Bicie i tarcie z przodu

Moderator: Moderatorzy

adrianolkusz

Bicie i tarcie z przodu

Post autor: adrianolkusz »

Panowie mam problem i to poważny... od pewnego czasu w moim samochodzie jest coś nie tak... Otóż jak jadę tak 30-40km/h to słychać jak coś trze co obrót któregoś koła z przodu. Jak rożpędzę essinę do 70-80 km/h to tarcie przechodzi w bicie i straszny huk w samochodzie... Byłem na stacji kontroli pojazdów żeby gość sprawdził mi to i owo i sam zgłupiał... na kołach wszystko ok. Łożyska dobre na piastach. Tarcze hamulcowe i klocki nówki. Zawieszenie nowiutkie z wyjątkiem whaczy, ale te nie mają nic do ocierania i bicia... pozostaje układ przeniesienia napędu... przeguby albo o zgrozo mechanizm różnicowy... Jeżeli ktoś miał podobny problem to niech napisze bo ja już nie wiem gdzie szukać
H E L P :cry:
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

ja miałem taki objaw przy lożysku .
okazało się pęknięte :cry:
a jaką masz pewnośc żę łożysko w100% jest dobre :?:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

U mnie też łożysko
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie tez łożysko bylo powodem takich objawow, a na dokladke tak sie rozpiedzielilo, ze pogielo az tarcze hamulcowe i teraz jak jezdze to mi kierownica lekko lewo-prawo chodzi, slychac i czuc pukanie, bo co chwila zacisk odbija.

pamietaj, ze ten rocznik, ktory ty masz, mial z reguly inne lozysko - od Fiesty - a w zasadzie to sa dwa lozyska stozkowe. u mnie rozwalilo sie to od wewnetrznej strony zwrotnicy.
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

No 100% pewności nie mam... pytałem o łożyska dzisiaj i mam dylemat bo nie wiem jakie mam w swoim essim. Facet w sklepie też mi mówił że to rocznik przejściowy i mogą być dwa rodzaje... jak to rozróżnić? czy z zewnątrz widać różnicę?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

adrianolkusz pisze:No 100% pewności nie mam... pytałem o łożyska dzisiaj i mam dylemat bo nie wiem jakie mam w swoim essim. Facet w sklepie też mi mówił że to rocznik przejściowy i mogą być dwa rodzaje... jak to rozróżnić? czy z zewnątrz widać różnicę?
spróbuję się dowiedzieć ale podaj nr VIN to będzie pomocne
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

WF0BXXGCABMY41010 Auto wyprodukowane 4.07.1991. Jeśli chodzi o datę produkcji to właśnie jest problem... Kiedyś kupiłem klocki hamulcowe i okazało się że gość wziął pod uwagę mojego essiego jako ten starszy typ i dał mi klocki do fiesty... Przyjechałem zamienić i dopiero wtedy zapytał mnie z którego miesiąca 1991... jak powiedziałem że z lipca to dopiero wtedy skapnął się że escorty z drugiej połowy 1991 były już wypuszczane z nowszymi częściami do nowszych typów... Przeglądając książkę serwisową WKŁ widać w niej że mój essi ma już podwójne łożysko a nie dwa stożkowe.... SAM już nie wiem... najlepiej będzie dogadać się ze sprzedającym w sklepie żeby nie nabijał na kasę i wziąć kąplety do starszego i nowszego modelu... Potem jeden mu oddam a drugi zamontuje w moim aucie... oby to były właśnie łożyska bo jeżeli przeguby albo mechanizm różnicowy tak chodzi to trzepnie mnie to po kieszeni
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

po 1. to jak ci zle dobiora to ci na 99% wymienia bez problemow - jakby nie wymieniali to juz dawno by zbankrutowali - takie wymienianie na inne elementy, w przypadku sklepow z czesciami samochodowymi, to normalka.

po 2. wedlug wszystkich materialow jakie mialem w rekach to do 11.1991 w WIEKSZOSCI fabryk stosowali piasty + zwrotnice + łożyska (podwójne) od Fiesty 1989-1994. moj jest z maja 1991 i ma właśnie takie łozyska z Fiesty

po 3. nie jest wykluczone, ze masz wymienione piasty + zwrotnice + zaciski na takie od nowszego, chociazby dlatego, ze sa latwiej dostepne i tansze w serwisowaniu.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Z moich "badań" wynika że masz dwa łożyska jeśli nie masz ABS :smile: oczywiście cidzej może mieć rację co do przeróbek więc zawsze lepiej sobie zastrzec u sprzedającego ewentualną wymianę :razz: Wg katalogu SKF, któremu w miarę ufam :razz: to od 1 listopada 1991 wszystkie esiny 1,4 miały już jedno podwójne łożysko a wcześniej wersj z/lub przystosowane do ABS oraz z automatyczną skrzynią. ale ile wtym prawdy to nam, mam nadzieję, napiszesz po wymianie
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

przepraszam, bo moglem napisac "nie wyraznie" - do 11.1991 roku stosowano piaste z Fiesty 1989-1994 = 2 łożyska stożkowe wsadzane z obu stron zwortnicy, sciskane piasta+nakrętką.

od 11.1991 do końca produkcji stosowano jedno podwójne łożysko wciskane w zwrotnice.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, przecież ja nie neguje tego co napisałeś :!: wręcz przeciwnie :grin: dodałem tylko informację o ABS-ie, bo to istotne :razz: a czy napisze się " do końca października" czy " od początku listopada" to chyba obojętne :lol: /pzdr
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

a sprawdzić prosto jest wyciągam przegub z piasty i wkładam palec i jesli czuje wsrodku rowek nieruwnosć to podwujne jeśli jest tam gladz przeż cala powierzchnie to pojedyncze proste nie :razz:
aprzegob wyciągnąc to 5 min nakrętka 32 klUcz i sworzeń wachacza i wysuwam i wszystko wiadomo
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

Yagr, ja to napisalem jeszcze raz nie pod wplywem twojego posta tylko jeszcze raz przeczytalem to co napisalem i uznalem, ze moze byc to troche niezrozumiale
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

cidzej, spoko ja też zbędnie powtórzyłem twoje wiadomości :mrgreen:
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Chłopaki dzięki za trafne stwierdzenie co jest mojej essinie... To oczywiście były łożyska. Z prawej strony były tak wyje.... że mając zwrotnicę z piastą jeszcze nie rozmontowane i kręcąc ręką słychać było tarcie i metaliczne odgłos.... Dobrze że nie rozleciało się to na drodze... W moim essim są oczywiście łożyska starszego typu... Tak naprawdę to od 10.1991 zaczęto montować podwójne łożysko... W żadnym sklepie nie potrafili mi odpowiedzieć jakie mam łożyska na 100%... Ja na szczęście dogadałem się ze sprzedawcą i dał mi po dwa komplety łożyska obu typów... Ja już wiem jaka jest różnica.... i wiem jak rozróżnić który typ łożysk mamy w samochodzie. Otóż w zależności od typu łożyska mamy inne piasty i półosie... Starszy typ ma półoś o mniejszej średnicy a nowszy ma półoś o większej średnicy, a co za tym idzie i nakrętki które dostaniemy wraz z łożyskami różnią się... Chcąc stwierdzić jakie mamy łożyska wystarczy poprosić sprzedawce o dwie nakrętki od dwóch typów łożysk i przymierzyć do naszej nakrętki w kole... Na 100% jest to pewne... Nawet jak dzisiaj oddałem zbędne łożyska sprzedawcy przyznał mi rację... :grin:
ODPOWIEDZ