
hamuce
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jeszcze nie. zabiore sie za nie w weekend. narazie odkrylem, ze cos mi cieknie na wysokosci zbiornika paliwa ...
... i nie jest to paliwo
[choc jak to plyn hamulcowy to nie ma sie z czego cieszyc]
udalo mi sie tylko ustalic, ze ciecz ta nie ma zapachu
cos mi sie zdaje, ze to moze byc "plyn" do spryskiwacza tylnej szyby, no bo co innego ?
... i nie jest to paliwo

udalo mi sie tylko ustalic, ze ciecz ta nie ma zapachu
cos mi sie zdaje, ze to moze byc "plyn" do spryskiwacza tylnej szyby, no bo co innego ?
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Płyn hamulcowy nie ma zapachu jeśli masz Dot 4 .
Płyn do spryskiwacza raczej ma zapach i musiałbyś mieć mokro pod kołem zapasowym..
Obok zbiornika masz korektor hamowania który jest połączony z tylną belką.Może ci tam cieknąć z samego korektora lub z rurki na połączeniu lub trójniku.Ewentualnie skorodowała rurka hamulcowa.
Sprawdź czy masz mokro w okolicach koła zapasowego.Do tego nie potrzeba włazić pod wóz.Sprawdź ewentualnie jak pachnie płyn w zbiorniczku spryskiwacza i porównaj.Płyn hamulcowy jest lekko tłustawy i szczypie jak ręka jest skaleczona a się lekko nim zabrudzisz.
Płyn do spryskiwacza raczej ma zapach i musiałbyś mieć mokro pod kołem zapasowym..
Obok zbiornika masz korektor hamowania który jest połączony z tylną belką.Może ci tam cieknąć z samego korektora lub z rurki na połączeniu lub trójniku.Ewentualnie skorodowała rurka hamulcowa.
Sprawdź czy masz mokro w okolicach koła zapasowego.Do tego nie potrzeba włazić pod wóz.Sprawdź ewentualnie jak pachnie płyn w zbiorniczku spryskiwacza i porównaj.Płyn hamulcowy jest lekko tłustawy i szczypie jak ręka jest skaleczona a się lekko nim zabrudzisz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Z korektorem to się zgadza zależy od wersji.
Oto wycinek z serwisówki :
Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania hamulców tylnych działa w obu obwodach hydraulicznych. W wersjach:
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi nie wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu;
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej;
- Escort Van działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej.
Czyli wynika z tego , że Eskorty z ABS -em i Van-y mają standartoey korektor połączony z tylną belką.
Dodam jeszcze , że w pozostałych też jest ale nie nad belką - z opisu wynika ( cytat - jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu ) czyli musi być jakby zgrubienie podobne do kawałka cylindra gdzieś pomiędzy osiami na przewodzie hamulcowym.W środku cylindra jest dość duża kólka i sprężyna.Popatrzcie uważnie wzdłóż rurki hamulcowej a powinniście znaleść..
Korektor ten działa na zasadzie bezwładności - hamujesz korektor zwiękrza siłę hamowania na tył.
Oto wycinek z serwisówki :
Korektor siły hamowania
Korektor siły hamowania hamulców tylnych działa w obu obwodach hydraulicznych. W wersjach:
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi nie wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu;
- limuzyna 3-, 4- i 5-drzwiowa oraz kombi wyposażonych w układ przeciwblokujący ABS działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej;
- Escort Van działanie korektora siły hamowania jest zależne od obciążenia osi tylnej.
Czyli wynika z tego , że Eskorty z ABS -em i Van-y mają standartoey korektor połączony z tylną belką.
Dodam jeszcze , że w pozostałych też jest ale nie nad belką - z opisu wynika ( cytat - jest zależne od opóźnienia hamowania pojazdu ) czyli musi być jakby zgrubienie podobne do kawałka cylindra gdzieś pomiędzy osiami na przewodzie hamulcowym.W środku cylindra jest dość duża kólka i sprężyna.Popatrzcie uważnie wzdłóż rurki hamulcowej a powinniście znaleść..
Korektor ten działa na zasadzie bezwładności - hamujesz korektor zwiękrza siłę hamowania na tył.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2006, 21:25 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 2 razy.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23542
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
darcun4, z tylu w 1.3 tez prawie mi nie hamowaly hamulce (na przegladzie nie dalo sie zablokowac kol hamulcem noznym,za to recznym tak
). Wiec raczej bym sie o to u Ciebie nie martwil, zwlaszcza ze na przegladach nigdy nic nie powiedziano ze cos jest nie tak

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982