie esinkę zagarażować i czym porozkręcać to warto zrobić samemu. Oszczędzisz na mechu i jeszcze sporo się nauczysz o twoim autku. Ale faktycznie, trzeba trochę uważać przy rozrządzie ale to nie chińszczyzna i przy odrobinie wyobraźni uda się. Jeśli się zdecydujesz na własnoręczną naprawę to powodzenia.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

hmmm... a moze sam to zrobie, moze czegos sie naucze:P Gdybym tak zaznaczyl (np.farba) Jak lezal pasek rozrzadu, na jakich zabkach itp. to czy jak go zdejme i nie bede nic ruszal to czy sie cos przestawi i czy pozniej da rade nalozyc pasek tak jak byl?? bo w sumie troche mi szkoda placic za cos co mozna samemu zrobic i za co pewnie beda chcieli magiczna kase, pozatym jak sie samemu robi to zawsze sie wie czego mozna sie zpodziewac. problemem jest tylko to ze troszke zimno jest i zadna to przyjemnosc lezec pod samochodem. Co myslicie o tym zeby do wiosny dac sobie spokoj i dolewac co jakis czas jakiegos najtanszego plynu? Przeszloby to??
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14630
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jeśli uszczelniacz w płynie chłodniczym nie pomógł to raczej nie przejdzie. lepiej zrób jeśli masz fundusze na części. w ostatecznym rozrachunku i tak taniej ci wyjdzie niż zakup płynu przez całą zime.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
p.s. jeśli zabierzesz się sam i będziesz mieć problem z rozrządem to zerknij tu: http://www.fordescort.org/content/view/27/45/
Ostatnio zmieniony 19 gru 2006, 19:43 przez Yagr, łącznie zmieniany 1 raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

no chyba ze taka bajka.... :] Z funduszami na chwile obecna troche cieszko, moze cos w styczniu wykombinuje... :]
mar-ian

Post autor: mar-ian »

No cóż co prawda ja mam TD ale miałem podobny przypadek ok.3 miesiecy temu,a więc kolego jak już ci napisali rozrząd musisz wyjąć w Dieslu też tak miałem.Akurat u mnie cały rozrząd należało wymienić to zrobiłem to za jednym razem,oczywiście u mechanika.Nie wiem jak jest z twoim rozrządem ale te dwie rzeczy należało by wymienic razem.Ja na takiej oszczędności którą ty chcesz wykonać straciłem dwa razy ale to inna bajaka.Jeśli chodzi o koszty to do Diesla wyglądały tak (nie wiem czy do benzyny nie będzie trochę taniej): cały rozrząd(paski rolki uszczelniacze)kosztowały mnie coś koło 450zł(to jest tańsza opcja),pompa wody 200zł,no i robota to 120zł.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

mar-ian, benzyna jest tansza i to duzo
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

mam Escorta 4 miesiac i koles od ktorego kupilem mowil ze byl niedawno wymieniany wiec chyba narazie sobie rozrzad daruje. 300 zl to jeszcze nie az tak duzo, myslalem ze to troszke wiecej bedzie kosztowalo... Jutro objade kilku mechanikow i zobaczymy co z tego wyjdzie!
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kompletny rozrzad na allegro kosztuje od 170 zł,

pompa wody 87 zł:
http://moto.allegro.pl/item151505486_po ... iesta.html


plus robocizna i wszystko masz nowe, a zamkniesz sie w 400 zł :) wszystko na gwarancji
i dokladnie wiesz kiedy i co bylo wymieniane, a nie na zasadzie "nie dawno".
SlaVkoEg

Post autor: SlaVkoEg »

a no tez racja :)
ODPOWIEDZ