Napinacz, czy tylko rolka?

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Napinacz, czy tylko rolka?

Post autor: elnino »

Mam taki oto napinacz u siebie w aucie: http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Napinacz ... 89679-/470

Problem w tym, że rolka na nim jest luźna tzn chodzi na boki, przez co pasek wielorowkowy jest na brzegach poprzecierany. Poza tym rolka szumi podczas pracy silnika.

Przy ostatnim zdjęciu paska jego ponowne naciągnięcie w takim stopniu nie było możliwe, a dostęp do śruby z tyłu tej imbusowej to tragedia, podobno na tym jako tako można podregulować ale jak tam się dostać...

i teraz pytanie, czy jest sens wymieniać cały napinacz z rolką, czy wystarczy sama rolka? Różnica w cenie znaczna. Nie miałbym wątpliwości, gdyby nie to, że rolka lata na boki mimo że śruba jest dokręcona. Nie wiem czy to jest spowodowane tym, że łożysko się wyrobiło w rolce, czy coś jest też z mocowaniem nie tak i powstały luzy.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ja bym wymienił cały napinacz, tak dla spokojności :) a to dlatego że nie do końca rozumie gdzie jest ten luz
a jeżeli pasek jest uszkodzony to rozumie że pasek też wymienisz :)
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

tak tylko nie chcę właśnie wymieniać paska jak rolka jest walnięta. ten luz jest na rolce, po prostu lata/buja się na boki. Nie wiem czy to wynik walniętego łożyska czy napinacza. Chciałem się po prostu dowiedzieć czy dla której części jest to charakterystyczny objaw
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

na moje to musiałbym mieć to w ręce żeby sprawdzić gdzie jest ten luz
kup cały napinacz i pasek i wymieniaj, będziesz spokojniejszy i miła pewność na kolejne 80000 km
a jeżeli ten napinacz nie był stary i masz paragon to ja bym go reklamował
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

No niby tak, tylko że jak już rozbiorę to musiałbym mieć pod ręką nowe a nie wiem co. Według mnie sam napinacz jako tako nie ma jak się zepsuć ale to tylko moje gdybanie, no bo jego konstrukcja jest prosta, mocowanie do silnika, gwint na rolkę + śruba regulacyjna na imbus, więc teoretycznie winna byłaby sama rolka, ale że w życiu człowiek jeszcze pewnie mało widział, wolę się upewnić i spytać, bo a nóż się może okazać, że te napinacze mają tendencję do luzów na mocowaniu rolki itd. Może ktoś inny w tym temacie mógłby jeszcze pomóc, dzięki kupiec za wskazówki. Wolałbym unikać na razie napraw na zapas i zrobić tylko to co jest konieczne.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Możesz zrobić fotkę jak wygląda prowadzenie paska przez tą rolkę? Najlepiej jak jest zamontowana na silniku.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Tak to wygląda, strona z której jest łebek na imbus jest już schowana pod rolką i dostęp to niej właściwie żadny tam nawet palcy nie da się włożyć... zdjęcie stare z czasu jak wymieniałem pompę wspomagania bo ciekła
Załączniki
DSC05745_536x800.jpg
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Ja bym w ogóle wywalił tą rolkę, i zastosował napinacz który naciąga pasek za pomocą położenia alternatora, tak jak w starszych TD. Tyle że to by wymagało wymiany paska, i dokupienia napinacza.
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Tam się nie obejdzie bez tego napinacza w tym miejscu, gdyby go pominąć pasek haczyłby od góry o elementy silnika, a pasek też chcę wymienić tylko nie chcę tego robić póki nie rozwiążę problemu z rolką lub napinaczem.
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze:rolka na nim jest luźna tzn chodzi na boki,
elnino pisze: Poza tym rolka szumi podczas pracy silnika.
Łożysko rolki poszło się bujać
Samemu pewnie nie dasz rady wymienić samego łożyska
Jak ściągniesz pasek - bo masz go do wymiany - powinieneś dać radę zdemontować cały napinacz
Wymień cały
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

Kupiony napinacz z Rouville i Pasek Gates'a. Tylko problem bo napinacz tak dopieprzony na śrubach że na kluczu wisiałem niczym iluzjonista na kawałku patyka i nic...
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

ważne że wymieniłeś komplet :)
a tak przez ciekawość to ile miał ten napinacz przejechane?
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

w książce nic nie ma na jego temat więc przypuszczam, że od nowości, a napinacza nie wymieniłem dalej bo nie umiem go odkręcić niczym :/
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12913
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

odstaw auto na warsztat, tam go wykręcą, mają większe doświadczenie a jeżeli coś urwą to naprawią to fachowo
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

kupiec pisze: a jeżeli coś urwą to naprawią to fachowo
Optymista...
"Diesel jak każdy, musi puścić porządnego bąka żeby się cieszyć zdrowiem. "
Zablokowany