Napinacz, czy tylko rolka?
Moderator: Moderatorzy
Napinacz, czy tylko rolka?
Mam taki oto napinacz u siebie w aucie: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napinacz ... 89679-/470
Problem w tym, że rolka na nim jest luźna tzn chodzi na boki, przez co pasek wielorowkowy jest na brzegach poprzecierany. Poza tym rolka szumi podczas pracy silnika.
Przy ostatnim zdjęciu paska jego ponowne naciągnięcie w takim stopniu nie było możliwe, a dostęp do śruby z tyłu tej imbusowej to tragedia, podobno na tym jako tako można podregulować ale jak tam się dostać...
i teraz pytanie, czy jest sens wymieniać cały napinacz z rolką, czy wystarczy sama rolka? Różnica w cenie znaczna. Nie miałbym wątpliwości, gdyby nie to, że rolka lata na boki mimo że śruba jest dokręcona. Nie wiem czy to jest spowodowane tym, że łożysko się wyrobiło w rolce, czy coś jest też z mocowaniem nie tak i powstały luzy.
Problem w tym, że rolka na nim jest luźna tzn chodzi na boki, przez co pasek wielorowkowy jest na brzegach poprzecierany. Poza tym rolka szumi podczas pracy silnika.
Przy ostatnim zdjęciu paska jego ponowne naciągnięcie w takim stopniu nie było możliwe, a dostęp do śruby z tyłu tej imbusowej to tragedia, podobno na tym jako tako można podregulować ale jak tam się dostać...
i teraz pytanie, czy jest sens wymieniać cały napinacz z rolką, czy wystarczy sama rolka? Różnica w cenie znaczna. Nie miałbym wątpliwości, gdyby nie to, że rolka lata na boki mimo że śruba jest dokręcona. Nie wiem czy to jest spowodowane tym, że łożysko się wyrobiło w rolce, czy coś jest też z mocowaniem nie tak i powstały luzy.
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
ja bym wymienił cały napinacz, tak dla spokojności
a to dlatego że nie do końca rozumie gdzie jest ten luz
a jeżeli pasek jest uszkodzony to rozumie że pasek też wymienisz

a jeżeli pasek jest uszkodzony to rozumie że pasek też wymienisz

تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
tak tylko nie chcę właśnie wymieniać paska jak rolka jest walnięta. ten luz jest na rolce, po prostu lata/buja się na boki. Nie wiem czy to wynik walniętego łożyska czy napinacza. Chciałem się po prostu dowiedzieć czy dla której części jest to charakterystyczny objaw
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- kupiec
- Posty: 12913
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
na moje to musiałbym mieć to w ręce żeby sprawdzić gdzie jest ten luz
kup cały napinacz i pasek i wymieniaj, będziesz spokojniejszy i miła pewność na kolejne 80000 km
a jeżeli ten napinacz nie był stary i masz paragon to ja bym go reklamował
kup cały napinacz i pasek i wymieniaj, będziesz spokojniejszy i miła pewność na kolejne 80000 km
a jeżeli ten napinacz nie był stary i masz paragon to ja bym go reklamował
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
No niby tak, tylko że jak już rozbiorę to musiałbym mieć pod ręką nowe a nie wiem co. Według mnie sam napinacz jako tako nie ma jak się zepsuć ale to tylko moje gdybanie, no bo jego konstrukcja jest prosta, mocowanie do silnika, gwint na rolkę + śruba regulacyjna na imbus, więc teoretycznie winna byłaby sama rolka, ale że w życiu człowiek jeszcze pewnie mało widział, wolę się upewnić i spytać, bo a nóż się może okazać, że te napinacze mają tendencję do luzów na mocowaniu rolki itd. Może ktoś inny w tym temacie mógłby jeszcze pomóc, dzięki kupiec za wskazówki. Wolałbym unikać na razie napraw na zapas i zrobić tylko to co jest konieczne.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Tam się nie obejdzie bez tego napinacza w tym miejscu, gdyby go pominąć pasek haczyłby od góry o elementy silnika, a pasek też chcę wymienić tylko nie chcę tego robić póki nie rozwiążę problemu z rolką lub napinaczem.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22192
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino pisze:rolka na nim jest luźna tzn chodzi na boki,
Łożysko rolki poszło się bujaćelnino pisze: Poza tym rolka szumi podczas pracy silnika.
Samemu pewnie nie dasz rady wymienić samego łożyska
Jak ściągniesz pasek - bo masz go do wymiany - powinieneś dać radę zdemontować cały napinacz
Wymień cały
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Kupiony napinacz z Rouville i Pasek Gates'a. Tylko problem bo napinacz tak dopieprzony na śrubach że na kluczu wisiałem niczym iluzjonista na kawałku patyka i nic...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km