
Problemy z silnikiem 1.4
Moderator: Moderatorzy
Problemy z silnikiem 1.4
Witam wszystkich eskorto- maniaków i proszę o pomoc !!! Mam essiego z 91 r 1.4 bęzyna mono wtrysk. Problem dotyczy silnika jeśli dodaję gazu powoli to wchodzi na obroty bez problemu, natomiast jeśli przycisnę pedał szybko prawie do "deski" to silnik się zdusi ,muli i po chwili wchodzi na obroty tak samo na ciepłym jak i zimnym silniku. Wymieniłem filtr paliwa , przewody i świece wporządku, kumple stawiają na to ze to pompa paliwa za mało wydajna. Proszę o radę jeśli to pompa to czy można się do niej dostać bez wyciągania zbiornika? Czekam 

umnie też to samo był winien czujnik położenia przepóstnicy więć tak jak widać przyczy może być wiele .
wydajność pompy powinna mieć 1 mpah idze to zmierzyć manometrem
a w wtrysku mono jest regelacja ciśnienia jest to na taki mały klucz imbuś chyba 4ka w książce wkłe jest to opisane
wydajność pompy powinna mieć 1 mpah idze to zmierzyć manometrem
a w wtrysku mono jest regelacja ciśnienia jest to na taki mały klucz imbuś chyba 4ka w książce wkłe jest to opisane
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO
KONTAKT 604285432
-
- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
byłem u mechaniora ...
wymieniliśmy:
- czujni temp powietrza
- map
- lambda
- komputer
- modul zaplonowy
- opornik wtryskiwacza
- wtryskiwacz
- potencjometr przepustnicy
- kabel od wtryskiwacza
- reset kompa
efekt: ŻADNEJ RóŻNICY !!!!! dalej muli itede
wrzuciliśmy stare (tzn moje dotychczasowe) graty spowrotem i coś mnie tknęło żeby podnieść ciśnienie paliwa podawanego na wtryskiwacz i ...
nie wiem niestety czy zaczał palić mniej, ale ...
W KOŃCU ZAPIER..... tzn przyspiesza
60km/h 5 bieg wrzucony a on przyspiesza
wcześniej przy 60km/h na 3 biegu w zasadzie to się toczył, a nie przyspieszał
zobaczymy jak jeszcze spalanie wyjdzie, ale narazie mi sie podoba
ja nawet nie wiedzialem, ze Essi 1,4 taki żwawy jest 
wymieniliśmy:
- czujni temp powietrza
- map
- lambda
- komputer
- modul zaplonowy
- opornik wtryskiwacza
- wtryskiwacz
- potencjometr przepustnicy
- kabel od wtryskiwacza
- reset kompa
efekt: ŻADNEJ RóŻNICY !!!!! dalej muli itede

wrzuciliśmy stare (tzn moje dotychczasowe) graty spowrotem i coś mnie tknęło żeby podnieść ciśnienie paliwa podawanego na wtryskiwacz i ...
nie wiem niestety czy zaczał palić mniej, ale ...
W KOŃCU ZAPIER..... tzn przyspiesza

60km/h 5 bieg wrzucony a on przyspiesza

wcześniej przy 60km/h na 3 biegu w zasadzie to się toczył, a nie przyspieszał

zobaczymy jak jeszcze spalanie wyjdzie, ale narazie mi sie podoba


- cidzej
- Posty: 11776
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
jak patrzysz na wtrysk to po lewej stronie jest taka "buła" z dziurą w środku, chyba na ampul (albo torxa - nie pamiętam). wsadzasz klucz i kręcisz.
nie jest to metoda "ostateczna", warto najpierw (jeśli się tego dawno nie robiło) wymienić filtr paliwa bo to może być jego wina, że pompa daje za małe ciśnienie paliwa
akurat u mnie wyglada na to, ze pompe mam zalozona nie do 1,4 tylko taka jaka pasowala i w efekcie na oryginalnych ustawioeniach cisnienie bylo za slabe. juz przy 50% gazu wtryskiwacz nie dostawał paliwa, tzn dawala ale "impulsowo". W tej chwili dalej jest jeszcze za malo, bo powyzej jakis 80-85% gazu znowu są przerwy w podawaniu paliwa, ale narazie się tym tak bardzo nie przejmuje, bo raczej jezdze do 4000RPM i udało mi się zbić w końcu spalanie z prawie 17litrow na ~ 10litrow na 100km
nie jest to metoda "ostateczna", warto najpierw (jeśli się tego dawno nie robiło) wymienić filtr paliwa bo to może być jego wina, że pompa daje za małe ciśnienie paliwa
akurat u mnie wyglada na to, ze pompe mam zalozona nie do 1,4 tylko taka jaka pasowala i w efekcie na oryginalnych ustawioeniach cisnienie bylo za slabe. juz przy 50% gazu wtryskiwacz nie dostawał paliwa, tzn dawala ale "impulsowo". W tej chwili dalej jest jeszcze za malo, bo powyzej jakis 80-85% gazu znowu są przerwy w podawaniu paliwa, ale narazie się tym tak bardzo nie przejmuje, bo raczej jezdze do 4000RPM i udało mi się zbić w końcu spalanie z prawie 17litrow na ~ 10litrow na 100km
jak zrobić reset?
witam.
piszecie że na wszystko jest dobry reset kompa. a czy to moge zrobić bez sprzętu, czy musze do mechanika jechać.
piszecie że na wszystko jest dobry reset kompa. a czy to moge zrobić bez sprzętu, czy musze do mechanika jechać.