Problemy z silnikiem 1.4

Moderator: Moderatorzy

Radek

Problemy z silnikiem 1.4

Post autor: Radek »

Witam wszystkich eskorto- maniaków i proszę o pomoc !!! Mam essiego z 91 r 1.4 bęzyna mono wtrysk. Problem dotyczy silnika jeśli dodaję gazu powoli to wchodzi na obroty bez problemu, natomiast jeśli przycisnę pedał szybko prawie do "deski" to silnik się zdusi ,muli i po chwili wchodzi na obroty tak samo na ciepłym jak i zimnym silniku. Wymieniłem filtr paliwa , przewody i świece wporządku, kumple stawiają na to ze to pompa paliwa za mało wydajna. Proszę o radę jeśli to pompa to czy można się do niej dostać bez wyciągania zbiornika? Czekam :roll:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Raczej napewno nie pompa choć kto wie? Co do dostania się do niej masz takie wielkie szczeście ze trzeba zdjąc zbiornik żeby się do niej dostać na forum jest jeden specjalista od wyciagania zbiorników (Leszek :P )
adrianolkusz

Post autor: adrianolkusz »

Kup sobie formułe do czyszczenia wtryskiwaczy... dostępna na każdej markowej stacji paliw... koszt około20zł.... i wlej na zbiornik paliwa....
Crahen

Post autor: Crahen »

Miałem to samo w swoim i u mnie to była wina MapSensor'a. Wymieniłem, po czym zresetowałem kompa i wszystko jest gitara, tzn było, bo teraz nie działa mi pompa paliwa :/
Zapewne skrzynka bezpieczników :/
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

umnie też to samo był winien czujnik położenia przepóstnicy więć tak jak widać przyczy może być wiele .
wydajność pompy powinna mieć 1 mpah idze to zmierzyć manometrem
a w wtrysku mono jest regelacja ciśnienia jest to na taki mały klucz imbuś chyba 4ka w książce wkłe jest to opisane
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Patryk

Post autor: Patryk »

Proponuje zrob test kompa i zobacz jakie bledy wyskocza, potem resecik i dopiero jak nie pomoze to sie bedzie myslec :cool:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u mnie przy takich obajawach komp wywalił:

1. MAPsensor - za niskie napięcie
2. brak/uszkodzony czujnik temperatury powietrza
3. brak/uszkodzony elektrozawór pochłaniacza

jutro jade na szrot/mechanika to robić - zobaczymy wymian, którego/których elementów pomoże
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

byłem u mechaniora ...

wymieniliśmy:

- czujni temp powietrza
- map
- lambda
- komputer
- modul zaplonowy
- opornik wtryskiwacza
- wtryskiwacz
- potencjometr przepustnicy
- kabel od wtryskiwacza
- reset kompa

efekt: ŻADNEJ RóŻNICY !!!!! dalej muli itede :(


wrzuciliśmy stare (tzn moje dotychczasowe) graty spowrotem i coś mnie tknęło żeby podnieść ciśnienie paliwa podawanego na wtryskiwacz i ...

nie wiem niestety czy zaczał palić mniej, ale ...

W KOŃCU ZAPIER..... tzn przyspiesza :D
60km/h 5 bieg wrzucony a on przyspiesza :)
wcześniej przy 60km/h na 3 biegu w zasadzie to się toczył, a nie przyspieszał :|

zobaczymy jak jeszcze spalanie wyjdzie, ale narazie mi sie podoba :) ja nawet nie wiedzialem, ze Essi 1,4 taki żwawy jest :D
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

A jak to ciśnienie podniosłeś? Manipulowałeś przy regulatorze ciśnienia?
Pozdro
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

dokręciliśmy śrubę ampulem w regulatorze ciśnienia (tym przy wtrysku)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Elvis80

Post autor: Elvis80 »

Aaa, dzięki. A mierzyliście je jakoś manometrem? Też to mam, że jak wciskam czasem gaz to nie idzie.. ale może tak ma być..
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

nic nie mierzyliśmy. w razie czego mam zapasowy wtryskiwacz więc jak coś będzie nie tak i wtryskiwacz rozwali to zmniejsze cisnienie i wsadze zapasowy

na razie jest ok.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Patryk

Post autor: Patryk »

cidzej pisze:okręciliśmy śrubę ampulem w regulatorze ciśnienia (tym przy wtrysku)
hej czym dokreciliscie i ktora srube dokladnie to sobie tez dokrece hehe :cool:
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11737
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak patrzysz na wtrysk to po lewej stronie jest taka "buła" z dziurą w środku, chyba na ampul (albo torxa - nie pamiętam). wsadzasz klucz i kręcisz.

nie jest to metoda "ostateczna", warto najpierw (jeśli się tego dawno nie robiło) wymienić filtr paliwa bo to może być jego wina, że pompa daje za małe ciśnienie paliwa

akurat u mnie wyglada na to, ze pompe mam zalozona nie do 1,4 tylko taka jaka pasowala i w efekcie na oryginalnych ustawioeniach cisnienie bylo za slabe. juz przy 50% gazu wtryskiwacz nie dostawał paliwa, tzn dawala ale "impulsowo". W tej chwili dalej jest jeszcze za malo, bo powyzej jakis 80-85% gazu znowu są przerwy w podawaniu paliwa, ale narazie się tym tak bardzo nie przejmuje, bo raczej jezdze do 4000RPM i udało mi się zbić w końcu spalanie z prawie 17litrow na ~ 10litrow na 100km
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
G_S_L

jak zrobić reset?

Post autor: G_S_L »

witam.
piszecie że na wszystko jest dobry reset kompa. a czy to moge zrobić bez sprzętu, czy musze do mechanika jechać.
ODPOWIEDZ