Zardzewiała podłoga

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Zardzewiała podłoga

Post autor: Mucka13 »

Witam. W moim esku podłoga jest dziurawa jak nie wiem, fotel kierowcy oderwał się od podłogi ;/ a więc przyszła pora na sprawnie. Będę to sam robił tylko prosiłbym o kilka porad. Na co uważać, jak dobrze podeprzeć. Mówili mi że jak wytnę podłogę, progi to mi się może auto złamać ;/ jest taka opcja?? jak tego uniknąc
Awatar użytkownika
Gajek
Posty: 1053
Rejestracja: 26 sie 2010, 18:59
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Gajek »

Auto nie złamię ci się. Wykręć fotele, zabezpiecz wszystkie kable, które idą podłogą żeby ci się nie spaliły. No i materiał na podłodze musisz jakoś zabezpieczyć, a najlepiej wyciągnąć. Delikatnie to rób, bo łatwo rozerwać ten materiał
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Gajek pisze:Auto nie złamię ci się
Jak bedzie wycięta podłoga i progi to może i złamać się nie złamie ale może się pokrzywić i po wspawaniu nowych elementów juz geometrii podwozie nie zachowa. Najlepiej robić etapami a nie wszystko na raz.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
emtees

Post autor: emtees »

Nic sie nie złamie. Zrób najpierw jedną stronę, potem drugą i będzie ok. Przez całą długość auta idą podłużnice więc jest bezpiecznie. Ja tak robiłem u siebie - miałem wycięte całe progi zewnętrzne i po 70% około progów wewnętrznych, w ciul podłogi i wszystko jest ok. Nic się nie złamało i nie skrzywiło. Mi też mówili, że jak wytne to mi się auto połamie, spłonie, zamrozi i wpadnie do czarnej dziury.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14653
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

MinisterQ pisze:Pod warunkiem że one jeszcze istnieją...
otóż to!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Podłóżnice wyglądają ok, tzn do momentu tych końcowych ( pod bagażnikiem ) które byłby spawane już 2 razy;/
OK, na wszelki wypadek przed wycięciem progu wspawam drut przez całe auto jako dodatkowe usztywnienie.
Co do wyjęcia wszystkiego itp to wiem :)
ale taka sprawa? gdzie dostać przewody hamulcowe?? te co idą pod autem. bo widziałem jakiś tam zestaw za 500zł ;/ a wydaj mi się że to z rurek miedzianych idzie zrobić co nie??
Jakieś porady?
Przemas

Post autor: Przemas »

ja jestem dziś po kolejnym dniu spawania ojca Mondeo MK1, więc na świeżo mogę coś powiedzieć z moich historii :D
Wiadomo... jak ojciec jest przy mnie to spawarki nie da mi dotknąć (jak to tatuś... sam zrobi lepiej, szybciej, dokładniej... przynajmniej tak uważa przed robotą), więc moja praca ogranicza się do uważania czy nic się nie pali (i na to polecam zwracać uwagę!), kombinowania z blaszkami, docinania i doginania, ale nie narzekam :P

Takich kilka porad :P
Autko stoi w tej chwili podniesione na boku z wyspawanym już środkiem. Podparte na 4 belkach długości od 80 do 160cm i stoi stabilnie :) Asekuracyjnie stoją też 100cm pnie :D Musi być asekuracja w tym przypadku bo podczas podnoszenia zdarzył się mały wypadek, więc nie warto kusić losu po raz drugi i tu porada... nie używaj podnośnika z BMW :mrgreen: Ja byłem skazany na trapezowy i ten z BMW no i ten od beemy narobił trochę szkód, ale dzięki asekuracyjnym pniom nic się poważnego nie stało autku i nam :)

