Gdzie kranik spustu płynu chłodniczego?
Moderator: Moderatorzy
Gdzie kranik spustu płynu chłodniczego?
Nie wiem, czy to przez to, że mało kawy wypiłem, ale... nei mogę znaleźć kranika od spustu płyny z chłodnicy. Escorta mam od niedawna - stąd problem. Nie zdążyłem jeszcze kupić książki serwisowej.
OPRóŻNIANIE l NAPEŁNIANIE UKŁADU CHŁODZENIA
Obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia przez zdjęcie korka wlewu ze zbiornika wyrównawczego. Należy zachować środki ostrożności, aby nie poparzyć się parą wydobywającą się z wlewu (patrz punkt dotyczący sprawdzania szczelności układu).
Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony w chłodnicy i spuścić ciecz z układu chłodzenia silnika.
Zakręcić korek spustowy i powoli napełnić układ odpowiednią cieczą niezamarzającą przez wlew zbiornika wyrównawczego.
Odczekać aż z wlewu przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
Zamknąć korek wlewu.
Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu chłodzenia.
Nagrzać silnik do temperatury normalnej pracy górny przewód układu chłodzenia (prowadzący z chłodnicy do termostatu) musi być gorący i wyłączyć silnik. W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym do właściwego poziomu.
wg WKŁ
Obniżyć ciśnienie w układzie chłodzenia przez zdjęcie korka wlewu ze zbiornika wyrównawczego. Należy zachować środki ostrożności, aby nie poparzyć się parą wydobywającą się z wlewu (patrz punkt dotyczący sprawdzania szczelności układu).
Odkręcić korek spustu cieczy chłodzącej umieszczony w chłodnicy i spuścić ciecz z układu chłodzenia silnika.
Zakręcić korek spustowy i powoli napełnić układ odpowiednią cieczą niezamarzającą przez wlew zbiornika wyrównawczego.
Odczekać aż z wlewu przestaną wydobywać się pęcherzyki powietrza.
Zamknąć korek wlewu.
Uruchomić silnik i sprawdzić szczelność układu chłodzenia.
Nagrzać silnik do temperatury normalnej pracy górny przewód układu chłodzenia (prowadzący z chłodnicy do termostatu) musi być gorący i wyłączyć silnik. W razie potrzeby uzupełnić ilość cieczy chłodzącej w zbiorniku wyrównawczym do właściwego poziomu.
wg WKŁ
To nie jest kranik a korek spustu cieczu chlodzacej, znajduje sie na dole chlodnicy po prawej stronie przy dolnej listwie na ktorej opiera sie chlodnica patrzac od przodu samochodu. Wyglada jak taki maly okragly element z nacieciem w ksztalcie krzyza, jest z tworzywa i nie da sei go wykrecic do konca wiec uwaga przy spuszczaniu plynu bo mozna sie sporo pochlapac
pozdrawiam 


Niby jest nizej niz silnik ale jak ja zmienialem glowice i spuscilem caly plyn z ukladu chlodzenia to w bloku silnika byly jeszcze 2 szklanki plynu ktory sciagnolem przy pomocy pompki do sciagania oleju
wiec fakt spuszcenia calego plynu z chlodnicy nie oznacza ze spusci sie calutki plyn z silnika
a to znaczy ze taka "srubka" by sie przydala 


