Napinacz, czy tylko rolka?
Moderator: Moderatorzy
Mechanik to wydatek, będę musiał pokombinować coś żeby ruszyć te śruby, nie są pordzewiałe po prostu trzymają mocno. A trzeba przyznać, że wieszanie się na kluczu jak Melkart Ball w Mam Talent z pozycji przechodnia może wyglądać nieco dziwnie.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
NApisz no jaka tam jest śruba ??? krzyżak czy nasadka - jaki rozmiar bo nie wiem jak to w TD a śruby potraktuj środkiem do odrdzewiania lub do czyszczenia hamulcy - kilka razy i powinno pomóc .
Aha i spróbuj najpierw dokręcić śrubę . Nie wiem ile w tym prawdy ale kiedyś mechanik mi tak doradził by mocno zapieczone śruby spróbować zawsze lekko dokręcić a dopiero potem odkręcać
Aha i spróbuj najpierw dokręcić śrubę . Nie wiem ile w tym prawdy ale kiedyś mechanik mi tak doradził by mocno zapieczone śruby spróbować zawsze lekko dokręcić a dopiero potem odkręcać

10tka, dało radę jedną odkręcić tą do której dostęp jest od dołu najprostszy, ta druga nie obeszło się bez metrowej rury włożonej przez komore silnika i mocne szarpnięcie na grzechotce, ruszyło!
Wymieniłem rolkę, jak ją zakręcę trzymając cały napinacz w ręce to szumi i ma taki metaliczny klank, ponadto regulacja jest niemal zrośnięta z posuwem rolki. Także napinacz wymieniony, i pasek także, dobrze że wziąłem dwa, okazało się że ten dedykowany do rocznika 97 pasował (krótszy), a ten do mojego nawet wg VIN był za długi.
Póki co nic nie piszczy, nie stuka i nie szumi na rolkach i dobrze. Fajnie, że udało się zaoszczędzić na mechaniku, sumie półtorej godzinki mi to zajęło może nawet nie.
Mam nadzieję, że rolka Rouville wytrzyma swoje no i pasek także... przydałaby się na to wszystko osłona bo koło na wale jest tragiczne od kamieni bok cały popękany ale nigdzie nie da się znaleźć takiej osłony, mam dość specyficzną pompę wspomagania, i tak myślę nad samoróbką z nierdzewdzki i wyspawać sobie tak czy siak problem rozwiązany. dobrze, że się człowiek posłuchal starszych, sama rolka nie dałaby wiele bo regulacja dupnięta i nie do rozruszania.
Wymieniłem rolkę, jak ją zakręcę trzymając cały napinacz w ręce to szumi i ma taki metaliczny klank, ponadto regulacja jest niemal zrośnięta z posuwem rolki. Także napinacz wymieniony, i pasek także, dobrze że wziąłem dwa, okazało się że ten dedykowany do rocznika 97 pasował (krótszy), a ten do mojego nawet wg VIN był za długi.
Póki co nic nie piszczy, nie stuka i nie szumi na rolkach i dobrze. Fajnie, że udało się zaoszczędzić na mechaniku, sumie półtorej godzinki mi to zajęło może nawet nie.
Mam nadzieję, że rolka Rouville wytrzyma swoje no i pasek także... przydałaby się na to wszystko osłona bo koło na wale jest tragiczne od kamieni bok cały popękany ale nigdzie nie da się znaleźć takiej osłony, mam dość specyficzną pompę wspomagania, i tak myślę nad samoróbką z nierdzewdzki i wyspawać sobie tak czy siak problem rozwiązany. dobrze, że się człowiek posłuchal starszych, sama rolka nie dałaby wiele bo regulacja dupnięta i nie do rozruszania.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km