Panowie mam problem i to poważny... od pewnego czasu w moim samochodzie jest coś nie tak... Otóż jak jadę tak 30-40km/h to słychać jak coś trze co obrót któregoś koła z przodu. Jak rożpędzę essinę do 70-80 km/h to tarcie przechodzi w bicie i straszny huk w samochodzie... Byłem na stacji kontroli pojazdów żeby gość sprawdził mi to i owo i sam zgłupiał... na kołach wszystko ok. Łożyska dobre na piastach. Tarcze hamulcowe i klocki nówki. Zawieszenie nowiutkie z wyjątkiem whaczy, ale te nie mają nic do ocierania i bicia... pozostaje układ przeniesienia napędu... przeguby albo o zgrozo mechanizm różnicowy... Jeżeli ktoś miał podobny problem to niech napisze bo ja już nie wiem gdzie szukać
H E L P
u mnie tez łożysko bylo powodem takich objawow, a na dokladke tak sie rozpiedzielilo, ze pogielo az tarcze hamulcowe i teraz jak jezdze to mi kierownica lekko lewo-prawo chodzi, slychac i czuc pukanie, bo co chwila zacisk odbija.
pamietaj, ze ten rocznik, ktory ty masz, mial z reguly inne lozysko - od Fiesty - a w zasadzie to sa dwa lozyska stozkowe. u mnie rozwalilo sie to od wewnetrznej strony zwrotnicy.
No 100% pewności nie mam... pytałem o łożyska dzisiaj i mam dylemat bo nie wiem jakie mam w swoim essim. Facet w sklepie też mi mówił że to rocznik przejściowy i mogą być dwa rodzaje... jak to rozróżnić? czy z zewnątrz widać różnicę?
adrianolkusz pisze:No 100% pewności nie mam... pytałem o łożyska dzisiaj i mam dylemat bo nie wiem jakie mam w swoim essim. Facet w sklepie też mi mówił że to rocznik przejściowy i mogą być dwa rodzaje... jak to rozróżnić? czy z zewnątrz widać różnicę?
spróbuję się dowiedzieć ale podaj nr VIN to będzie pomocne
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
WF0BXXGCABMY41010 Auto wyprodukowane 4.07.1991. Jeśli chodzi o datę produkcji to właśnie jest problem... Kiedyś kupiłem klocki hamulcowe i okazało się że gość wziął pod uwagę mojego essiego jako ten starszy typ i dał mi klocki do fiesty... Przyjechałem zamienić i dopiero wtedy zapytał mnie z którego miesiąca 1991... jak powiedziałem że z lipca to dopiero wtedy skapnął się że escorty z drugiej połowy 1991 były już wypuszczane z nowszymi częściami do nowszych typów... Przeglądając książkę serwisową WKŁ widać w niej że mój essi ma już podwójne łożysko a nie dwa stożkowe.... SAM już nie wiem... najlepiej będzie dogadać się ze sprzedającym w sklepie żeby nie nabijał na kasę i wziąć kąplety do starszego i nowszego modelu... Potem jeden mu oddam a drugi zamontuje w moim aucie... oby to były właśnie łożyska bo jeżeli przeguby albo mechanizm różnicowy tak chodzi to trzepnie mnie to po kieszeni
po 1. to jak ci zle dobiora to ci na 99% wymienia bez problemow - jakby nie wymieniali to juz dawno by zbankrutowali - takie wymienianie na inne elementy, w przypadku sklepow z czesciami samochodowymi, to normalka.
po 2. wedlug wszystkich materialow jakie mialem w rekach to do 11.1991 w WIEKSZOSCI fabryk stosowali piasty + zwrotnice + łożyska (podwójne) od Fiesty 1989-1994. moj jest z maja 1991 i ma właśnie takie łozyska z Fiesty
po 3. nie jest wykluczone, ze masz wymienione piasty + zwrotnice + zaciski na takie od nowszego, chociazby dlatego, ze sa latwiej dostepne i tansze w serwisowaniu.
Z moich "badań" wynika że masz dwa łożyska jeśli nie masz ABS oczywiście cidzej może mieć rację co do przeróbek więc zawsze lepiej sobie zastrzec u sprzedającego ewentualną wymianę Wg katalogu SKF, któremu w miarę ufam to od 1 listopada 1991 wszystkie esiny 1,4 miały już jedno podwójne łożysko a wcześniej wersj z/lub przystosowane do ABS oraz z automatyczną skrzynią. ale ile wtym prawdy to nam, mam nadzieję, napiszesz po wymianie
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
przepraszam, bo moglem napisac "nie wyraznie" - do 11.1991 roku stosowano piaste z Fiesty 1989-1994 = 2 łożyska stożkowe wsadzane z obu stron zwortnicy, sciskane piasta+nakrętką.
od 11.1991 do końca produkcji stosowano jedno podwójne łożysko wciskane w zwrotnice.
cidzej, przecież ja nie neguje tego co napisałeś wręcz przeciwnie dodałem tylko informację o ABS-ie, bo to istotne a czy napisze się " do końca października" czy " od początku listopada" to chyba obojętne /pzdr
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
a sprawdzić prosto jest wyciągam przegub z piasty i wkładam palec i jesli czuje wsrodku rowek nieruwnosć to podwujne jeśli jest tam gladz przeż cala powierzchnie to pojedyncze proste nie
aprzegob wyciągnąc to 5 min nakrętka 32 klUcz i sworzeń wachacza i wysuwam i wszystko wiadomo
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
Yagr, ja to napisalem jeszcze raz nie pod wplywem twojego posta tylko jeszcze raz przeczytalem to co napisalem i uznalem, ze moze byc to troche niezrozumiale
Chłopaki dzięki za trafne stwierdzenie co jest mojej essinie... To oczywiście były łożyska. Z prawej strony były tak wyje.... że mając zwrotnicę z piastą jeszcze nie rozmontowane i kręcąc ręką słychać było tarcie i metaliczne odgłos.... Dobrze że nie rozleciało się to na drodze... W moim essim są oczywiście łożyska starszego typu... Tak naprawdę to od 10.1991 zaczęto montować podwójne łożysko... W żadnym sklepie nie potrafili mi odpowiedzieć jakie mam łożyska na 100%... Ja na szczęście dogadałem się ze sprzedawcą i dał mi po dwa komplety łożyska obu typów... Ja już wiem jaka jest różnica.... i wiem jak rozróżnić który typ łożysk mamy w samochodzie. Otóż w zależności od typu łożyska mamy inne piasty i półosie... Starszy typ ma półoś o mniejszej średnicy a nowszy ma półoś o większej średnicy, a co za tym idzie i nakrętki które dostaniemy wraz z łożyskami różnią się... Chcąc stwierdzić jakie mamy łożyska wystarczy poprosić sprzedawce o dwie nakrętki od dwóch typów łożysk i przymierzyć do naszej nakrętki w kole... Na 100% jest to pewne... Nawet jak dzisiaj oddałem zbędne łożyska sprzedawcy przyznał mi rację...