POMOCY! Elektryczne Szyby!

Moderator: Moderatorzy

sebuko

POMOCY! Elektryczne Szyby!

Post autor: sebuko »

witam!

mam spory problem! a mianowicie posiadam w swoim Escorcie elektryczne szyby i w piekny, pogodny dzien opuscilem sobie jedna po czym jak dojechalem na miejsce okazalo sie, ze nie moge jej podniesc! obie szyby nie reaguja na przyciski sterujace!

czy zna ktos moze sposob jak podniesc awaryjnie szybe? nie prosze nawet o pomoc w naprawie, chcialbym tylko podniesc szybe!

teraz krotki opis czynnosci, ktore wykonalem celem naprawy usterki!
- bezpiecznik jest ok!
- po zapaleniu swiatel, przyciski sterujace swieca sie z czego wnioskuje, ze jest na nich prad
- dzisiaj rozebralem drzwi, wypialem kostke z kabelkami, ktora wpieta jest do silnika podnoszacego szybe i okazalo sie, ze jest w niej prad tzn. naciskajac przyciski sterujace pojawia sie tam napiecie odpowiednio +12, -12,
- nastepnie podpialem sie pod mase i mierzylem napiecie w poszczegolnych kabelkach (jest ich cale dwa, wiec nie bylo duzo mierzenia) i okazalo sie, ze tez jest napiecie

troche zgupialem bo juz koncza mi sie pomysly czego to moze byc wina, ze nagle przestaly mi dzialac obie szyby! watpie zeby spalily sie oba silniczki na raz!? najgorsze jest to, ze nie moge nigdzie pojechac z opuszczona szyba :( wiec Fordzik odpoczywa w garazu!!

bardzo prosze o pomoc! kazda rada bedzie dla mnie cenna!!

pozdrawiam
.:sebuko
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

a czy dryga szyba chodzi??, czy probowales zamienic sterowanie , czyji zamienic przelaczniki
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Nie jestem do końca pewny ale chyba powinny być tam jeszcze jakieś krańcówki które wyłanczają prąd w silniczkach .
Możliwe , że one nie pozwalają na uruchomienie .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

sebuko pisze:chcialbym tylko podniesc szybe!
Spróbuj podać napięcie prosto z akumulatora.
sebuko

Post autor: sebuko »

a czy dryga szyba chodzi??
druga szyba rowniez nie dziala!
czy probowales zamienic sterowanie , czyji zamienic przelaczniki
tego jeszcze nie probowalem

Spróbuj podać napięcie prosto z akumulatora
jest dziwna sprawa bo tak robilem i silniczek dalej nie reagowal!! z tym, ze dostep do niego jest masakrycznie utrudniony i nie jestem pewien czy sie dobrze wpialem?! ale raczej tak!

dlatego mysle, ze jamszoł ma racje piszac, ze
Nie jestem do końca pewny ale chyba powinny być tam jeszcze jakieś krańcówki które wyłanczają prąd w silniczkach .
Możliwe , że one nie pozwalają na uruchomienie .
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

wył krańcowe są przy silniczku taki sprężynki jeslilinka się zaciąnie to wył
sebuko, wyciąg mechanizm to jest 20 min roboty rozwiertaj nity i wyciągasz
a bezpośrednio z akuma sprubuj tylko zmieniaj bieguny bo+i- otwierają a - i +zamykają odwrotnie
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

sebuko, tam nie ma zadnych krancowek, jak na akumulatorze nie chca sie podniesc ani opuscic (po bezposrednim wpieciu w kostke w drziwach), to sa uszkodzone te silniki,pytanie tylko dlaczego sa uszkodzone oba naraz... ??
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu - coś jednak je wyłancza jak szyba jest w krańcowym położeniu ( góra - dół) bo jak przyciśniesz włącznik to nie słychać żeby pracowały ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23543
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

jamszoł, nie slychac,ale popatrz na to jak Ci oswietlenie zegarow swieci na samym koncu (np przy domykaniu), oswietlenie powinno przygasnac i tak ciagle byc przygasniete jak trzymasz przycisk. Wiec czujnika krancowego na pewno nie ma. Oswietlenie oczywiscie przygasa bo idzie duzy prad na silowniki i jest spadek napiecia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

moim zdaniem silniczki w escorcie dzialaja na zasadzie przeciarzenia jak silnik stwierdzi ze ma opor to rozlacza sie, testowalem to na wlasniej rece, podstawialem ja dop jadaca do gory szybe i troszek mi scisnelo reke i silnik stanal i dalej w gore nie jechal choc naciskalem przelacznik,w dol pojechal bez problemu , wiec moje zdanie jest takie ja by byla krancowak to by mi ucielo palce a to nie bylo tak,sproboj podlaczyc tak jak wiesiu napisal ze centralnie z akumulatora
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3482
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

simo pisze:sproboj podlaczyc tak jak wiesiu napisal ze centralnie z akumulatora
o tym to pierwszy pisał darcun :razz: ino, że podobno dojście masakryczne, ale to nic. Naprawimy pewnie przez neta :mrgreen:
simo
Posty: 1054
Rejestracja: 21 mar 2005, 15:44
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: simo »

oj przepraszam za pomylka jak pisal na poczatku darcun4 a pozniej wiesciu podlacz napiecei z akumukatora
jest Ford Mondeo `17 2.0 TDCI
jest Mitsubishi Colt 05 1,3
jest /był Fiat Tipo 18 1,6 MultiJet
był Ford Focus `12 1.6 TDCI
był Nissan Primera `05 2.0
był Fiat Stilo `03 JTD
był Nissan Primera `01 TD
był Escort`97 1.6 16V + LPG III
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wiechu masz rację.
Co do stojących silniczków - kolega napisał , że prąd + - 12V dochodzi no to mam pytanie uzupełniające - CZY DOCHODZI MASA DO SILNICZKóW ?
Może tam się coś poknociło ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

masa jest tam na przemian raz natym a raz natym :grin:
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

PRZEWONIE A CZY JEST NA SILNICZKU ?
Nic dodać nic ująć nie ma co gdybać trza zakasać rękawy i wytargać silniczki na wierch i zapodać prąd bezpośrednio trzymając jednego po drukim w ręku.
Chociaż sądząc po wypowiedzi kolegi SIMO , że silniczki mają przeciążeniówki to możliwe , że poprostu czyba jak zlazła na dół to ma za dóży opór aby ruszyć w górę (np ktoś kiedyś nasmarował coś za dużo albo przedobrzył z konserwacją)
Proponuję przy ściągniętej tapicerce pchać ręką za szybę do góey i jednocześnie próbować załączyć silniczek - może pomoże .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