Świece żarowe wymiana.
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
czpiliscie sie przekaznika a on doskonale dziala, bo na swiecach jest poprawne napiecie, moze troszke minimalnie za male,ale ogolnie ok, jakby bylo cos nie tak z kablami lub przekaznikiem, to napiecie podczas grzania swiec byloby bardzo male
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
w czym więc szukać przyczyny skoro mówisz wiesiu, że przekaźnik jest sprawny? zaczynam widzieć coraz więcej sprzeczności.
Wg ciebie przekaźnik ok - wg jamszoła i ministerq jeżeli napięcie jest tylko przez 8 sek. to przekaźnik padaka.
Generalnie już nie wiem gdzie szukać przyczyn, a kupować i wymieniać w ciemno też bez sensu. Podpiąć pod komputer też nie taka prosta sprawa u mnie w okolicy... generalnie lipa a coraz chłodniej...
Wg ciebie przekaźnik ok - wg jamszoła i ministerq jeżeli napięcie jest tylko przez 8 sek. to przekaźnik padaka.
Generalnie już nie wiem gdzie szukać przyczyn, a kupować i wymieniać w ciemno też bez sensu. Podpiąć pod komputer też nie taka prosta sprawa u mnie w okolicy... generalnie lipa a coraz chłodniej...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
jak chcesz byc na 100% pewien ze to nie przekaznik lub kable, to podgrzej swiece osobnym kablem prosto z akumulatora przez okolo 10 sekund i wtedy zobacz jak pali, najlepiej popros druga osobe zeby taki kabel przylozyla i trzymala nawet przy odpalaniu. tylko zeby kabel byl taki gruby jak ten od swiec albo grubszy.
no i ja dodam od siebie ze jamszol prawdy nie pisze, bo nie ma diesla wiec nie moze wiedziec. Kontrolka gasnie w zaleznosci od temperatury w roznym czasie natomiast swiece grzane sa przez przekaznik zawsze w takim samym czasie, wlasnie 8 sekund. tak mialem w dwoch escortach td, ale w tym d co mam teraz juz gzeje 10 sekund. I taki czas do temperatury 0 stopni starcza, potem trzeba przekrecic ponownie kluczyk i poczekac kolejne 8 sekund i pali bardzo dobrze.
a kontrolka od immobilizera zawsze gasnie po przekreceniu kluczyka jak sa te problemy ?
no i ja dodam od siebie ze jamszol prawdy nie pisze, bo nie ma diesla wiec nie moze wiedziec. Kontrolka gasnie w zaleznosci od temperatury w roznym czasie natomiast swiece grzane sa przez przekaznik zawsze w takim samym czasie, wlasnie 8 sekund. tak mialem w dwoch escortach td, ale w tym d co mam teraz juz gzeje 10 sekund. I taki czas do temperatury 0 stopni starcza, potem trzeba przekrecic ponownie kluczyk i poczekac kolejne 8 sekund i pali bardzo dobrze.
a kontrolka od immobilizera zawsze gasnie po przekreceniu kluczyka jak sa te problemy ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Moim zdaniem Wiesiu ma racje żeście uczepili przekaźnika. To co opisuje Elnino to tak właśnie w moim TD też tak mam czyli grzeje 8 sekund nie ważne jaka pogoda ale i tak zawsze 8 sekund...
Znajomi mają młodsze diesle i grzeją im w różnym czasie zależne od pogody lub temperatury silnika jakoś tak.
Ja grzeję 2 razy do pyknięcia i pali ładnie.
Napięcie to co pokazuje na mierniku podczas grzania jest prawidłowe, u mnie pokazuje w granicach 10,5-11,5 V i zaraz znika na 0.
Teraz w końcu sprawdź czy świece dobrze grzeją od czubka.
Znajomi mają młodsze diesle i grzeją im w różnym czasie zależne od pogody lub temperatury silnika jakoś tak.
Ja grzeję 2 razy do pyknięcia i pali ładnie.
Napięcie to co pokazuje na mierniku podczas grzania jest prawidłowe, u mnie pokazuje w granicach 10,5-11,5 V i zaraz znika na 0.
Teraz w końcu sprawdź czy świece dobrze grzeją od czubka.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie pisze nieprawdy tylko tak sie zachowują diesle a raczej świeczki przy nich
możliwe , że tu przekaźnikiem steruje komp a jeśli tak to zbiera impulsy od czujnika temp cieczy i lub albo od czujnika temperatury powietrza .
