Jamszoł, dobrze mówisz i pozwole sobie zamiescic cytat kolegi z innego forum
"Panowie. MAP (Manifold Absolute Pressure) sensor, jak sama nazwa wskazuje, mierzy ciśnienie bezwzględne w kolektorze ssącym. Nie ma nic wspólnego z systemem EGR. I nie występuje ani w MkI, ani w MkII
To, co opisujecie, to czujnik różnicy ciśnień, tzw. czujnik DPF (Differential Pressure Feedback) - za zadanie ma mierzyć spadek ciśnienia na zwężce w rurce idącej z wydechu do dolotu. Jest spadek = jest przepływ PCM steruje zaworem EGR poprzez podawanie na niego podciśnienia (za pośrednictwem zaworu EVR) i jednocześnie kontroluje przepływ spalin - jeśli przepływu nie ma gdy być powinien albo gdy jest jak nie powinno go być (albo ogólnie wartość przepływu nie jest odpowiednia), mamy błąd.
Sprawny system EGR to samo dobro Natomiast niesprawny (głównie chodzi o zablokowanie zaworu w pozycji otwartej) może dawać różne mniej lub bardziej ciekawe efekty..."
wlasnie to jest zawór EVR jak odpialem wtyczke to co na fotce widac wywalilo blad zaworu EVR
Zawór pochlaniacza par paliwa tez moge monitorowac jutro dogrzebie sie do tego i zobacze jaki bald jak odlacze zasilanie z niego i czy to bedzie to
w sumie to dalej nie wiem co je co i do czego to
