Wczoraj wieczorem wjechałem autkiem do garażu , autko nie sprawiało żadnych kłopotów. Dzisiaj rano - kaplica, auto ani drgnie. Było to tak: przy pierwszej i drugiej próbie uruchomienia autka kontrolki się zaświeciły, rozrusznik nie zakręcił ani razu, tylko było słychać jak elektomagnes próbuje wypełnić swoją rolę. Przy trzeciej próbie było ciekawiej: kontrolki nie zapaliły sie, elektomagnes zamilkł, natomiast po wyjęciu kluczyka ze stacyjki zaczęły się żarzyć kontrolki ciśnienia oleju i niezapięcia pasów. Odłączyłem akuś. Sprawdziłem miał niecałe 12 volt. Podłączyłem akuś do prostownika i pojechałem do pracy autobusem . Po robocie zadzwoniłem do taty żeby podciągnąć autko do elektryka. Podłączyłem akuś i spróbowałem autko odpalić ale się nie dało. Po przecholowaniu auta około 200 metrów wszystko sie naprawiło.... cód jakis czy co.... może escorcik boi sie elektryka Pojechałem z essim do elektryka, ale on nic nie stwierdził bo w tej chwili autko było ok.
Co Wy na to .... Macie jakiś pomysł co mogło sie stać ?
padla ciśkrzynaka bezpieczników masz wniej wilgoć i rozładowałoci akum. sprubuj ją wyciągnąć i wysuszyć suszarką jeśli ci nie pomoże to przelutowanie zimnych lutów masz tam teraz zwarcie miałem identyczne objawy sprawdzgdzie ci woda kapie na skrzyne albo ją zabezpiecz czymś
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
mam podobny problem ale auto ani drgnie prond jest ale niema iskry i niewiem co sie dzeje nieras mu sie tak dzalo ale po chwili odpalał a teras drugi dzeń stoi i nic
sprawdz czy masz mase na 9 pinie w EDISie, sprawdz ten przewód i zapięcie na czujniku położenia wału - bez informacji z tego czujnika EDIS nie podaje zapłonu na cewke - brak iskry
Ariel wydaje mi się że akuś nie padł ponieważ w tym samym czasie jak żadne kontrolki nie zapalały się podczas próby uruchomienia, radio , światła i inne odbiorniki prądu działały. Z niecierpliwością czekam na jutrzejszy poranek......odpali czy nie
Ariel nie miałeś racji Usterka była gdzieś indziej. Lużny był kabel masy do silnika. Masa ta była przykręcona za pomocą śruby, która mocowała skrzynie biegów do silnika. Śruba ta była "ciut" za długa (jakieś 2 mm) i powodowała brak masy. Wymiana śruby i po sprawie.... Auto pali na dotyk
Oby wszystkie awarie essinki były takie błache w naprawie.......
Tego Wam wszystkim i sobie życzę
jakobs72, Twoja usterka nie mogla byc wykryta przez nas,bo to juz ingerencja osob 3 spowodowala ze miales ten problem i byla to przyczyna niepowtarzalna, stad nieprawidlowe nasze sugestie ale cieszymy sie ze udalo sie to znalezc i praktycznie bez kosztow naprawy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
WieSiu wiem o tym i dziękuję wszystkim za zainteresowanie problemem. Wyjaśniłem moją usterkę tylko po to żeby ktoś inny z podobnym problemem zaczął "od początku", a nie rozkopywał skrzynkę bezpieczników. Szkoda roboty, czasu i pieniędzy (jeśli ktoś sam nie umie tego zrobić).
jakobs72, musze cie zmartwic. Jezeli nie trzymasz auta w garazu tylko jak przecietny czlowiek na parkingu pod blokiem to problem skrzynki raczej cie nie minie. no chyba, ze twoja przygoda z escortem to tylko krotkotrwaly flirt. no chyba, ze byla niedawno wymieniana/naprawiana albo ja ktos odpowiednio zabezpieczyl.
Powiem tak - do skrzynki bezpiecznikowej dochodzą przewody (wszystkie) ale nie bezpośrednio z komory silnika(przynajmniej tak jest u mnie) lecz przewody wychodzą do lewego nadkola a potem wchodzą do komory silnika.
Proponuje wszystkim zainteresowanym zakupić uszczelniacz np. typu Boll - odkręcić plastikowe nadkole i uszczelnić przewody przechodzące do środka kabiny - ale nie tylko z zewnątrz otworu przy gumie tylko każdy kabelek ma być uszczelniony.
Woda po kabelkach schodzi między nimi i wali prosto na skrzynkę bezpieczników.
Podobna sprawa z kablami po prawej stronie tam też może przeciskać się woda między kablami - no i w tedy mamy wodę pod nogami pasarzera.
Takie zabezpieczenie kabli spowoduje to , że skrzynka bezpiecznikowa przestanie dostawać wody i nie będzie rdzewieć a i prawa strona będzie sucha - kiedyś paru kolegów szukało miejsca przecieku po prawej stronie.
bardzo ciekawa koncepcja.... Ale jak wyciagalem z auta cala wiazke (oczywiscie z escorta) to lewej czesci auta te wzsystkie kable byly zalane guma,wiec nie wydaje mi sie zeby tamtedy latwo przedostawala sie woda,zwlaszcza ze zadnego kabla z tamtad ruszyc sie nie da
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982