Coś z elektryką

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Coś z elektryką

Post autor: jakobs72 »

Wczoraj wieczorem wjechałem autkiem do garażu , autko nie sprawiało żadnych kłopotów. Dzisiaj rano - kaplica, auto ani drgnie. Było to tak: przy pierwszej i drugiej próbie uruchomienia autka kontrolki się zaświeciły, rozrusznik nie zakręcił ani razu, tylko było słychać jak elektomagnes próbuje wypełnić swoją rolę. Przy trzeciej próbie było ciekawiej: kontrolki nie zapaliły sie, elektomagnes zamilkł, natomiast po wyjęciu kluczyka ze stacyjki zaczęły się żarzyć kontrolki ciśnienia oleju i niezapięcia pasów. Odłączyłem akuś. Sprawdziłem miał niecałe 12 volt. Podłączyłem akuś do prostownika i pojechałem do pracy autobusem :cry: . Po robocie zadzwoniłem do taty żeby podciągnąć autko do elektryka. Podłączyłem akuś i spróbowałem autko odpalić ale się nie dało. Po przecholowaniu auta około 200 metrów wszystko sie naprawiło.... cód jakis czy co.... może escorcik boi sie elektryka :razz: Pojechałem z essim do elektryka, ale on nic nie stwierdził bo w tej chwili autko było ok.

Co Wy na to .... Macie jakiś pomysł co mogło sie stać ?

Dodam że akuś jest nowy (kupiony 3 dni temu)
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

padla ciśkrzynaka bezpieczników masz wniej wilgoć i rozładowałoci akum. sprubuj ją wyciągnąć i wysuszyć suszarką jeśli ci nie pomoże to przelutowanie zimnych lutów masz tam teraz zwarcie miałem identyczne objawy sprawdzgdzie ci woda kapie na skrzyne albo ją zabezpiecz czymś ;)
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
adamo

Post autor: adamo »

mam podobny problem ale auto ani drgnie prond jest ale niema iskry i niewiem co sie dzeje nieras mu sie tak dzalo ale po chwili odpalał
:evil: a teras drugi dzeń stoi i nic
adamo

Post autor: adamo »

cewka dostaje napiencie ale pompka paliwa sie nieodzywa i na gazie tesz niepali mimo ze gaz przy wlonczeniu zaplonu idze ale nic nieodpala
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

1. sprawdz czy jest iskra na świecy, sprawdz czy świece nie są zalane/do czyszczenia

2. sprawdz przekaznik/bezpiecznik/wyłącznik bezwładnościowy pompy paliwa

3. sprawdz czy masz przejście na kablu czujnik położenia wału <-> moduł zapłonowy EDIS, ewentualnie docisnij wtyczke na czujniku.

i jeszcze mógłbym baaaardzo długą liste wypisać tego co może za to odpowiaadać ...
adamo

Post autor: adamo »

sprawdzałem niema iskry ale napiencie do cewki dochodzi moze to byc przyczyna skszynki bezpiecznikow bo nieras pompka niedzała i musze odpalać na lpg
:cry:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

sprawdz czy masz mase na 9 pinie w EDISie, sprawdz ten przewód i zapięcie na czujniku położenia wału - bez informacji z tego czujnika EDIS nie podaje zapłonu na cewke - brak iskry
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Ariel wydaje mi się że akuś nie padł ponieważ w tym samym czasie jak żadne kontrolki nie zapalały się podczas próby uruchomienia, radio , światła i inne odbiorniki prądu działały. Z niecierpliwością czekam na jutrzejszy poranek......odpali :) czy nie :(
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

na 100% skrzynka ma wilgoć :cool:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

Ariel nie miałeś racji :razz: Usterka była gdzieś indziej. Lużny był kabel masy do silnika. Masa ta była przykręcona za pomocą śruby, która mocowała skrzynie biegów do silnika. Śruba ta była "ciut" za długa (jakieś 2 mm) i powodowała brak masy. Wymiana śruby i po sprawie.... Auto pali na dotyk :mrgreen:

Oby wszystkie awarie essinki były takie błache w naprawie.......
Tego Wam wszystkim i sobie życzę
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jakobs72, Twoja usterka nie mogla byc wykryta przez nas,bo to juz ingerencja osob 3 spowodowala ze miales ten problem i byla to przyczyna niepowtarzalna, stad nieprawidlowe nasze sugestie :) ale cieszymy sie ze udalo sie to znalezc i praktycznie bez kosztow naprawy :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
jakobs72
Posty: 900
Rejestracja: 15 paź 2006, 22:47
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: jakobs72 »

WieSiu wiem o tym i dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem. Wyjaśniłem moją usterkę tylko po to żeby ktoś inny z podobnym problemem zaczął "od początku", a nie rozkopywał skrzynkę bezpieczników. Szkoda roboty, czasu i pieniędzy (jeśli ktoś sam nie umie tego zrobić).

Pozdrawiam Jakobs72
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11776
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jakobs72, musze cie zmartwic. Jezeli nie trzymasz auta w garazu tylko jak przecietny czlowiek na parkingu pod blokiem to problem skrzynki raczej cie nie minie. no chyba, ze twoja przygoda z escortem to tylko krotkotrwaly flirt. no chyba, ze byla niedawno wymieniana/naprawiana albo ja ktos odpowiednio zabezpieczyl.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Powiem tak - do skrzynki bezpiecznikowej dochodzą przewody (wszystkie) ale nie bezpośrednio z komory silnika(przynajmniej tak jest u mnie) lecz przewody wychodzą do lewego nadkola a potem wchodzą do komory silnika.
Proponuje wszystkim zainteresowanym zakupić uszczelniacz np. typu Boll - odkręcić plastikowe nadkole i uszczelnić przewody przechodzące do środka kabiny - ale nie tylko z zewnątrz otworu przy gumie tylko każdy kabelek ma być uszczelniony.
Woda po kabelkach schodzi między nimi i wali prosto na skrzynkę bezpieczników.
Podobna sprawa z kablami po prawej stronie tam też może przeciskać się woda między kablami - no i w tedy mamy wodę pod nogami pasarzera.
Takie zabezpieczenie kabli spowoduje to , że skrzynka bezpiecznikowa przestanie dostawać wody i nie będzie rdzewieć a i prawa strona będzie sucha - kiedyś paru kolegów szukało miejsca przecieku po prawej stronie.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

bardzo ciekawa koncepcja.... Ale jak wyciagalem z auta cala wiazke (oczywiscie z escorta) to lewej czesci auta te wzsystkie kable byly zalane guma,wiec nie wydaje mi sie zeby tamtedy latwo przedostawala sie woda,zwlaszcza ze zadnego kabla z tamtad ruszyc sie nie da
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