Escort MK IV - Zmiana zegarów i obrotomierz...

Moderator: Moderatorzy

emwugsm

Escort MK IV - Zmiana zegarów i obrotomierz...

Post autor: emwugsm »

Witam Mafie :-)

A więc zamarzyło mi się, aby w moim Essim zmienić zegary. Głównie chodzi o to, że denerwuje mnie brak obrotomierza w zestawie wskaźników. Widziałem ze są takowe zegary z obrotomierzem w wyzszych wersjach Escorta / Oriona. Poszedłem na giełde w Lubinie zacząłem sie rozglądać za licznikami i znalazłem jedne. Zacząłem sie do nich przymierzać, aż zobaczyłem, ze mają one zupełnie inne kostki :( Nie wiem w jaki sposób je przerobić... Kolejna sprawa w tych lepszych licznikach są osobne kontorlki kierunkowskazów.

Ogólnie moje pytania:
1. Jak przerobić kostki z liczników CL na Ghia
2. Czy po zmianie liczników będzie przekłamanie na prędkosciomierzu, tak jak np. to ma miejsce w Oplach (ja mam silnik 1.3, a te ponoć były w 1.6)
3. Jak (najprościej) zmienić kontrolki kierunków (nie urządza mnie raczej aby migały 2 naraz itp. ;-) )
4. Jak podłączyc obrotomierz (bezposrednio do cewki czy w jaki sposób ???) ?

Z góry dzieki za odpowiedx...

Pozdro 600

eMWu^GSM
MARKKO

Post autor: MARKKO »

a możesz zamieścić foto tychże zegarów?? Najlepij to właśnie tych kostek.
emwugsm

Post autor: emwugsm »

Jutro zrobie fotki kostek moich i postaram sie załatwić tych od Ghia (narazie nie wziałem tych liczników tylko im sie mocniej przyjrzałem)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Jeżeli masz ESSIEGO 1.3 to przekłamania bedą w OBROTOMIEŻU :( trzeba zamątowac odpowiedni oporniczek i wszystko bedzie OK :wink:

FOTO MILE WIDZIANE :wink:
Robson

Post autor: Robson »

witam!!
No ja ten temat mam za soba, też zakładałem licznik z obrotkiem do swojego, ale miałem z kostkami bo widziałem że są inne, i moim zdaniem nie przerobisz tych starych bo jedna jest za krótka a druga za długa, postaraj się o oryginalne kostki, to cię poprowadze jak go podłączyć bo jest ciężko. A kierunki podłączysz tak że będą migały osobno a jak wrzucisz awaryjne to obie, to bardzo proste. Obrotomierz: ja miałem licznik od diesla, miałem trochę z tym problemów bo obrotomierz mi zaniżał, ale przy pomocy klegów z tego forum dałem radę, musiałem podłaćzyć obr. pod alternator (ma takie wyjście ozn. literą "W"), i zmienić opornik w obrotku. Pozdrawiam!
emwugsm

Post autor: emwugsm »

na szczescie tez ten jest z kostkami

właśnie, jeszcze jedna sprawa. Mój Essi jest z 1989r. a słyszałem ze sa jakies 2 wersje zegarów do nich, ze niby od roku zalezy ze sa pozamieniane wskaźniki paliwa i temperatury cieczy chłodzącej... o co chodzi. Ktoś mi mówił, że ponoc moje zegary nie są fabrycznie od niego... może mi ktoś to wytłumaczyc ? poniżej forta jak to wygląda
Załączniki
Zegary (jeszcze na zielono, teraz są niebieskie) :-)
Zegary (jeszcze na zielono, teraz są niebieskie) :-)
Image(147).jpg (347.73 KiB) Przejrzano 4338 razy
Robson

Post autor: Robson »

dokładnie nie wiem w których wersjach były zamieniane te wskaźniki ale to nie ma znaczenia z której strony co jest... obie wrsje są fabryczne. Mam kilka prospektów niemieckich i w różnych modelach są różnie rozmieszczone te dwa wskaźniki, więc na pewno liczniki są oryginalne.
emwugsm

Post autor: emwugsm »

robson,
tyle to i ja wiem, ale rzekomo jedne (te moje) były w latach 86-87 a te drugie 88-90... nie wiem :/ a szczerze mówiąc nie mam dzis weny rozkrecać deski i sprawdzać jaka jest odlana data w plastiku
Robson

Post autor: Robson »

a rozumiem...a założyłeś już ten licznik??
emwugsm

Post autor: emwugsm »

noie, w dalszym ciągu mam ten, z którym kupiłem auto... tamten mam odłozony do soboty do giełdy :-)
ODPOWIEDZ