Oj Panowie oto nowa wiadomość dotycząca rozruszników. Otóż rozrusznik z 1.6 pasuje do 1.4. Są identyczne z tym że 1.6 ma dłuższą "dupę rozrusznika. Spowodowane jest to tym że wirnik jest inaczej zbudowany. Nie jest on jak w starszych typach osadzony na dwóch tulejach tylko z jednej strony pracuje on w "koszu zębatym a tam w środku kosza 3 trybiki" Jest to rodzaj przekładni dzięki której rozrusznik pobiera mniej prądu a lepiej kręci wałem silnika... Wiadomość taką uzyskałem w punkcie naprawy rozruszników i nawet gość mi to pokazał jak to wygląda. Rzeczywiście ciekawe rozwiązanie. Rozrusznik bezproblemu pasuje w otwór w silniku i rozstaw śrub też się zgadza A jednak można kombinować z rozrusznikami... Pomyśleć jak silnik 1.4 będzie odpalał w zimie na rozruszniku od 1.6 może skończą się kłopoty z odpalaniem
adrianolkusz pisze:Spowodowane jest to tym że wirnik jest inaczej zbudowany. Nie jest on jak w starszych typach osadzony na dwóch tulejach tylko z jednej strony pracuje on w "koszu zębatym a tam w środku kosza 3 trybiki" Jest to rodzaj przekładni dzięki której rozrusznik pobiera mniej prądu a lepiej kręci wałem silnika...
to są tak zwane "satelity"
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
do 1.3 może podchodzi od nowszego. Może od fiesty... Nie jestem pewien... A więc to prawda z tymi satelitami.... Czyli różnica po zamontowaniu powinna być?
adrianolkusz pisze:Spowodowane jest to tym że wirnik jest inaczej zbudowany. Nie jest on jak w starszych typach osadzony na dwóch tulejach tylko z jednej strony pracuje on w "koszu zębatym a tam w środku kosza 3 trybiki" Jest to rodzaj przekładni dzięki której rozrusznik pobiera mniej prądu a lepiej kręci wałem silnika...
to są tak zwane "satelity"
..a całość mechanizmu nosi nazwę "przekładni planetarnej"
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz pisze:Panowie jak można stwierdzić po zewnętrznym wyglądzie że mamy do czynienia z takim rozrusznikiem
No właśnie.Ciekawe pytanie. Tak na 100% to nie da się stwierdzić po wyglądzie.
"przekładnia planetarna i satelity są w środku rozrusznika, i bez zdjęcia obudowy ich nie widać.
jamszoł pisze:Takie rozruszniki są w Lublinach począwszy od Lublina II czyli też z planetarką.
Bosch- robi takie rozruszniki do autobusów SOLARIS . Ale od autobusu nie będzie pasował na 100%
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować
Dzisiaj rano widać było podczas rozruchu zimnego silnika efekt pracy mechanika w punkcie naprawy rozruszników.... Silnik odpalił lekko... Cieszy mnie to ale i tak nie zaprzestanę poszukiwań rozrusznika z przekładnią....
Leszek - tak nie zawsze oprucz tych co opisałem są jeszcze takie które są w osi ale za to odcinek między głowiczką a obudową samego wirnika jest dłuższy niż odcinek między obudową wirnika a "dupką"rozrusznika.
W tych co nie mają planetarki odcinki te są mniej więcej równe.
mam pytanie jakim rodzajem klucza odkręca się rozruszni na imbus na torsy , jeszcze nie zaglądałem, ale jak siedze se przed kompem to może sie juz dowiem dzisiaj a nie w poniedziałek może ktoś wie silnik 1.8 16v z góry dziękuje.
jest escort MK IV 1.6 cabrio xr3i
jest BMW 330d kombi
jest Fiesta MK6 1.25 PB