SKRZYNIA BIEGóW DZIWNIE BRZMI

Moderator: Moderatorzy

darekn11

SKRZYNIA BIEGóW DZIWNIE BRZMI

Post autor: darekn11 »

Witam
ostatnio wynieniałem płyn chłodzący i płym spomagania wiem ze niema to nic spulnego ale zaraz po tył doszły mnie dziwne dzwieki ze skrzyni
polegają one na tym ze na biegu jałowym coś lata w środku jak by jakieś kamyki czy coś kakiego moze wpadło coś do koła zamachowego ale jak?????
prosze o pomoc :shock:
MARKKO

Post autor: MARKKO »

Jeżeli ustępują po wcisknięciu sprzęgła to łożyska masz już wyrobiene w skrzyni i one tak latają.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Ja słyszałem że coraz częsciej niemieccy handlarze (zazwyczaj turcy mieszkający w Niemczech) wciskają Polakom i innym klientom ze wschodu auta z trocinami w skrzyni biegów lub tylnym moście: poprostu skurw........stwo :!: :evil: Wyobrażacie sobie że kupujecie wymarzonego escorcika w Niemczech i po przejechaniu paru tysięcy kilometrów lub nawet kilkuset (!) zaczyna się rozlatywać skrzynia ??
Robson

Post autor: Robson »

mam podobny problem "na luzie" słychać delikatne chrobotanie, jak wcisne sprzęgło to cisza...czyli co łożysko oporowe??
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2568
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

Lożysko oporowe.

Vieczur pisze:Ja słyszałem że coraz częsciej niemieccy handlarze (zazwyczaj turcy mieszkający w Niemczech) wciskają Polakom i innym klientom ze wschodu auta z trocinami w skrzyni biegów lub tylnym moście:

Vieczur-takie żeczy to robią od "wieków".i nie tylko niemcy ale i polacy w polsce.a już nałogowo sie to robiło w motorach :wink:
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

No i umnie po puszczeniu sprzegłqa zaczyna nieżle szumieć :? mniemam że to koniec łożyska oporowego :?
W związku z tym mam do was pytanie :?: Jakie koszty co jeszcze wymienic ,czy poczekać jak sie rozsypie i dopiero wtedy wymienić :?:
Narazie mimo szumu jest wszystko OK :wink:
raw

Post autor: raw »

Gdyby ktos potzrebowal to mam nowe łożyska . Cena około 35 zeta.
Vieczur

Post autor: Vieczur »

Yanek pisze:czy poczekać jak sie rozsypie i dopiero wtedy wymienić
Yanek...w zadnym wypadku ! Nigdy nie powinno sie wymieniac czesci (praktycznie wszystkich) w momencie kiedy sie rozsypuja bo przy pechu co innego moze na tym ucierpiec :( Koszt lozysk nie duzy...tak jak wspomina raw beda to granice 30-50 zl...nie wiem jedynie jak z wymiana...ale lepiej sprawdz szybko czy to jest to i nie czekaj na nic tylko wymieniaj jak najszybciej...jesli oczywiscie dbasz o autko i chcesz sie nim cieszyc jak najdluzej ;) :)

Pozdro
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Yanek, pytanie takie mam, kiedy wlasciwie lozysko jest wykorzystywane? chyba tylko wtedy gdy pedal sprzegla jest wcisniety i je puszczasz ? Czy po puszczeniu sprzegla tez jest wykorzystywane?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
ARIEL
Posty: 1933
Rejestracja: 22 sty 2006, 20:33
Lokalizacja: Rybnik-Śląsk
Kontakt:

Post autor: ARIEL »

a nie zaczynają się sypać tłumiki drgań skrętnych te sprężynki na tarczy bo łożysko raczej po zluzowaniu pedału nie działa mój ojciec tak mial w swifcie suzuki.
fiesta 1.4 tdci
Insignia b 260 KM 2018
insignia2,0 CDTI 200 KM
dpf out chip
dci 1.9 130KM
puntoII 1.2 16v
-FOCUS - GHIA
-FIESTA-GHIA 1.25
-MEGAN CUPE 2.0 LPG
- ESCORT 1.4 COMBI
kiedyś_NIKO

KONTAKT 604285432



-
Robson

Post autor: Robson »

Witam!
wymieniłem łożysko na nowe a prz okazji też tarczę i docisk, stare było tak wyrąbane że niedługo bym je wyjął w kilku częściach... założyłem skrzynię odpalam silnik i słyszę że coś nadal chrobocze na luzie....co to może być ...skrzynia się sypie?? wcześniej nie wiem czy też skrzynia chrobotała bo łożysko oporowe zagłuszało... a jak wcisnę sprzęgło to milknie wszystko....Panowie co robić?
Robson

Post autor: Robson »

widzę że nie otrzymam podpowiedzi...
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3486
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

robson pisze:widzę że nie otrzymam podpowiedzi...
robson a co tu podpowiadać? Przecież sam sobie już odpowiedziałeś. Jak wysprzęglisz i nie chrobota to w 98% skrzynia. Wyciągaj, podłącz do jakiegoś napędu zewnętrznego np. silnik elektryczny od pralki ( mogę pożyczyć) i oglądaj, słuchaj i szukaj.
Gdyby to były np. łożyska w kołach, to i na luzie by chrobotało.
Marcin Lis

Post autor: Marcin Lis »

robson, Witam, mam to samo, w serwisie stwierdzili wyrobione wielowpusty na wałkach i zalecili wymianę skrzyni,
Marcin Lis

Post autor: Marcin Lis »

i jeszcze jedno, u mni ejest tak, że na 1 i 2 biegu słychac skrzynie w czasie jazdy, takie grzechotanie z obudoy, na 3 i 4 tego w ogóle z kolei nie słychac, poza tym objawy podobne - po wyłaczeniu sprzęgła cisza jak po smierci organisty, na właczonym hałas, może to rzeczywiście docisk?
ODPOWIEDZ