Jeśli świece są sprawne - czego nie wiemy , bo kolega jeszcze ich nie wykręcił i nie sprawdził czy grzeją na samych czubkach to świeczki powinny jeszcze grzać jeszcze w trakcie początkowej pracy silnika
Tak jest przy wszystkich dieslach i jakoś nie chce mi sie wierzyć , że Escort jest wyjatkiem
możliwe , że tu przekaźnikiem steruje komp a jeśli tak to zbiera impulsy od czujnika temp cieczy i lub albo od czujnika temperatury powietrza .
Jeśli świece są sprawne - czego nie wiemy , bo kolega jeszcze ich nie wykręcił i nie sprawdził czy grzeją na samych czubkach to świeczki powinny jeszcze grzać jeszcze w trakcie początkowej pracy silnika
Tak jest przy wszystkich dieslach i jakoś nie chce mi sie wierzyć , że Escort jest wyjatkiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, w takim razie escort w oryginale jest inny od wszystkich diesli i czy to wersja endura czy zwykla td nie ma znaczenia, wsyzstkie w oryginale grzeja 8 sekund i po odpaleniu tez 8 sekund niezaleznie jaka jest temperatura na zewnatrz. Nie korzystaja w ogole z czujnikow temperatury do grzania swiec.
moze diesle na pompie bosch maja inaczej.
poza tym w temacie widze niescislosci. Pomiary sa robione w czasie gdy silnik nie chce zapalic czy wtedy gdy pali bez problemu ? bo jak tylko w jednym przypadku to pytania tutaj o przyczyne sa bez sensu.
moze diesle na pompie bosch maja inaczej.
poza tym w temacie widze niescislosci. Pomiary sa robione w czasie gdy silnik nie chce zapalic czy wtedy gdy pali bez problemu ? bo jak tylko w jednym przypadku to pytania tutaj o przyczyne sa bez sensu.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
I jestem z powrotem wykonałem test świec żarowych.
Wynik jest taki, 2 dobre, 2 złe.
Uratowały mnie stare świece które miałem w zapasie, 2 NGK dłuższe co prawda od tych które posiadam. Test odpalania rano, a świeczki wyglądały tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Sew1e5gnTFI Złe
http://www.youtube.com/watch?v=4a1ZYcwKgRQ Dobre
i fotki w załączniku po wyjęciu i po oczyszczeniu tych sprawnych.
Raczej tu będzie przyczyna skoro dwie nie grzały nic a nic ale nie chcę zapeszać wynik rano i przez kilka kolejnych dni...
Wynik jest taki, 2 dobre, 2 złe.
Uratowały mnie stare świece które miałem w zapasie, 2 NGK dłuższe co prawda od tych które posiadam. Test odpalania rano, a świeczki wyglądały tak:
http://www.youtube.com/watch?v=Sew1e5gnTFI Złe
http://www.youtube.com/watch?v=4a1ZYcwKgRQ Dobre
i fotki w załączniku po wyjęciu i po oczyszczeniu tych sprawnych.
Raczej tu będzie przyczyna skoro dwie nie grzały nic a nic ale nie chcę zapeszać wynik rano i przez kilka kolejnych dni...
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kupiec, widzisz, z wielkiem jest corz gorzej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
1 próba dzisiaj z rana udana, aż sam się zdziwiłem bo nie pamiętam nawet żeby po wymianie świec w zeszłym roku na nowe z febi auto tak zapalało dobrze. A wyglądało to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=el_aWlMbjOE dźwiek z bani to bo tylko samsung.
chociaż jak przed chwilą go odpalałem wracając z pracy do domu to trochę zakaszlał dłużej i tak niezbyt zdecydowanie jak rano - cały dzień mżawka i wilgotno.
Ale na pewno odpala zdecydowanie lepiej i w ogóle nie dymi na zimnym
http://www.youtube.com/watch?v=el_aWlMbjOE dźwiek z bani to bo tylko samsung.
chociaż jak przed chwilą go odpalałem wracając z pracy do domu to trochę zakaszlał dłużej i tak niezbyt zdecydowanie jak rano - cały dzień mżawka i wilgotno.
Ale na pewno odpala zdecydowanie lepiej i w ogóle nie dymi na zimnym
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23291
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
teoria teoria, ale akurat te silniki tak zbyt dobrze sie nie odpalaja, latem to sobie tak mozna palic,ale zima to szkoda akumulatora i rozrusznika.MinisterQ pisze:Teoretycznie powinno się zacząć odpalać w czasie gdy już zgaśnie kontrolka,
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982