Polecam dobrze wyczyścić z wygłuszenia, bo to cholerstwo momentalnie potrafi zaprosić ogień do naszego auta.
Jak już było wspomniane, nic Ci się nie złamie o ile podłużnice trzymają.
U mnie wystarczyło tylko załatać dziury w podłodze w 2 punktach, tył progu i tylne nadkole, więc wystarczyła reperaturka nadkola, dużo blaszek, migomat, podkład antykorozyjny i blachoguma :D :D :D
Jutro druga strona, więc powalczymy troszkę jeszcze :D

Przewody pewnie, że możesz sam ogarnąć, chociaż nie wiem jak tam sie zakuwa końcówki - nigdy nie musiałem rozbierać, więc nie wiem :P No i chyba nigdy nie pozagina się tak ładnie jak były w oryginale :razz:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Przemas pisze:No i chyba nigdy nie pozagina się tak ładnie jak były w oryginale
no tak ladnie to nie bedzie,ale po co komu patrzyc na to od spodu auta, wazne zeby skutecznie dzialalo :)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Jesli chodzi o przewody hamulcowe te miedziane to idziesz do pierwszego z brzega motoryzacyjnego podajesz długość i typ końcówki- jest kilka- i robią Ci na poczekaniu, przynajmniej u mnie tak jest... przerabiałem temat w lantrze jak mi przegnił jeden
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

Ok, dzięki jarekezg. Podejdę jutro do motoryzacyjnych i popytam :)
WieSiu pisze:
Przemas pisze:No i chyba nigdy nie pozagina się tak ładnie jak były w oryginale
no tak ladnie to nie bedzie,ale po co komu patrzyc na to od spodu auta, wazne zeby skutecznie dzialalo :)

Mam zaginarkę do rur, może się udać :)
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Mucka13 pisze:Mam zaginarkę do rur, może się udać :)
nie przyda ci się lepiej to robić "na aucie: ale to tylko moje zdanie

PS: Weź troszkę dłuższe- nie wiem dokładnie jak to w esie wygląda ale łatwiej zrobić zawijasa niż się męczyć z idealnym ułożeniem jak z fabryki, tylko nie przesadź też w drugą stronę a nawet jeśli lepiej/łatwiej uciąć i dać żeby zarobili jeszcze raz niż kupować kolejne-dłuższe.
To tyle jeśli chodzi o moje doświadczenia.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
emtees

Post autor: emtees »

MinisterQ pisze:
emtees pisze:Przez całą długość auta idą podłużnice więc jest bezpiecznie.
Pod warunkiem że one jeszcze istnieją...
Te które nas interesują czyli idące wzdłuż tunelu środkowego na szczęście nie gniją ;) Ford wiedział dobrze, co robi :lol:
Awatar użytkownika
Mucka13
Posty: 163
Rejestracja: 15 cze 2009, 19:57
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Mucka13 »

No to zaczynamy :)
Blacha kupiona ( ocynk 1mm, 1x2 metra ) Normalnie na śląsku nie ma jak tego zdobyć... ;/ dzwoniłem po wszystkich sklepach, hurtowniach to w arkuszu nie chcieli sprzedaż, tylko cale rolki 5 ton ;/
Progi kupione

We wtorek rozpoczynam pracę. Postaram się o fotorelację, oczywiście jeżeli jest taka potrzeba :)

Takie jeszcze jedno pytanko:
Jak dokładnie jest mocowany próg do podłogi??
Bo od góry idzie na zakładkę pod uszczelke, a od dołu??
Nie mam jak tego u siebie sprawdzić bo... nie mam w tym momencie podłogi koło progu, tylko wżer na ok 3cm :shock:
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22192
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

u dołu jest tak samo jak u góry pod uszczelką
Przecież - jeśli masz nowy próg to widac jak on wygląda ?
Martwił bym się raczej o połączenia w miejscach słupków :razz:
Odcinając stary pamietaj na słupkach zostawić ze 2 cm na zakładkę - bo nie będziesz mial do czego przyłapać
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11785
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

u dolu jest zgrzewane punktowo - podobnie jak u gory pod uszczelka, tylko pod uszczelka to to pewnie jeszcze jakas wyglada a od spodu pewno ruina :D
ODPOWIEDZ